Gemeente Sneek
Hulp bij invullen zorg- en huurtoeslag en minimabeleid gemeenten Sneek
en Wymbritseradiel
Op 1 januari 2006 vervalt het onderscheid tussen ziekenfonds en
particulier verzekerd en komt er een zorgverzekering voor iedereen.
Mensen die de premie voor de nieuwe zorgverzekering niet kunnen
betalen, krijgen via de zorgtoeslag een tegemoetkoming in de kosten
hiervan.
Wie nu huursubsidie krijgt, heeft in september van de Belastingdienst
een gecombineerd aanvraagformulier ontvangen voor het aanvragen van
huur- en zorgtoeslag.
Daarnaast zijn er mensen die alleen een aanvraagformulier voor de
zorgtoeslag hebben ontvangen.
De gemeenten Sneek en Wymbritseradiel bieden op speciale middagen
hulp bij het invullen van de zorg- en huurtoeslag.
Tevens kunt u informatie krijgen over het minimabeleid van de
gemeenten en wordt u geholpen bij het invullen van de
aanvraagformulieren voor het minimabeleid.
Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben we van de aanvrager,
partner en medebewoners bij het invullen van de zorg- en huurtoeslag
het volgende nodig:
* het verzamelinkomen of belastbaar inkomen (bijvoorbeeld de
jaaropgave van loon, uitkering of pensioen) of de belastingaanslag
over 2004;
* laatste afschrift van de lopende bank- of girorekening;
* sofinummer(s);
Voor het aanvragen van de huurtoeslag moet u ook uw huurgegevens
meenemen en bij onderhuur een schriftelijke huurovereenkomst.
Om u goed van dienst te zijn bij het invullen van aanvragen voor het
gemeentelijk minimabeleid moet u het volgende meenemen:
* relevante gegevens van uw (gezamenlijk) inkomen en vermogen
(bijvoorbeeld recente bankafschriften).
Wanneer?
dinsdag 11 oktober 2005
donderdag 13 oktober 2005
maandag 17 oktober 2005
dinsdag 18 oktober 2005
maandag 24 oktober 2005
Tijd?
van 13.00 - 16.00 uur
Waar?
Partycentrum Van der Wal, Grote Kerkstraat 10 te Sneek
© copyright 2005 Gemeente Sneek - Laatste wijziging: 3-10-2005