Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Online doppenspaaractie van Grolsch Herfstbok

Internet als sales promotion kanaal voor speciaalbier

Naarden, 11 oktober2005

Grolsch zet al enkele jaren succesvol het internet in als communicatiekanaal voor de introductie van Grolsch Herfstbok. Tot nu toe waren dat voornamelijk awareness campagnes, waarbij consumenten werden geactiveerd rondom het merk Grolsch Herfstbok met als kernboodschap dat dit speciaalbier van Grolsch weer volop verkrijgbaar was.

Dit jaar gaat Grolsch een stap verder. Het Naardense interactieve marketingbureau Bookmark ontwikkelde voor Grolsch een online sales promotion campagne, waarbij consumenten op www.debokislos.nl kunnen sparen voor onder andere Grolsch Herfstbok premiums en kans maken op een wereldreis.

Onder elke kroonkurk van Grolsch Herfstbok flesjes is een unieke code geprint, die na invoering op het internet spaarpunten waard zijn. Met deze punten kan gespaard worden voor Grolsch premiums en kortingsbonnen voor herfstarrangementen. Naast gewone codes zijn ook 'gouden codes' verstopt onder de kroonkurken. Deze gouden codes zijn meer punten waard dan gewone codes, maar vormen ook de sleutel tot een internetspel waarbij men kans maakt op een superprijs: een wereldse herfstreis bestaande uit een drietal reizen, waarbij men de herfst in een drietal continenten kan proeven. Om toegang te krijgen tot dit eindspel dient men eerst drie gouden codes onder de doppen van Grolsch Herfstbokflesjes te vinden en vervolgens op de website te registreren.

Senior Brandmanager Steve Middelhoff van Grolsch: "de afgelopen jaren hebben we op succesvolle wijze een aantal online campagnes gevoerd rondom Grolsch Herfstbok. Internet bleek een uitstekend kanaal te zijn om onze bokbierklanten te bereiken. Dit jaar hebben we gemeend om het internet vooral in te zetten als sales promotion instrument. Het actiemechanisme van deze internetcampagne is gebaseerd op de aloude 'doppenspaaracties'. Het internet maakt het echter een stuk toegankelijker voor een grote groep van Grolsch drinkers die het 'fysiek' sparen van doppen maar ongemakkelijk vinden. Het gemak en de snelheid waarmee men nu online punten kan sparen, het eigen puntensaldo kan bekijken, met het gespaarde tegoed via de website premiums kan bestellen en het additionele spelelement met de gouden codes, zijn interessante verbeteringen op het traditionele spaarmechanisme. Bovendien is de permissive klantendatabase die we opbouwen interessant voor vervolgacties. We weten immers dat de mensen in de database echte Grolsch Herfstbok-kopers zijn. Het aantal registraties tot nu is bijzonder bemoedigend te noemen."

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, Aviko, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Glen Dimplex, Grolsch, Kroymans HUMMER, Nierstichting, Nederlandse Spoorwegen, Philips, Van der Meulen Meesterbakkers, VacanceSelect.nl en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark, Brian Hirman
e-mail: b.hirman@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00


---- --