N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf


DE TELEGRAAF ACHTER ORANJE

Naast de vertrouwde actuele sportverslaggeving van de Telesport redactie tijdens het WK 2006, zowel in de reguliere krant als in specials over het WK en het Nederlands elftal in het bijzonder, zal De Telegraaf een nieuw concept in de markt zetten: "Achter Oranje". "Achter Oranje" zal voor en tijdens het WK veel redactionele aandacht schenken aan de fans, oranjegekte en alles wat de Nederlander in zoŽn bijzondere WK-periode beroert en ontroert.

Met "Achter Oranje" biedt De Telegraaf haar lezer en adverteerder een uniek interactief en crossmediaal platform. Behalve dagelijks terugkerende rubrieken met dit thema, zullen op de speeldagen en de dagen erna héle paginaŽs gewijd worden aan de Nederlander en de wijze waarop hij het toernooi beleeft, welke emoties loskomen, hoe er wordt gekeken, hoe overwinningen worden gevierd en teleurstellingen worden verwerkt. De lezer zelf zal een belangrijk steentje bijdragen aan deze interactieve paginaŽs.

Op de website www.telegraaf.nl/achteroranje start al in december 2005 de nieuws- voorziening en worden fans gevolgd in de aanloop naar het toernooi. Maar alle lezers en fans kunnen ook zelf hun verhalen, anekdotes, meningen en commentaren kwijt. Of het nu gaat om kledingtips of om advies aan de bondscoach. Ook de polls spelen een belangrijke rol op deze site. Deze site over de oranjegekte bestaat natuurlijk náást de site van de telesportredactie (www.telegraaf.nl/telesport) die zich uitsluitend bezig houdt met het verslaan van het laatste voetbalnieuws rond het WK.

""Achter Oranje" is een concept dat uitstekend past bij De Telegraaf", aldus Frank van Bruggen, marketingmanager advertentie exploitatie van De Telegraaf. "We brengen natuurlijk al heel veel human-interest nieuws en achtergronden. Alles wat Nederland beweegt tijden het WK, sluit daarbij natuurlijk naadloos aan. Voor adverteerders betekent het dat we een concept kunnen aanbieden dat veel verder gaat dan uitsluitend de doelgroep van voetballiefhebbers. Het biedt ŽstandaardŽ, maar zeker ook maatwerk mogelijkheden voor adverteerders die zich niet uitsluitend richten op voetbal- of sportliefhebbers. Deze adverteerders kunnen aanhaken bij de hype die de grootste krant van Nederland gaat veroorzaken met Achter Oranje". De adverteerder die zich richt op pur sang voetbal en/of sport kan, zoals gebruikelijk, aanhaken bij de verschillende, succesvolle Telesport specials.

De Telegraaf is officieel mediapartner van de KNVB

Noot voor redactie (