WebAds zet belangrijke stap richting interactieve televisie

Webads interactive

WebAds zet belangrijke stap richting interactieve televisie

Amsterdam, 12 oktober 2005 - WebAds, de Nederlandse marktleider voor online adverteren, heeft een belangrijke stap gezet richting interactieve televisie met de ontwikkeling van een nieuwe technologie waarmee adverteerders, uitgevers én websitebezoekers in staat zijn om gerichte informatie en advertenties af te spelen. De technologie die 'Spot-on technology' is gedoopt, wordt vandaag tijdens de Emerce E-Day gepresenteerd. De websites van onder andere SBS 6, NET 5, Veronica, DJBroadcast, MTV en TMF zullen worden voorzien van deze nieuwe technologie van WebAds.
De nieuwe technologie maakt het mogelijk om op basis van targeting in video/media-players heel gericht streaming video content aan te bieden die aansluit bij de kenmerken van de bezoeker of de informatie waar hij of zij naar op zoek is. Zo wordt de waste binnen een reclamecampagne geminimaliseerd. WebAds experimenteert ook met zogenaamde 'user initiated commercials'. Deze worden pas vertoond als de gebruiker daar om vraagt.

Tjeerd Kooij, managing partner van WebAds: 'Steeds meer internetgebruikers hebben een snelle breedbandverbinding. Daardoor kunnen zij probleemloos streaming video informatie bekijken op hun computer. Veel websites bieden inmiddels videocontent aan, soms ook in combinatie met commercials. In de praktijk gaat het vaak om standaardcommercials van 30 seconden die 'vastgeplakt' zitten aan een kort nieuwsbericht. Internetgebruikers zijn echter heel gericht op zoek naar bepaalde content en raken snel geïrriteerd als zij geconfronteerd worden met informatie die voor hun niet relevant is. Dankzij de Spot-on technologie kunnen uitgevers en adverteerders websitebezoekers informatie en commercials bieden die aansluiten bij hun persoonlijke profiel of hun surfgedrag. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om gebruikers zelf te laten kiezen voor commercials die zij willen zien. Zo zal iemand die naar de film wil, zeker geïnteresseerd zijn in een korte preview van de nieuwste films en een autoliefhebber zal met plezier een commercial bekijken van het nieuwste model.'
10)
Spot-on technology
Deze technologie bestaat uit een interactieve mediaspeler die de afgelopen maanden door WebAds is ontwikkeld en heeft een geavanceerd content management systeem waardoor uitgevers eenvoudig een uitzendschema kunnen maken en zelf relevante content en diensten aan de videostreams kunnen toevoegen. Zo kan er een discussieforum of chat worden toegevoegd of een andere vorm van dialoog met de bezoeker worden gestart. Datzelfde geldt voor adverteerders, want dankzij een integratie met een geavanceerd admanagementsysteem is het mogelijk om snel en gericht doelgroepen te bereiken en uitgebreide statistieken te krijgen over de resultaten van hun campagne. Voor creatieve bureaus biedt de Spot-on technologie een platform om op een veel creatievere manier interactieve campagnes te ontwikkelen.

Over WebAds
WebAds Interactive Advertising, exploitant van meer dan tachtig kwalitatief hoogwaardige websites, is de belangrijkste Nederlandse speler op het gebied van online advertising. Met haar netwerk aan sites biedt het bedrijf adverteerders een effectieve en interactieve manier om elke denkbare doelgroep uiterst gericht te bereiken. WebAds vertaalt communicatiedoelstellingen naar innovatieve, succesvolle online toepassingen om zo niet alleen méér te bereiken, maar om doelgroepen ook nauwkeuriger en doeltreffender te bereiken dan met welk ander medium ook. Al sinds 1997 biedt WebAds advertentieruimte aan op de websites van onder meer De Telegraaf, Het Parool, ID&T, IEX, Euronext, Adformatie Groep, Sanoma Uitgevers, SBS Broadcasting, MTV Networks en ZDNet. Hiermee bereikt het bedrijf elke maand ruim vijf miljoen Nederlanders.

Meer informatie
WebAds Interactive Advertising
Tjeerd Kooij
T: 020 626 16 34
E: tjeerd@webads.nl