Landstede


Doe-Dag startsein voor servicedienst van studenten ICT

De landelijke Hobby Computer Club (HCC) en de ICT-opleiding van Landstede Harderwijk gaan samenwerken. Het startsein van deze samenwerking is een Doe-Dag die
op zaterdag 15 oktober bij Landstede Harderwijk aan het Westeinde wordt gehouden.

Inmiddels hebben zich ongeveer tweehonderd leden van de HCC aangemeld. Op de Doe-Dag worden ze rondgeleid door studenten en kunnen ze workshop volgen.

De aanwezigen kunnen onder meer leren hoe ze cds kunnen branden, hoe een computer met firewall en Outlook Express werkt. Voor de studenten is de Doe-Dag ook spannend, want zij mogen workshops uitvoeren.

Dat is ook het leuke van dit project. De mensen die willen leren werken met computers steken er wat van op. En onze studenten leren op deze manier hoe ze hun computerkennis kunnen overdragen, zegt Rob Trappel van communicatie & marketing van de ICT-opleiding Landstede.

Servicebalie
De Doe-Dag is een voorproefje van de samenwerking die in januari van start gaat. Dan opent een servicedesk de deuren. De servicedesk krijgt de naam COMP-ICT.

COMP verwijst in deze naam naar meerdere eigenschappen van de servicedienst; computer, competent, compleet en compatibel. De balie wordt bemand door studenten ICT van Landstede en is een vraagbaak voor leden van de HCC en het personeel van Landstede.

We proberen de school om te bouwen tot een werkomgeving. De servicedesk bestaat uit twee delen: een telefonische helpdesk en een service balie waar mensen met hun computer en vragen terecht kunnen.

Naast het oplossen van het computerprobleem kunnen de mensen ook wat extra service van de studenten ICT verwachten. Ze schonen de computer op en geven tips en aanwijzingen over het computergebruik, vertelt Rob Trappel. Naast deze twee onderdelen zullen ook regelmatig activiteiten worden georganiseerd.

Opleidingen ICT

HCC Beginners gebruikersgroep