Ingezonden persbericht


Meerderheid Nederlanders bereid te werken aan eigen gezondheid

Hilversum, 12 oktober 2005 - Een groot deel van de Nederlandse bevolking wil actief aan de slag om de eigen gezondheid te verbeteren. Dat blijkt uit een online enquête van Je Echte Leeftijd, het internet platform waar inmiddels ruim 1,6 miljoen Nederlanders hun levensstijl op gezondheid hebben getoetst. In een speciale test bepaalt niet de geboortedatum, maar de levensstijl van de persoon zijn of haar leeftijd (www.je-echte-leeftijd.nl ) Maar liefst zestig procent van de deelnemers zegt door de test te worden aangezet om hun gezondheid te verbeteren.

Een belangrijk aspect van de test is dat mensen worden gemotiveerd om meer te bewegen. Hiermee sluit één van de belangrijkste doelstellingen van Je Echte Leeftijd volledig aan bij de plannen van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, dat aangeeft fors te willen investeren in sport. Het kabinet vindt het belangrijk dat de strijd wordt aangebonden met de inactieve leefstijl, die steeds vaker tot lichamelijke aandoeningen leidt.*

Je Echte Leeftijd: hoe goed ken jij jezelf

Een goede gezondheid krijg je natuurlijk niet alleen door voldoende te bewegen. Ook een goede balans tussen relatie, werk en gezonde voeding zijn natuurlijk van groot belang. Daarom introduceert Je Echte Leeftijd op www.je-echte-leeftijd.nl, met regelmaat verschillende testen om jezelf beter te leren kennen.

Je Echte Leeftijd vanaf 16 oktober op tv

Vanaf zondag 16 oktober brengt RTL 5 om 19.25 uur de eerste aflevering van'Je echte Leeftijd: de marathon'. Hierin staan zes gemotiveerde mensen centraal die allen hebben besloten om hun 'echte leeftijd' drastisch te verlagen. Onder leiding van een mental coach en een personal trainer volgen ze een streng programma om hun gewicht, conditie en echte leeftijd weer op peil te brengen. Gaat het deze mensen lukken om hun leefstijl drastisch om te gooien met als ultieme doel het lopen van de halve Marathon.


* Bron, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Over Advance

Advance is het grootste interactieve mediabedrijf van Nederland. Advance is ook bekend van Meer voor Minder (www.meervoorminder.nl) iedere zondagavond op SBS 6), Stay or Go (www.stayorgo.nl) vanaf 27 oktober op SBS6, Volgens Mama (www.volgensmama.nl) vanaf 30 oktober op SBS6. en Verjaardagsalarm (www.verjaardagsalarm.nl).