18 oktober 2005
* Controle hondenbelasting
* Vergadering Welstandscommissie
* Secretaris gezocht
* Stadspas
---
Controle hondenbelasting
In april 2005 heeft de gemeente een controle hondenbelasting laten
uitvoeren. Een controleur heeft alle woningen bezocht en gecontroleerd
of er honden aanwezig waren en of deze zijn geregistreerd bij de
gemeente. Na afloop van de controle bleek dat er 178 honden niet waren
aangemeld. Met ingang van 2006 gaat er jaarlijks een controle
plaatsvinden. Elk jaar wordt dan willekeurig een derde deel van de
gemeente gecontroleerd. Als hondenbezitter moet u zelf aangifte doen
voor de hondenbelasting. Ook wijzigingen in het aantal honden dient u
zelf aan de gemeente door te geven. Als u eenmaal aangifte heeft
gedaan, krijgt u elk jaar een aanslag toegestuurd. Voor aangifte van
een hond kunt u bij de gemeente een formulier aanvragen of ophalen.
Het tarief 2005 voor de hondenbelasting bedraagt 40,32 per hond per
jaar. De aanslag ontvangt u in december 2005. Op de aanslag kunt u
zien over welke periode de hondenbelasting aan u wordt berekend.
Neemt in de loop van het jaar het aantal honden af, overlijdt uw hond
of verhuist u naar een andere gemeente, dan komt u in aanmerking voor
vermindering van de hondenbelasting voor de resterende maanden van het
belastingjaar. Voor afmelding van een hond kunt u bij de gemeente een
formulier aanvragen of ophalen. Wanneer uw hond is overleden dient u
altijd een bewijsstuk te overleggen, bijvoorbeeld een rekening van de
dierenarts, dierencrematorium of begraafplaats.
---
Vergadering Welstandscommissie
De welstandscommissie kring Zaanstad vergadert op dinsdag 25 oktober
2005 om 12.30 uur. De vergadering is openbaar. Vergaderadres:
Stadskantoor Zaanstad, Ebbehout 29, 1507 EA Zaandam. Bij het opstellen
van deze publicatie is nog niet bekend welke bouwplannen behandeld
zullen worden. Informatie hierover kunt u krijgen bij de medewerkers
van de cluster bouwen, wonen en milieu, tel: (075) 684 77 77.
---
Secretaris gezocht
De commissie Ouderen, Wvg-gerechtigden en Gehandicapten is dringend op
zoek naar een secretaris. Behoort u tot de doelgroep of heeft u
affiniteit hiermee en vindt u het leuk om te schrijven en te
organiseren? Dan is dit de juiste vrijwilligersbaan voor u! De
werkzaamheden bestaan uit het voorbereiden en notuleren van de
vergaderingen en het in opdracht van de commissie, samen met de
voorzitter, schrijven van brieven aan het college van burgemeester en
wethouders en andere instanties. Voor deze werkzaamheden ontvangt u
dan ook een vergoeding van ongeveer 45,00 per vergadering. De
commissie vergadert ongeveer eens per twee maanden. Voor meer
informatie kunt u contact opnemen met mevrouw C. Kwakernaat,
voorzitter en coördinator van medisch centrum De Kolk. Zij is
bereikbaar op dinsdag en donderdag, tel: (075) 684 52 99.
---
Stadspas
De Stadspas wordt binnenkort weer gratis verstrekt. De gemeente wil
mensen een laag inkomen (lager dan 1.264,00 netto per maand) en mensen
van 65 jaar en ouder uit Oostzaan stimuleren tot deelname aan het
maatschappelijk leven door het verstrekken van een Stadspas. Deze pas
geeft toegang tot vele vormen van cultuur en recreatie. De Stadspas
geeft recht op korting op zon 230 attracties en activiteiten in en om
Amsterdam. Een volledig overzicht vindt u op de website
www.stadspas.nl of op AT5 teletekstpagina 333 en 334.
Heeft u belangstelling voor de Stadspas? Vul dan de bon in en lever
deze vóór 1 november 2005 in. De bon kunt u vinden in het Kompas en
kunt u inleveren bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis. U
kunt de bon ook opsturen naar: Gemeente Oostzaan, Postbus 15, 1510 AA
Oostzaan. Mensen, jonger dan 65 jaar, dienen de hoogte van het inkomen
aan te tonen met een (kopie) laatste salarisstrook*.
Stadspas
Gemeente Oostzaan