Stadsdeel Zeeburg

Persbericht 17-10-'05: Slagerij Pepping wint Wereldse Etalagewedstrijd

Op zaterdag 15 oktober 2005 was de uitreiking van de Wereldse Etalagewedstrijd in de Indische Buurt. Er deden 24 winkels mee aan de wedstrijd waarin vier prijzen te winnen waren.

De stadsdeelprijs van 1000 ging naar Slagerij Pepping op de Javastraat 89. De jury van het stadsdeel heeft gelet op het economisch effect van de winkel op de straat en er werd gekeken naar hoe mooi en schoon de etalage was. Slagerij Pepping heeft flink uitgepakt. Hij heeft zijn gevel schoongespoten, de kozijnen opnieuw geverfd en zijn hele winkel stond in het teken van Halloween. De uitstraling van de winkel in de Javastraat is buitengewoon positief.

Stadsdeelvoorzitter Herrema reikt de stadsdeelprijs uit aan de winnaar slager Pepping

De prijs van STEW, 750 aan training en advies, is gegaan naar Nejma VOF, een Marokkaanse bruidswinkel. STEW heeft ook heel erg op gelet of de etalage bij de winkel past. En Nejma sprong er wat dat betreft uit. De etalage en buitenkant van de winkel zijn feestelijk, volledig passend bij het product, want er wordt luxe, aandacht en speciaalheid gesuggereerd. De entree is uitnodigend en stijlvol.

De prijs van Seinpost Adviesbureau, die het buurtmanagement doet in de Javastraat is gegaan naar Bint Nour. Deze winkel met damesmode wordt gerund door een jonge Marokkaanse vrouw. Haar zaak is nog maar een maand geopend en Seinpost ziet het dan ook als een aanmoedigingsprijs. Ze heeft een mooie strakke etalage en ook de zaak binnen is mooi ingericht. Ze mag voor 250 een advertentie plaatsen in het Amsterdams Stadsblad.

Het winkelend publiek kon ook een stem uitbrengen. 1280 mensen deden mee en hebben een stem uitgebracht op hun favoriete etalage. De overtuigende winnaar van deze publieksprijs was Bint Nour. Zij haalde 366 stemmen.

De etalagewedstrijd was een groot succes. Ondernemers zijn bij elkaar gaan kijken naar elkaars etalage en hebben al aangegeven volgend jaar weer mee te doen. Het geeft een positieve impuls aan de Javastraat. Ook het winkelend publiek was enthousiast over de actie. Zij konden door middel van een puzzel een boodschappenpakket winnen van de C1000 Javastraat. Zaterdag werden er drie pakketten verloot onder de mensen die de puzzel goed hadden ingevuld.