Lexus wint opnieuw
(10/18/2005)
Lexus heeft voor de tweede achtereenvolgende keer de AutoWeek
Tevredenheids Trofee gewonnen. Klanten van het Japanse merk
waardeerden hun auto met een gemiddelde score van maar liefst 113
punten.
Nog nooit scoorde een merk zo hoog in het tevredenheidsonderzoek van
AutoWeek. De Lexus dealers deden het ook goed. Ze bezetten een mooie
tweede plaats in de ranglijst. Bovendien sleepte Lexus de award
âTopscore Rijeigenschappen 2001-2005â in de wacht. Over de afgelopen
vijf jaar is gebleken dat vooral de Lexus IS 200 een ijzersterke
reputatie heeft opgebouwd als het om rijeigenschappen gaat.
âWe zijn als Lexus organisatie enorm blij met de AutoWeek
Tevredenheids Trofeeâ, reageert Guido Roozekrans, manager Public
Relations van Lexus. âOok op de nummer 2-positie in het
dealerklassement zijn we heel erg trots. Uiteraard gaan we nu niet op
onze lauweren rusten. We blijven continu aan onze service werken. Onze
diensverlening is van een hoogwaardig niveau en dat weten onze
klanten, gezien de uitslag van de Tevredenheids Trofee, zeer te
waarderen. Onze service staat bekend als de âLexus Red Carpet
Treatmentâ. Bij onderhoud en/of reparatie bieden wij onze klanten
bijvoorbeeld gratis een vervangende Lexus aan, waar ze ook zijn. In
onze ogen is dat de normaalste zaak van de wereld.â
Roozekrans vervolgt: âWe zijn ook zeer gecharmeerd van de âTopscore
Rijeigenschappen 2001-2005â-prijs die Lexus heeft behaald. Elke Lexus
beschikt over uitermate comfortabele rijeigenschappen. We zijn
verheugd dat onze klanten daar zoân waardering voor hebben.â
Afgelopen jaren
AutoWeek houdt zijn tevredenheidsonderzoek nu voor de vijfde keer. In
2001 begon het magazine met de enquête op bescheiden schaal,
uitsluitend via het internet. Toch deden er dat jaar meteen al 10.000
lezers aan mee.
Een jaar later pakte AutoWeek het onderzoek groter aan en publiceerde
de enquêtelijst ook in het tijdschrift. Het aantal reacties schoot
omhoog naar 18.600. Sinds die tijd neemt het aantal deelnemers gestaag
toe. In 2005 vulden maar liefst 24.225 mensen het enquêteformulier
in.
Lexus kwam de afgelopen drie jaar voor in de AutoWeek-ranglijst. In
2003 scoorde het merk meteen al een tweede plek. In het
dealerklassement behaalde het zelfs de overwinning. Een jaar later
deelde Lexus wederom een gevoelige klap uit aan de concurrentie: het
Japanse merk voerde zowel de merkenlijst als de dealerlijst aan.
Bovendien scoorde het een recordaantal punten van 108. Een topscore
die Lexus inmiddels alweer heeft verbeterd.
Vaste waarde
Lexus is sowieso een vaste waarde in tevredenheidsonderzoeken. Het
merk stond dit jaar bijvoorbeeld voor de vijfde achtereenvolgende keer
aan de top in het onderzoek naar klanttevredenheid dat
onderzoeksbureau J.D. Power & Associates in het Verenigd Koninkrijk
verrichtte. Met deze uitzonderlijke prestatie sleepte Lexus de â2005
Gold Awardâ in de wacht. Bovendien kwam Lexus in dit onderzoek als
marktleider uit de bus in de categorieën Kwaliteit/Betrouwbaarheid en
Aantrekkingskracht Voertuigen.
AutoRai