Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert als eerste een product dat de ontwikkeling van CRM-maatwerkoplossingen aanzienlijk versnelt

Het enige open product dat alle grote SOA-platforms ondersteunt - gericht op de Custom CRM-markt ter grootte van 24 miljard dollar

Siebel CustomerWorld (Boston), 17 oktober 2005 - Siebel Systems heeft de Siebel Component Assembly aangekondigd. Het betreft hier een nieuwe lijn open, op de gangbare standaarden gebaseerde en uiterst flexibele producten. Hiermee worden nu voor het eerst de essentiële bouwstenen aangeboden om sneller, eenvoudiger en efficiënter CRM-toepassingen op maat samen te stellen. De nieuwe oplossing is het resultaat van meer dan drie jaar research en ontwikkeling in nauwe samenwerking met BEA Systems, IBM en Microsoft (onder de noemer 'Project Nexus') en is de enige op een Service Oriented Architecture (SOA) gebaseerde CRM-oplossing die native kan draaien op zowel een .NET­ als een J2EE-toepassingsserver.

Siebel Component Assembly is speciaal ontworpen om CRM-toepassingen goedkoper, sneller en met minder risico's te kunnen bouwen en implementeren, speciaal voor organisaties die een verregaande maatoplossing nodig hebben, maar wel op basis van de gangbare standaarden. Zonder de nieuwe oplossing zouden deze organisaties gedwongen zijn om hun eigen toepassingen van nul af aan op te bouwen. Siebel Component Assembly steunt volledig op de principes van de Siebel Customer Adaptive Architecture, met schaalbaarheid, openheid en op de standaarden gebaseerde ontwikkel- en runtime-ondersteuning. Daarmee kan dit tot dusver achtergebleven segment van de markt voor CRM-toepassingen nu ook profiteren van alle voordelen van de Siebel Customer Adaptive Solutions (zie apart persbericht voor meer informatie over Siebel Customer Adaptive Solutions). Siebel Component Assembly sluit perfect aan op de belangrijke rol die Siebel Systems speelt op de markt voor on-premise en gehoste CRM. De Siebel Customer Adaptive Solutions staan nu ter beschikking van alle mogelijke klanten, hoe complex hun vereisten of implementatievoorkeuren ook mogen zijn.

Siebel Component Assembly is de eerste oplossing die specifiek is gericht op de markt voor CRM-maattoepassingen, een markt die wordt geraamd op 24 miljard dollar. Volgens AMR Research bestaat de CRM-markt voor meer dan tachtig procent uit organisaties die hun eigen toepassingen willen maken of die bestaande toepassingen willen uitbreiden met functionaliteiten op maat. Dit willen ze doen met behulp van native ontwikkeltools op een toepassingsserver in een servicegeoriënteerde architectuur. Het maken van dergelijke maatwerkoplossingen is echter altijd een complexe, moeizame en dure aangelegenheid geweest.

"Siebel Systems is de eerste en enige organisatie die een antwoord heeft op de toenemende vraag naar een krachtige, open, voorgebouwde architectuur met CRM-componenten waarmee het ontwikkelen van CRM-toepassingen op maat meetbaar kan worden versneld", aldus Bruce Cleveland, Senior Vice President en General Manager, Products, Siebel Systems. "Samen met onze partners hebben wij een belangrijke oplossing neergezet in antwoord op de uitdagingen van het bouwen en integreren van zakelijke toepassingen. Het afgelopen jaar hebben wij met meer dan 150 organisaties over de hele wereld gesproken over dit onderwerp. Daaruit hebben we geleerd dat een toenemend aantal organisaties op zoek is naar een product dat een hybride manier van werken - maken en kopen - mogelijk maakt, iets wat alleen Siebel Systems met zijn meer dan elf jaar ervaring en innovatie kan bieden, mede dankzij een aantal strategische samenwerkingsverbanden met andere organisaties."

"Klanten verwachten steeds meer, alles verandert enorm snel. Megafusies en overnames zijn aan de orde van de dag, callcenters worden in toenemende mate uitbesteed. In dergelijke omstandigheden moet een organisatie zich snel kunnen aanpassen", legt Sheryl Kingstone uit. Zij is bij The Yankee Group als Program Manager verantwoordelijk voor de Customer-Centric Applications. "Een servicegeoriënteerde architectuur zorgt ervoor dat een organisatie ondanks alles toch zijn doelstellingen kan realiseren. Door deze nieuwe aanpak van Siebel Systems kan een organisatie zijn eerder aangeschafte kant-en-klare softwarepakketten gewoon blijven gebruiken en tegelijk veel eenvoudiger eigen toepassingen ontwikkelen. Nieuwe oplossingen worden nu samengesteld, geïmplementeerd en beheerd op een manier die vroeger niet mogelijk was - eenvoudiger, sneller en goedkoper."

Siebel Component Assembly verhoogt de productiviteit van de ontwikkelaar

Siebel Component Assembly versnelt en vereenvoudigt het ontwikkelen van CRM-toepassingen, enerzijds dankzij nuttige voorgebouwde front-office-content en anderzijds dankzij de juiste tools en infrastructuur om deze content goedkoper, sneller en met minder risico's te kunnen aanpassen, uitbreiden en integreren in andere toepassingen, en om de resulterende, geavanceerde CRM-oplossingen te kunnen implementeren en gebruiken. Met Siebel Component Assembly kunnen de voorgebouwde, herbruikbare en modulaire componentensets eenvoudig met elkaar worden gecombineerd. Daardoor kost het veel minder tijd om mooie CRM-oplossingen op maat te maken in antwoord op de specifieke wensen en vereisten voor het klantgeoriënteerde systeem van welke organisatie dan ook. Tevens zorgt het gebruik van de native ontwikkel­ en runtime-platforms van BEA, IBM en Microsoft voor een betrouwbaar, bewezen en schaalbaar platform.

Belangrijke onderdelen van Siebel Component Assembly zijn de Foundation Workbench en vijf voorgebouwde Component Sets die samen de basis vormen voor branchespecifieke CRM-oplossingen.


· Foundation Workbench: de Foundation Workbench is tegelijk een repository en een krachtige editor voor het maken en wijzigen van declaratieve metadata-componenten. Beschrijvingen van componenten worden vastgelegd in XML-bestanden met versiecontrole, geschikt voor gebruik met tal van populaire controlesystemen. De Foundation Workbench is tevens in staat om naadloos codegebaseerde services te importeren en te exporteren in en uit ontwikkelomgevingen als Eclipse en Visual Studio, waarna deze services kunnen worden gedraaid op een .NET­ of J2EE-toepassingsserver van BEA, IBM of Microsoft. De op metadata gebaseerde repository vereenvoudigt het declaratief beschrijven van de modules en verbanden binnen een toepassing en biedt meer mogelijkheden om objecten opnieuw te gebruiken en biedt meer consistentie in het gedrag over de verschillende functiegebieden heen. Verder is alle technische knowhow van Siebel Systems aangewend om ervoor te zorgen dat de aldus geïmplementeerde services optimaal draaien met volledige gebruikmaking van de performance, het beheer en de operationele mogelijkheden van de toepassingsserver.


· Siebel Component Sets: Siebel Component Assembly beschikt voorts over vijf voorgebouwde componentensets (Foundation, Sales, Service, B2B (Partner) en B2C (Customer)), die de ontwikkelaars dus niet meer zelf hoeven te ontwikkelen. Hierdoor wordt tijd en geld bespaard. Uitgaande van de logica en best practices van elf jaar ervaring met toepassingen voor het bedrijfsleven en de expertise die resulteert uit de nauwe samenwerking met een aantal belangrijke namen uit de technologiebranche, levert Siebel Systems de basisservices die nodig zijn voor het maken van klantgeoriënteerde toepassingen. De componentensets bieden voorts de basisfunctionaliteit voor audittrails, zoekfuncties, beveiliging en gegevenskwaliteit, maar ook specifieke CRM-vereisten voor sales, service, B2B en B2C.

Siebel Component Assembly verhoogt de productiviteit van de gebruiker

Siebel Component Assembly is er tevens op gericht dat de productiviteit en flexibiliteit van de gebruikers fors worden verbeterd. Siebel Component Assembly biedt de eerste voorgebouwde gebruikersinterface voor samenwerkingstoepassingen, zodat de gebruikers kunnen beschikken over krachtige desktoptools die naadloos deel uitmaken van hun bedrijfsprocessen. Zo wordt de communicatie verbeterd en worden taken gemakkelijker opgelost. Dankzij een intuïtief drag-and-drop-palet kunnen de gebruikers zich snel aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen en hun klantgeoriënteerde systemen en processen in een mum van tijd aanpassen aan nieuwe marktontwikkelingen met een oplossing die als vanzelf garant staat voor flexibiliteit in het front-office. Door de nieuwe gepersonaliseerde, intuïtieve en taakgeoriënteerde stijl van werken - waardoor zowel de acceptatie als de productiviteit wordt gestimuleerd - wordt met de Siebel Component Assembly precies ingespeeld op de behoeften van frequente en zware gebruikers. Dit type veeleisende gebruiker wil productiviteit, efficiency, gebruiksgemak en een vlotte samenwerking. Het product ondersteunt bovendien diepe integratie in een aantal bekende producten van Microsoft, zoals Office, Outlook, Exchange, SharePoint, Live Communication Server en Windows Messenger.

Siebel Component Assembly is geoptimaliseerd voor organisaties die hun toepassingen volledig op maat willen maken en daarbij willen profiteren van de best CRM-practices en de kennis en ervaring van Siebel Systems om de ontwikkeltijden zo kort mogelijk te houden. Voorts is Siebel Component Assembly ontworpen voor organisaties die hun bestaande Siebel CRM-oplossingen willen aanvullen met content op maat.

De oplossingen van de Siebel Alliance Partners, zoals Accenture, BearingPoint, Capgemini, Deloitte, HP, IBM, Infosys, Intel, Microsoft en Sun Microsystems, zijn concrete voorbeelden van de geavanceerde mogelijkheden van Siebel Component Assembly - van compleet nieuwe vormen van sales-automatisering tot ondersteuning bij vermogensbeheer. Deze Siebel Alliance Partners steunen de introductie van Siebel Component Assembly door de mogelijkheden van hun oplossingen te laten zien op Siebel CustomerWorld.

Siebel Systems

Siebel Systems is een gerenommeerde aanbieder van softwareoplossingen en diensten voor meer waarde en trouw in de relatie met de klant, voor de beste mogelijkheden op het gebied van on-premise en gehoste CRM, business analytics en de integratie van klantgegevens. Met de nieuwe Siebel Customer Adaptive Solutions kunnen organisaties hun klantgeoriënteerde bedrijfsprocessen beter modelleren voor de best mogelijke interactie met de klant, voor meer inzicht en voor een continue verbetering van die processen. Siebel heeft meer dan 2 miljard dollar geïnvesteerd in R&D en heeft meer dan elf jaar ervaring met klantensoftware. Verder heeft het bedrijf over de hele wereld een uitgebreid netwerk van allianties en partners. Met meer dan 4.000 klanten en 3,7 miljoen actieve gebruikers is Siebel is de aangewezen keuze voor organisaties van alle soorten en maten die een klantgeoriënteerd resultaat willen bereiken. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.

###

Contactpersoon voor de media:

Ari Entin Bite PR 415-365-0403

ari.entin@bitepr.com

Kijk voor meer informatie over de oplossingen en diensten van Siebel Systems op onze website: CRM - http://www.siebel.com/crm; OnDemand Solutions - http://www.crmondemand.com; Industry CRM - http://www.siebel.com/industry-crm; Call Center and Service - http://www.siebel.com/call-center; Sales Force Automation - http://www.siebel.com/sales-force-automation; Marketing Automation - http://www.siebel.com/marketing-automation; Business Intelligence - http://www.siebel.com/business-intelligence; Integration Solutions - http://www.siebel.com/integration-solutions; CRM Services - http://www.siebel.com/crm-services

Met uitzondering van de informatie die betrekking heeft op het verleden bevat dit persbericht verklaringen met betrekking tot de toekomst en waaraan derhalve risico's en onzekerheden zijn verbonden. Het toekomstige bedrijfsresultaat van Siebel Systems kan afwijken van het in de toekomstgerichte uitspraken besproken of verwachte resultaat als gevolg van risicofactoren (onder meer) door onze aanstaande fusie met Oracle Corporation, in verband met klantenrelaties, zoals de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie door de klanten van producten en diensten, de relatie met klanten, externe leveranciers en systeemintegrators, de concentratie van inkomsten in een relatief klein aantal klanten, het bestaan van fouten of gebreken in producten, het goed kunnen beheren van de groei, de huidige en verwachte extra concurrentie en de noodzaak om de distributie van het aanbod aan producten en diensten te blijven uitbreiden. Meer informatie over de mogelijke factoren die gevolgen kunnen hebben voor het financieel resultaat van Siebel Systems vindt u in het jaarverslag en de kwartaalverslagen (en andere stukken) van Siebel Systems die op respectievelijk formulier 10-K en formulier 10-Q zijn ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. U vindt deze stukken op www.sec.gov. Siebel Systems is niet verplicht de informatie in dit persbericht te actualiseren.

Siebel is een handelsmerk van Siebel Systems, Inc., dat in bepaalde rechtsgebieden wettig gedeponeerd kan zijn. Alle overige product­ en bedrijfsnamen zijn eigendom van de desbetreffende houders en dienen uitsluitend ter identificatie.

Meer informatie

Sandra Wasseur

Senior Marketing Director Western Europe

Siebel Systems

Telefoon: 020-5401000