PERSBERICHT - 2005-10-21

Avontuurlijke reisorganisatie Baobab nieuwe klant TMC

De Amsterdamse reisorganisatie Baobab heeft TMC (Travel Marketing Company) aangesteld om haar public relations op de Nederlandse markt te behartigen. TMC zal middels persberichten, persreizen en lezersreizen de organisatie onder de aandacht van de consument en travel trade gaan brengen, met als doel de naamsbekendheid, de waarden en de 4 pijlers van Baobab te verhogen en het imago te versterken.

Avontuurlijk Baobab
Al 34 jaar organiseert Baobab wereldwijd avontuurlijke rondreizen, met als credo 'als je écht wilt reizen'. Dat 'écht reizen' staat bij Baobab voor o.a.: respect voor cultuur en natuur, contact met de lokale bevolking, de mooiste hoogtepunten van een land, maar ook buiten de gebaande paden waardoor je op plaatsen komt die voor anderen meestal verborgen blijven. Allen speerpunten die zeer hoog in het vaandel staan bij de reisorganisatie. Daarnaast zijn Baobab-reizen vooral kwalitatief hoogstaand, reist men met kleine groepen, houdt men goed rekening met de behoefte aan individuele vrijheid en worden de reizen door zeer ervaren reisbegeleiders begeleid.

De 4 pijlers
De bovengenoemde waarden worden door Baobab verpakt in 4 pijlers, die continu als een leidraad richting de consument wordt gecommuniceerd. Deze pijlers zijn als volgt samen te vatten:

- Avontuurlijke rondreizen: actieve rondreizen naar alle continenten, van verschillende gradaties in comfort en zwaarte.
- Lichte expedities & safaris: rondreizen die wat meer van de reiziger vraagt en gaan door streken waar nog maar weinig reizigers komen
- Pleisterplaaten: avontuurlijke rondreizen speciaal voor gezinnen met kinderen, met nog meer oog voor individuele vrijheid en waarbij niet elke dag de koffers hoeven worden gepakt

- Stad & land: het tussendoortje van Baobab naar een fascinerende stad of een eiland vol wandelpaden, voor reizigers die net iets meer willen beleven in een stad en omgeving.

Over TMC
TMC is een marketing-, communicatie- en representatiebureau, gespecialiseerd in de toeristische branche (business to business en business to consumer) en gevestigd in hartje Amsterdam (Jordaan). Het bureau, in 1995 opgericht door Susan van Egmond, heeft door de jaren heen een enorme ervaring opgedaan en een groot internationaal netwerk opgebouwd in de toeristische sector en mediawereld. TMC-kernwoorden zijn: merkgericht denken, creatief, professioneel, betrokken, nuchter en hands-on mentaliteit.

Meer informatie Baobab: www.baobab.nl

Noot voor de redactie (