Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Intercontinental Hotels Groep lanceert nieuw wereldwijd intranet

HG intranet gebaseerd op Mediasurface content management oplossing

Hilversum, 21 oktober 2005 - Intercontinental Hotels Group (IHG) en Mediasurface, leverancier van content management software, annonceren de oplevering van de eerste fase van een nieuw geconsolideerd wereldwijd IHG intranet.

Binnen drie maanden hebben IHG medewerkers verspreid over zes hoofdkantoren en 614 hotels in Europa, Midden Oosten en Afrika (EMEA) het intranet in gebruik genomen. Dit wereldwijde project biedt IHG de mogelijkheid op basis van een dynamische, gepersonaliseerde site met ingebouwde functionaliteiten, kennis en best practices te delen tussen de verschillende regio's, merken en hotels. IHG voegt hiermee 25 intranetten samen in een platform.

De nieuwe site biedt iedere IHG medewerker persoonlijke informatie. Als homepage opent een pagina van het eigen hotel of afdeling. Ingebouwde toegangsrechten maken deze specifieke informatie en toepassingen toegankelijk per medewerker.

Het Mediasurface content management systeem is geïntegreerd met alle gebruikte toepassingen binnen IHG. Diensten als hotel rapportages, IHG e-mail, kwaliteitscontroles en klanttevredenheidsonderzoek, promoties, risk management, evenementenkalenders en zelfs het bestellen van kerstkaarten kunnen via het systeem worden opgevraagd. Tevens hebben alle medewerkers toegang tot 'myHR' waar zij informatie vinden over training en ontwikkeling, zelf trainingen kunnen boeken en toegang hebben tot formulieren voor aanvragen van vakantiedagen en onkostenvergoedingen.

Naast het Mediasurface content management systeem werkt IHG voor het nieuwe intranet met de gebruikersvriendelijke redactieomgeving Morello. Morello is eenvoudig te gebruiken zodat ook niet-technische medewerkers zelf de content kunnen uitbreiden en aanpassen. Momenteel werken 80 redacteuren aan de inhoud van de site, een aantal dat aanzienlijk zal stijgen gezien de informatie die nog toegevoegd wordt aan de site.

David House, Senior Vice President bij de wereldwijde HR afdeling van IHG zegt: "De belangrijkste voorwaarde voor het laten slagen van dit project is de mogelijkheid een raamwerk en toolkit beschikbaar te stellen, dat door de meerderheid van onze medewerkers eenvoudig te gebruiken is. Morello is in dat opzicht uniek omdat het door de Microsoft desktop 'look and feel' erg intuïtief is. Andere producten kwamen nog niet eens in de buurt!"

De IHG is werkzaam in bijna 100 landen ter wereld, onder verschillende merknamen zoals Holiday Inn en Crowne Plaza. Zij werkt met een gedecentraliseerd business model. House vervolgt, "Morello geeft de gebruikers van ons intranet de vrijheid om de systemen zelf verder te ontwikkelen binnen het raamwerk waarin ze kunnen samenwerken en kennis delen. Het EMEA intranet is een eerste stap richting een wereldwijde portal-omgeving voor de gehele organisatie."

Nu de eerste fase van het project live is in EMEA wordt gestart met de implementatie in Azië en de Pacific. Ook hier zijn ze erg enthousiast over de voordelen die Morello toevoegt aan het intranet.

Over InterContinental Hotels Group
InterContinental Hotels Group PLC (IHG) is het meest wereldwijde hotelconcern en heeft het grootste aantal kamers ter wereld. De groep heeft meer dan 3500 hotels en 536.000 kamers in bijna 100 landen.

IHG heeft een aantal zeer bekende merken in het portfolio, zoals Holiday Inn, Crowne Plaza, InterContinental Hotels and Resorts, Holiday Inn Express, Hotel Indigo, en de Staybridge and Candlewood Suites. Voor meer informatie: www.ichotelsgroup.com

Over Mediasurface
Mediasurface (MSR) is internationaal leverancier van content management software en biedt een innovatief product met zeer lage beheerkosten. Mediasurface richt zich op de combinatie van betrouwbare en schaalbare content management software met een uiterst gebruiksvriendelijke voorkant voor alle typen eindgebruikers. Daardoor wordt de Mediasurface software bij talloze klanten naar volle tevredenheid ingezet voor zeer uiteenlopende intranet-, extranet- en internettoepassingen.

Mediasurface heeft haar hoofdkantoor in Engeland en is actief in Europa en de Verenigde Staten. In Nederland heeft Mediasurface een kantoor in Hilversum. Klanten van Mediasurface in de Benelux zijn onder andere AAInterfinance, AEGON, AntoniusMesosGroep, Consumentenbond, ENECO Energie, Erasmus MC, Gasunie, Gemeente Zaanstad, GTI, Holland Casino, Icare, Inspectie van het Onderwijs, Inspectie voor de Gezondheidszorg, LUMC, NATO, Plan International, SSA Global, Studio 100,Toerisme Vlaanderen, Triodos Bank, UMC Groningen, VGZ-IZA en Wereldomroep. Mediasurface is beursgenoteerd op AIM markt van de London Stock Exchange, symbool MSR. Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.nl

Morello is een geregistreerd handelsmerk van Mediasurface. Morello is de Smart Client Office applicatie van Mediasurface voor content management met ongekend gebruiksgemak. Het werkt net zo eenvoudig als andere officetoepassingen.



Ingezonden persbericht