Ingezonden persbericht


Persbericht

Haarlem, 21 oktober 2005

Tijdschrift Zoom.nl wordt samengesteld door online bezoekers

Nederlands eerste tijdschrift over digitale fotografie en video, Zoom Magazine, verlegt de focus naar internet en gaat verder als Zoom.nl. De online diensten, waaronder de populaire Zoom Gallery, worden de spil en bieden bezoekers een platform waar zij foto's kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het opgefriste tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo zijn voor de nieuwste uitgave meer dan 70 lezersfoto's gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud.

De transformatie naar Zoom.nl is de kroon op het werk van het afgelopen jaar, waarin veel successen zijn geboekt. Zo lieten cijfers van het onafhankelijke oplage-instituut HOI eerder dit jaar al een abonnementstijging zien van maar liefst 135 procent, in een tijd waarin oplages van tijdschriften onder druk staan. Ook online neemt Zoom.nl een hoge vlucht. Sinds de introductie van de Zoom Gallery 11 maanden geleden, zijn inmiddels meer dan 82.000 hoogwaardige lezersfoto's geplaatst die door medebezoekers worden beoordeeld en becommentarieerd. Tijdens de hcc!dagen (25 tot en met 27 november in de Jaarbeurshallen in Utrecht) gaat het laagdrempelige Zoom Album live, zodat iedereen gratis een fotoalbum kan starten. Alle hcc-leden hebben zelfs onbeperkte ruimte op Zoom.nl om foto's online op te slaan.

De nieuwe Zoom.nl wordt met een uitgebreide mediacampagne in de markt gezet, waaronder een billboardcampagne. Als feestaanbieding kost een jaarabonnement op Zoom.nl (inclusief 6 keer per jaar het magazine, 6 tv-cursussen op dvd, onbeperkte schijfruimte online en gratis lidmaatschap van hcc waaronder vrije toegang tot de hcc!dagen) slechts 15 euro. Zoom.nl is een uitgave van IDG Nederland.

Oplage: 45.000 exemplaren

Releasedatum: 21 oktober 2005

Retailoutlets: 4.800 verkooppunten

Coverprijs: ¤ 2,95

Bijlage: jpg Zoom.nl

Over IDG

IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.


---

Noot voor de redactie (