Ingezonden persbericht


BNN onderhoudt ledenbestand met Experian Intact

Den Haag, 25 oktober 2005 - Omroepvereniging BNN gaat gebruik maken van Experian Intact, de online data opschoonservice van Experian. Met behulp van deze nauwkeurig werkende en tegelijk gebruiksvriendelijke oplossing zal de jongerenomroep haar omvangrijke ledenbestand regelmatig opschonen en zonodig verrijken.

Door gebruik te maken van Experian Intact voorkomt de omroep dat haar ledenbestand binnen korte tijd veroudert. Voor het opschonen van bestanden beschikt Intact over een verzameling van unieke en actuele referentiebestanden. Sinds kort is het systeem tevens voorzien van naamvalidatie en verhuisinformatie.

"Wij hebben onder andere gekozen voor Intact omdat doeltreffende communicatie met onze achterban van essentieel belang is", zegt Chiel de Leeuw Marketing Coördinator bij BNN. "Bovendien is de overheidsfinanciering van een publieke omroep als BNN afhankelijk van het aantal betalende leden. Daarom is updaten van de adresgegevens van deze leden van cruciaal belang."

Manager Business Unit Marketing Services Pieter Stroop van Experian Nederland is trots op het contract met BNN: "Het is een spraakmakende, progressieve omroep. Een club die aan de weg timmert. Het is goed om te zien dat BNN daarom ook werk maakt van effectieve communicatie aan de achterban. Door middel van Intact is het mogelijk om het ledenbestand regelmatig te controleren op accuratesse. Waar nodig, kunnen gegevens, zoals verhuisadressen of recente telefoonnummers worden toegevoegd. Daarmee kan BNN zich verzekeren van inkomsten uit de leden, maar voorkomt BNN ook 'waste' bij mailingen aan leden. Dat is essentieel voor een omroep die zijn bestaansrecht mede ontleent aan zijn ledenbestand."

Over BNN:
BNN is dé jongerenomroep van Nederland. Het geesteskind van omroeppionier Bart de Graaff ging ooit van start als nieuwsshow bij Veronica. Na een spectaculaire ledenwerfactie trad BNN op 6 september 1998 toe tot het bestel. Vanaf die dag weet s lands brutaalste zuil de kijker en luisteraar te boeien met programma s die zijn gemaakt vanuit een verfrissende, non-conformistische levenshouding. Recente successen zijn de populaire dramaserie Bitches, het spraakmakende programma Spuiten en Slikken en natuurlijk Atletico Ananas, waarin een elftal van voetbal-nono s wordt omgevormd tot een team van profs. Dat BNN niet louter lol brengt, bewijst Je zal het maar hebben, een programma over jongeren met kwalen die in de taboesfeer liggen. Gezondheid als belangrijk thema is voor de jongerenomroep niet vergezocht.

Over Experian Nederland B.V.:
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie, producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten, het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het managen van de financiële risico s gedurende de klantrelatie. Experian werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars, e-commerce en overheid.

Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen (UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer relationship management services (Experian), multi-channel retailing en homeshopping (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe producten (Burberry). Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9 miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27 landen en is actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. http://www.experian.nl