Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Siebel Business Analytics 7.8 van Siebel Systems nu verkrijgbaar

Nieuwe voorspellende analyses in real time, verbeterde en nieuwe analysetoepassingen, en een uitgebreid pakket producten voor business intelligence

Amsterdam, 25 oktober 2005 - Siebel Business Analytics 7.8 is een belangrijke nieuwe versie van toonaangevende analysetoepassingen en business intelligence (BI) platformproducten van een nieuwe generatie. De versie bestaat uit een serie nieuwe oplossingen voor voorspellende analyses, wat resulteert in een intelligentere interactie met de klant (in real time), nieuwe en verbeterde analysetoepassingen en belangrijke nieuwe en uitgebreide BI-platformproducten en functionaliteit.

"Siebel Business Analytics 7.8 is onze belangrijkste versie tot dusver en is het resultaat van de enorme innovatiekracht van Siebel Systems. De software is ontwikkeld in nauwe samenwerking met onze klanten", aldus Larry Barbetta, Senior Vice President en General Manager, Siebel Business Analytics. "Deze versie komt voort uit onze visie om een nieuwe generatie BI- en analyseoplossingen neer te zetten voor de door inzicht gedreven organisatie. Hiermee wordt het voor een organisatie mogelijk om elke medewerker real-time informatie te bezorgen uitgaande van zijn of haar specifieke functie. Dit verbetert de besluitvorming en de interactie met de klant in de hele organisatie."

Voorspellende analytische oplossingen voor intelligente real-time interacties

Nieuwe Siebel-producten voor Real-time Decisions (RTD) gebruiken voorspellende analyses voor een intelligentere en rendabelere interactie met de klant onafhankelijk van het communicatiekanaal dat door de klant gebruikt wordt. Zo wordt die interactie overal maximaal benut: in het contactcenter, op de website en via alle andere communicatiekanalen. Bij voorspellende analyses wordt een combinatie gebruikt van enerzijds context en gedrag - in real time - en anderzijds gedetailleerde klantprofielen. Op basis hiervan wordt tijdens het contactmoment een optimaal aanbod gedaan aan de klant. (Zie het apart bijgevoegde persbericht over RTD voor meer informatie.)

De oplossing bevat analysetoepassingen voor het genereren van intelligente offertes, cross-selling en klantenbinding. De Siebel RTD-analysetoepassingen zijn geschikt voor alle organisaties die rechtstreeks aan de klant leveren. Voor de communicatie-, media- en financiële branche zijn branchespecifieke versies verkrijgbaar. Met de Siebel RTD-analysetoepassingen kunnen de prestaties op kritieke gebieden aanzienlijk worden verbeterd, bijvoorbeeld voor het verhogen van de share-of-wallet in de financiële dienstverlening, het verlagen van klantenverloop in de telecommunicatiebranche en het verhogen van cross- en upselling in de B2C-branche.

Siebel RTD is geïntegreerd in het Siebel Business Analytics-platform en is gebaseerd op een Services Oriented Architecture (SOA). Dit maakt integratie in bestaande toepassingen en elke willekeurige CRM-oplossing mogelijk, en bevat integratievoorzieningen voor de CRM-oplossingen van Siebel Systems.

Analysetoepassingen voor Customer Adaptive Solutions en organisatie-inzicht

Siebel Business Analytics bestaat uit een uitgebreide verzameling branchespecifieke analysetoepassingen ter optimalisatie van de prestaties in sales, service, marketing, contactcentrum, finance, supplier/supply chain, HR/workforce en executive management. Deze toepassingen delen een modulaire architectuur, waardoor een klant met een specifieke functie kan starten (sales of finance bijvoorbeeld) en vervolgens specifieke analysetoepassingen naar behoefte kan toevoegen. De analysetoepassingen integreren en transformeren gegevens uit uiteenlopende bronnen, waaronder Siebel Systems, Oracle, PeopleSoft en SAP, tot bruikbare informatie voor elke afdeling en elke gebruiker.

Naast de nieuwe Siebel RTD-toepassingen heeft Siebel Systems haar volledige aanbod analysetoepassingen aanzienlijk vernieuwd en uitgebreid met extra kengetallen en processen (uitgaande van best practices), extra gebruiksgemak, visualisatie en interactiviteit, extra functiespecifieke dashboards, nieuwe agents en workflows. Andere belangrijke kenmerken van deze release zijn onder meer de nieuwe en verbeterde analysetoepassingen voor de farmaceutische branche, case-management in de publieke sector, contactcenters en strategic sourcing.

Voor de IT-professional maakt Siebel Business Analytics 7.8 de administratie eenvoudiger. Dankzij ETL-schaalbaarheid (Extract, Transform en Load) en verbeterde prestaties kan worden voldaan aan de vereisten van zelfs de meest gegevens-intensieve branches en klanten. Voorts heeft Siebel Systems alle analysetoepassingen uit de hele 7.8-reeks zodanig geoptimaliseerd dat het unieke prestatievermogen van Microsoft SQL Server, IBM DB2, Oracle en Teradata optimaal wordt benut. De software is volledig gecertificeerd voor gebruik in combinatie met deze toonaangevende databaseplatforms.

Siebel Business Analytics-toepassingen zijn complete oplossingen met prebuilt ETL-programma's, pre-mapped interfaces voor Siebel Systems, Oracle, PeopleSoft, SAP en andere oplossingen, een beproefd schaalbaar databaseontwerp voor het datawarehouse, prebuilt metadata, kengetallen op basis van best practices, KPI's (Key Performance Indicators), en dashboards en rapporten die precies aansluiten op een bepaald onderwerp of een bepaalde functie. Daardoor kan de gebruiker van Siebel Business Analytics rekenen op meer waarde en een beter rendement, terwijl de IT-afdeling profiteert van snellere implementaties, een lagere TCO en minder risico's vergeleken met alternatieve producten of werkwijzen.

Siebel Business Analytics 7.8 is een cruciaal onderdeel van de nieuwe Customer Adaptive Architecture van Siebel Systems. Met Siebel Customer Adaptive Solutions kan een organisatie zich beter aanpassen aan de behoeften van haar klanten en die behoeften beter begrijpen. Dit maakt het eenvoudiger om snel in te spelen op ontwikkelingen. (Zie apart persbericht van vorige week voor meer informatie.)

Nieuwe producten leiden tot betere informatie

In het BI-platform van Siebel Business Analytics 7.8 zijn een groot aantal verbeteringen doorgevoerd. Ook zijn de nodige nieuwe voorzieningen toegevoegd. Siebel Systems biedt hiermee een nieuwe generatie BI-mogelijkheden aan - opnieuw een bewijs van de innovatiekracht en de toonaangevende positie van Siebel Systems.


· Extra gebruiksgemak voor de eindgebruiker: Siebel Business Analytics biedt meer gebruiksgemak dan welk ander BI-product ook. De nieuwe versie bevat nieuwe voorzieningen voor visualisaties en grafieken, vereenvoudigde ad-hoc toegang en verbeterde visuele navigatie en workflows. Andere verbeteringen in de dashboards en ad-hoc analyses zijn de nieuwe gepersonaliseerde dashboards, de verbeterde opmaak van rapporten, WYSIWIG afdrukken en aangepaste functionaliteit voor pivottabellen. En dit alles via een gewone webinterface, dus zonder bijkomende softwarevereisten.


· Geavanceerde functionaliteit voor business intelligence en analyse: de nieuwe versie profiteert van de volgende generatie datatoegang en berekeningsmogelijkheden van Siebel Systems met uitgebreide reken­ en analysefuncties, geoptimaliseerde gedistribueerde query's en verbeterde multidimensionale toegang tot gegevensbronnen, met extra voorzieningen voor het genereren van MDX-query's en het importeren van cubes. Siebel Business Analytics is uniek in de zin dat de software de informatie vereenvoudigd kan weergeven en verder is verrijkt met uitgebreide analysefuncties voor meerdere operationele en analytische gegevensbronnen in relationele en/of multidimensionale stores.


· Webservices en open standaarden: Siebel Business Analytics is gebaseerd op een zogeheten Service Oriented Architecture, wat integratie in andere oplossingen mogelijk maakt met behulp van webservices. De nieuwe release biedt de volledige BI-functionaliteit aan via webservice-interfaces. Verder worden open standaarden ondersteund, waaronder Portlet SDK, JSR 168 en RSS. Een nieuwe prebuilt portlet maakt integratie in IBM WebSphere Portal Server mogelijk. De release biedt ook ondersteuning voor recente versies van de webbrowsers Netscape en Firefox uit het Mozilla-project. Ook Microsoft Internet Explorer wordt ondersteund.


· Integratie in andere tools en oplossingen voor het ontsluiten van gegevens: de Open Intelligence Interface van Siebel Business Analytics maakt het voor vrijwel alle gegevenstoegang­, rapportage­ en ontwikkeltools die SQL genereren mogelijk om gebruik te maken van de vereenvoudigde logische weergave van de gegevens en van de berekeningen, kengetallen, cachingvoorzieningen, gegevenstoegang, en de verregaande integratiemogelijkheden van de Siebel Business Analytics Server. Dankzij deze unieke open analytische interface kan een organisatie haar bestaande tools en oplossingen gewoon blijven gebruiken en tegelijk profiteren van nieuwe BI-voorzieningen en één centraal, veilig toegangspunt tot de gegevens van de organisatie.


· Integratie in Microsoft Office en Microsoft Reporting Services: dankzij de verbeterde integratie in Microsoft Office en een nieuwe Microsoft Office-werkbalk heeft de eindgebruiker vanuit Microsoft Excel en andere Microsoft Office-producten rechtstreeks toegang tot Siebel Business Analytics. Zo is alle actuele informatie uit Siebel Business Analytics rechtstreeks toegankelijk. De geavanceerde opmaak blijft binnen het desbetreffende Microsoft Office-programma gewoon behouden. Voorts is Microsoft Reporting Services gecertificeerd in combinatie met Siebel Business Analytics, zodat die software kan worden gebruikt voor geavanceerde rapportages.


· Bedrijfskritieke schaalbaarheid, prestaties en beschikbaarheid: Siebel Business Analytics 7.8 breidt de voordelen van Siebel Systems voor grootschalige implementaties verder uit met een verbeterde multi-user administratie, uitgebreide clustering en fail-over voor alle serverlagen, geavanceerde encryptie voor implementaties die raakvlakken hebben met de buitenwereld, en een verbeterde schaalbaarheid voor zware Unix­ en SMP-omgevingen. De ondersteuning van Siebel Business Analytics voor native databasedrivers en het genereren van databasespecifieke SQL is verder verbeterd, zodat de huidige versies van IBM DB2, Microsoft SQL Server, Oracle en Teradata optimaal worden benut.


· Nieuwe geavanceerde rapportageproducten: Siebel Systems kondigt tevens een nieuwe lijn geavanceerde rapportageproducten aan. Hiermee kunnen ontwikkelaars hun rapporten, de lay-out en de output helemaal naar hun hand zetten. Dit resulteert in rapporten die tot op de pixel nauwkeurig zijn, hoe grafisch complex ze ook zijn. Deze nieuwe producten zijn de Siebel Advanced Reporting Engine (een servercomponent voor het genereren van grote rapportvolumes en voor het opmaken en distribueren ervan), de Siebel Advanced Reporting Workbench (voor IT-professionals en rapportontwikkelaars) en de Siebel Advanced Reporting User Edition (waarmee de eindgebruiker de gecreëerde rapporten kan weergeven en gebruiken). Deze producten onder de noemer Advanced Reporting zijn volledig geïntegreerd in het Siebel Business Analytics-platform en gebruiken dezelfde services voor dashboards, metadata, beveiliging, berekeningen, caching en het genereren van intelligente aanvragen. Het is de verwachting dat de nieuwe Siebel Business Analytics Advanced Reporting-producten later dit kwartaal zullen worden uitgebracht.

Snellere acceptatie door klanten en snellere validatie door de branche

Siebel Business Analytics 7.8 is in grote mate gebaseerd op rechtstreekse input van meer dan 680 grote klanten, waaronder veel toonaangevende organisaties uit verschillende branches. Op Siebel CustomerWorld en de Business Intelligence Summit spraken afgelopen week enkele selecte Siebel Business Analytics-klanten, waaronder Alaska Airlines, APC, Astra Zeneca, Autodesk, Cisco Systems, Compass Bank, DHL, DirecTV, The Gillette Company, Honeywell Aerospace, IBM, Johnson & Johnson, MCI, Microsoft, Medtronic, New York Life Investment Management, Pitney Bowes, Procter & Gamble, The Royal Bank of Canada, UPS, Wachovia en XM Satellite Radio.

Door het sterk toegenomen klantenbestand en succes werd Siebel Systems onlangs door IDC voor het derde opeenvolgende jaar uitgeroepen tot leider op het gebied van analysetoepassingen (gebaseerd op de omzet van 2004). Siebel Systems is de snelst groeiende grote leverancier in de totale markt voor business analytics. CMP Media en Intelligent Enterprise Magazine riepen Siebel Business Analytics uit tot winnaar van de 2005 Reader Choice Award in de categorie Best Customer Analytics en als winnaar van de felbegeerde RealWare Award voor Best Business Intelligence Application (samen met klant Cisco Systems).

Select Comfort, een belangrijke Amerikaanse beddenwinkel, koos voor Siebel Business Analytics om meer inzicht te krijgen in zijn activiteiten en om beter geïnformeerd te werk te gaan. "Na een grondige evaluatie van alle belangrijke producten voor business intelligence viel de keuze op Siebel Business Analytics 7.8, dankzij de krachtige BI-mogelijkheden, de mogelijkheid om het systeem te laten gebruiken door de meest uiteenlopende eindgebruikers en het gebruiksgemak", aldus Mike Thyken, CIO van Select Comfort. "Met Siebel Business Analytics 7.8 kunnen onze verkopers, winkelmanagers en het hoofdkantoor bepaalde trends op het spoor komen en onze activiteiten in de diverse verkoopkanalen beter beheren. Het is de bedoeling dat deze oplossing ons helpt bij het realiseren - en liefst overtreffen - van onze ambitieuze verkoopdoelstellingen."

Siebel Business Analytics 7.8 is vanaf nu verkrijgbaar.

Siebel Business Analytics

Met Siebel Business Analytics beschikt iedereen binnen een organisatie over meer inzicht in klanten en bedrijfsvoering, wat resulteert in superieure prestaties. Siebel Business Analytics bestaat uit een compleet pakket analysetoepassingen voor de diverse functiegebieden binnen een organisatie. Het pakket bevat best practices uit meer dan twintig branches en een platform voor business intelligence van een nieuwe generatie - voor meer gebruiksgemak, een hogere schaalbaarheid en betere prestaties in de hele organisatie. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com/analytics.

Siebel Systems

Siebel Systems is een gerenommeerde aanbieder van softwareoplossingen en diensten voor meer waarde en trouw in de relatie met de klant, voor de beste mogelijkheden op het gebied van on-premise en gehoste CRM, business analytics en de integratie van klantgegevens. Met de nieuwe Siebel Customer Adaptive Solutions kunnen organisaties hun klantgeoriënteerde bedrijfsprocessen beter modelleren voor de best mogelijke interactie met de klant, voor meer inzicht en voor een continue verbetering van die processen. Siebel Systems heeft meer dan 2 miljard dollar geïnvesteerd in R&D en heeft meer dan elf jaar ervaring met klantensoftware. Verder heeft de organsiatie over de hele wereld een uitgebreid netwerk van allianties en partners. Met meer dan 4.000 klanten en 3,7 miljoen actieve gebruikers is Siebel Systems de aangewezen keuze voor organisaties van alle soorten en maten die een klantgeoriënteerd resultaat willen bereiken. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.

###

Meer informatie

Sandra Wasseur

Senior Marketing Director Western Europe

Siebel Systems

Telefoon: 020-5401000

Kijk voor meer informatie over de oplossingen en diensten van Siebel Systems op onze website: CRM - http://www.siebel.com/crm; OnDemand Solutions - http://www.crmondemand.com; Industry CRM - http://www.siebel.com/industry-crm; Call Center and Service - http://www.siebel.com/call-center; Sales Force Automation - http://www.siebel.com/sales-force-automation; Marketing Automation - http://www.siebel.com/marketing-automation; Business Intelligence - http://www.siebel.com/business-intelligence; Integration Solutions - http://www.siebel.com/integration-solutions; CRM Services - http://www.siebel.com/crm-services

Met uitzondering van de informatie die betrekking heeft op het verleden bevat dit persbericht verklaringen met betrekking tot de toekomst en waaraan derhalve risico's en onzekerheden zijn verbonden. Het toekomstige bedrijfsresultaat van Siebel Systems kan afwijken van het in de toekomstgerichte uitspraken besproken of verwachte resultaat als gevolg van risicofactoren (onder meer) door onze aanstaande fusie met Oracle Corporation, in verband met klantenrelaties, zoals de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie door de klanten van producten en diensten, de relatie met klanten, externe leveranciers en systeemintegrators, de concentratie van inkomsten in een relatief klein aantal klanten, het bestaan van fouten of gebreken in producten, het goed kunnen beheren van de groei, de huidige en verwachte extra concurrentie en de noodzaak om de distributie van het aanbod aan producten en diensten te blijven uitbreiden. Meer informatie over de mogelijke factoren die gevolgen kunnen hebben voor het financieel resultaat van Siebel Systems vindt u in het jaarverslag en de kwartaalverslagen (en andere stukken) van Siebel Systems die op respectievelijk formulier 10-K en formulier 10-Q zijn ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. U vindt deze stukken op www.sec.gov. Siebel Systems is niet verplicht de informatie in dit persbericht te actualiseren.

Siebel is een handelsmerk van Siebel Systems, Inc., dat in bepaalde rechtsgebieden wettig gedeponeerd kan zijn. Alle overige product­ en bedrijfsnamen zijn eigendom van de desbetreffende houders en dienen uitsluitend ter identificatie.

Met vriendelijk groet,

Dennis Doodeman, Text 100 BV

Telefoon: 020-5304345

E-mail: dennis.doodeman@text100.nl