Ingezonden persbericht


Sportlife en Radio 538 presenteren de Deep Arctic Games

Sportlife introduceert nieuwe smaak middels unieke mix van merk, medium en platform

Hilversum, 25 oktober 2005 - Sportlife introduceert in samenwerking met Radio 538 de Deep Arctic Games, een online gameplatform. Op www.arcticgames.com kunnen zeven weken lang drie verschillende games gespeeld worden. Spelers maken daarmee kans op een compleet verzorgde trip naar zijn of haar eigen ijsberg. Met deze virtuele online games probeert Sportlife de vluchtige doelgroep van 12-19 jaar te activeren en betrekken bij haar merk. Naast het laden van de online games, promoot de campagne de nieuwe smaak 'DEEP'. Het concept en platform zijn bedacht door Inpact uit Utrecht.

Unieke mediamix

Sportlife ging in samenwerking met mediabureau Vizeum binnen haar mediamix op zoek naar de optimale mengeling om haar doelgroep te beïnvloeden. Internet lijkt bij uitstek de plek om met jongeren in contact te komen, waarbij Inpact voor het online concept en platform heeft gezorgd. De combinatie van spot en non-spot moet de ideale radiostrategie opleveren.

Radio 538 is hierbij de exclusieve mediapartner die vanaf het begin betrokken is geweest bij het creatieve proces. Om na te gaan of deze unieke mix ook daadwerkelijk het gewenste resultaat oplevert, wordt gedurende de actie een uitgebreid tracking onderzoek gedaan.

Radio 538

Ongekend is eveneens de nauwe betrokkenheid van Radio 538 bij de ontwikkeling van de inzetstrategie. Daarnaast is het station verantwoordelijk voor de creatie op zender. Gedurende zeven weken doet Radio 538 live verslag van de Arctic Games met eens in de twee weken op donderdag een speciaal Arctic Journaal.

Sportlife

Met Deep speelt Sportlife in op de trend dat mensen steeds meer op zoek zijn naar sterke verfrissing en deze ijsblauwe variant geeft dan ook een heftige koude sensatie. Geïnspireerd door de slogan 'unexpected freshness' heeft het merk vanaf begin jaren 80 een fijne neus ontwikkeld voor beginnende trends. Het verbond haar naam achtereenvolgens aan snowboarding, halfpipe inline skating, BloKart, yeti balling en akaduro.

Inpact

Inpact ontwikkeld al vier jaar lang de online concepten voor Sportlife waar brand content en consumer activation centraal staan. De nadruk ligt daarbij op bereiken en beraken. Er wordt niet alleen vertelt hoe "unexpected fresh" het merk Sportlife en haar producten zijn, maar een beleving neergezet waar de consument actief in betrokken wordt.

Radio 538

Radio 538 is in heel Nederland in de ether op 102 FM te ontvangen via de volgende frequenties: 102.1/ 102.3 Noord-Holland, 102.2 Groningen, 102.3 Noord-Brabant, Gelderland, Limburg, 102.4 Zeeland en Noord-Brabant, 102.5 Friesland en Utrecht, 102.6 Overijssel en Gelderland, 102.7 Zuid-Holland en Drenthe. En ook via de kabel, via Digitenne, op mobiele telefoons via UMTS (op de portals van KPN i-mode en Vodafone Live) en in Limburg op 891 AM. Verder in heel Europa via de satelliet en wereldwijd via het internet.

Radio 538 is Top 40-muziek, de beste hits, Dance, R&B en natuurlijk de populaire deejays Edwin Evers, Ruud de Wild, Jeroen Nieuwenhuize, Wessel van Diepen, Dennis Ruyer en Barry Paf. Kijk voor meer informatie radio538.nl en radio538.info.