Blauw New Media
Bouwfonds wint de Gouden Spreekbuis 2005
Rotterdam , 27 oktober 2005
Bouwfonds heeft voor de derde keer de Gouden Spreekbuis gewonnen. Deze
hypotheekprijs wordt vanaf 1999 jaarlijks door Blauw Research
uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die in het jaar zijn
marketingcommunicatiebeleid het beste op orde heeft gehad. In 1999 en
2003 sleepte Bouwfonds deze prijs al eens in de wacht. In de laatste
twee jaar gingen achtereenvolgens Westland-Utrecht en ING Bank met
deze prijs naar huis. Dit jaar waren ook BLG Hypotheken, Direktbank,
Nationale Nederlanden en Woonfonds genomineerd voor de Gouden
Spreekbuis.
Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005. Voor de
eerste keer heeft dit jaar een jury inzicht gehad in de berekening van
de nominaties en de uiteindelijke winnaar. Deze jury bestond dit jaar
uit Rob van de Laar (Assurantie Magazine), Hans Debets (Meeùs) en Ron
Schulte Fischedick (FDC). Zeven meetpunten uit het onderzoek zijn
meegenomen in de berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
Spontane reclameherinnering
IB-score huidige klanten
IB-score potentiële klanten
Jurylid Rob van de Laar van het Assurantie Magazine overhandigt de
Gouden Spreekbuis 2005 aan Remko van Dam,
adjunct-directeur van Bouwfonds Hypotheken.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis vond plaats op een seminar dat
Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren
van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005. Het seminar werd
gehouden in het Delta Hotel midden in de Rotterdamse Haven en werd
bezocht door directieleden, marketeers en communicatiemanagers van de
grootste hypotheekverstrekkende én hypotheekadviserende organisaties
in Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien
over communicatie van hypotheekverstrekkende organisaties, gebaseerd
op de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005.
Vervolgens kreeg men een prikkelende en inspirerende presentatie
voorgeschoteld van gastspreker drs. Wouter de Vries jr. over
dienstenmarketing in de hypothekenmarkt.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10
4000 923; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland
met circa 70 medewerkers en een omzet van 7 mln. Ze ondersteunt
bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden
tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van
middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten
op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor
betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers
vooruit te helpen. Blauw Research heeft vier kerncompetenties:
Business Performance, Marketing & Market Intelligence, Corporate
Communications en Beleid in de publieke sector.