Blauw New Media


Bouwfonds wint de Gouden Spreekbuis 2005
Rotterdam , 27 oktober 2005
Bouwfonds heeft voor de derde keer de Gouden Spreekbuis gewonnen. Deze hypotheekprijs wordt vanaf 1999 jaarlijks door Blauw Research uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die in het jaar zijn marketingcommunicatiebeleid het beste op orde heeft gehad. In 1999 en 2003 sleepte Bouwfonds deze prijs al eens in de wacht. In de laatste twee jaar gingen achtereenvolgens Westland-Utrecht en ING Bank met deze prijs naar huis. Dit jaar waren ook BLG Hypotheken, Direktbank, Nationale Nederlanden en Woonfonds genomineerd voor de Gouden Spreekbuis.

Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005. Voor de eerste keer heeft dit jaar een jury inzicht gehad in de berekening van de nominaties en de uiteindelijke winnaar. Deze jury bestond dit jaar uit Rob van de Laar (Assurantie Magazine), Hans Debets (Meeùs) en Ron Schulte Fischedick (FDC). Zeven meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

(Ontwikkeling van) spontane bekendheid

(Ontwikkeling van) spontane waardering

(Ontwikkeling van) overweging

(Ontwikkeling van) absolute voorkeur

Spontane reclameherinnering

IB-score huidige klanten

IB-score potentiële klanten

Jurylid Rob van de Laar van het Assurantie Magazine overhandigt de Gouden Spreekbuis 2005 aan Remko van Dam, adjunct-directeur van Bouwfonds Hypotheken.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005. Het seminar werd gehouden in het Delta Hotel midden in de Rotterdamse Haven en werd bezocht door directieleden, marketeers en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende én hypotheekadviserende organisaties in Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien over communicatie van hypotheekverstrekkende organisaties, gebaseerd op de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2005. Vervolgens kreeg men een prikkelende en inspirerende presentatie voorgeschoteld van gastspreker drs. Wouter de Vries jr. over dienstenmarketing in de hypothekenmarkt.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10 4000 923; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland met circa 70 medewerkers en een omzet van 7 mln. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw Research heeft vier kerncompetenties: Business Performance, Marketing & Market Intelligence, Corporate Communications en Beleid in de publieke sector.