Time : 9:57:14 AM
Date : Thursday, October 27, 2005
Sender Name: pharma.be

Het PharmaSmile logo : één op 3 personen kent het reeds !

Het goed gebruik van het geneesmiddel is een dagelijkse bezorgdheid van artsen, apothekers, patiënten maar ook van de farmaceutische sector. Daarom lanceert pharma.be een nieuwe promotiecampagne van het logo "voor het goed gebruik van het geneesmiddel", "PharmaSmile" gedoopt.

Enkele jaren geleden, lanceerde pharma.be reeds het gebruik van het logo op de verpakkingen van de OTC geneesmiddelen en hun reclamedocumenten. Het logo was toen reeds drager van de viervoudige boodschap "dit is een geneesmiddel, vraag raad aan uw apotheker, lees aandachtig de bijsluiter, geen langdurig gebruik zonder medisch advies".

Dankzij de resultaten van een uitgevoerde enquête maar vooral dankzij de inspanningen van de farmaceutische bedrijven, hebben wij vastgesteld dat het logo reeds een groot succes was. Inderdaad, één persoon op 3 kent het reeds evenals zijn betekenis.

Gesteund door dit positief resultaat, beslist pharma.be haar informatie opdracht verder te zetten en organiseert een nieuwe promotiecampagne van het logo bij het grote publiek. Goed gebruik en informatie zijn twee onafscheidelijke begrippen : goed gebruik betekent eveneens duidelijke en verstaanbare informatie.

Het objectief van deze campagne is er één van sensibilisering van de patiënt voor het belang van een goed gebruik van het geneesmiddel. Het is daarom dat de promotie acties voor de PharmaSmile plaats vinden in de apotheken, de pers en ter gelegenheid van beurzen ....

De PharmaSmile biedt een opportuniteit voor een dialoog tussen artsen/apothekers en patiënten. In het kader van deze campagne roept pharma.be haar partners in de gezondheidszorg, artsen en apothekers, dus op om de krachten te bundelen qua informatie voor het goed gebruik van het geneesmiddel.

Voor alle bijkomende informatie kan u de site van pharma.be raadplegen : http://www.pharma.be/nl/geneesmiddelen/pg06.html of Julie Depas (02 238 99 75) contacteren.

URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR