Ingezonden persbericht


Telindus en Nortel bieden oplossingen aan MKB in de Benelux

ZAVENTEM Telindus heeft haar nieuwe strategie voor het MKB in de Benelux bekendgemaakt. Met dit nieuwe aanbod kan het MKB zich blijven richten op hun kernactiviteiten, zonder zich zorgen te hoeven maken over de ICT-problematiek van de onderneming. Telindus neemt dit immers volledig voor haar rekening. Telindus werkt hiervoor nauw samen met Nortel en biedt het MKB een complete, geïntegreerde oplossing voor bedrijfscommunicatie, Nortel Business Communication Manager (BCM) genaamd . Met deze oplossing beschikt het MKB over geconvergeerde bedrijfscommunicatie, net als hun grote broers in de grootzakelijke markt.

Nortel's oplossing maakt gebruik van Internet Protocol (IP) technologie om spraak en dataverkeer te bundelen in een uiterst betrouwbaar en beveiligd netwerk, geschikt voor kleinere ondernemingen. Nortel Business Communication Manager biedt vele toepassingen zoals Unified Messaging, Interactive Voice Response, Contact Centre en Auto Attendant. Deze zijn allen standaard in het systeem beschikbaar en worden geactiveerd met keycodes. De gebruiker betaald dus alleen voor wat er gebruikt wordt en kan dit gemakkelijk uitbreiden. Daarnaast is het zeer eenvoudig om buiten kantoor werkplekken te realiseren, ideaal voor personeel dat veel op pad is, thuis of op locatie werkt. Het systeem is schaalbaar van 5 tot 250 gebruikers en via keycodes makkelijk uit te breiden.

Via dit aanbod tracht Telindus in te spelen op de meer specifieke behoeften van het MKB en wil het de lokale markt veroveren. Bovendien stemt Telindus haar aanbod af op de diverse markten in de Benelux, waarbij ze rekening houdt met de verschillen tussen die markten. Deze nieuwe strategie past in het kader van de 'Flagship 2006'-strategie van Telindus. De bedoeling hiervan is de positie van Telindus als alomvattende integrator en sourcingpartner te verstevigen en verder te ontwikkelen in de volgende domeinen: applicaties, systemen, veiligheid en netwerkinfrastructuren. Het bedrijf richt zich hierbij zowel op nationale als internationale bedrijven.

"Telindus4ME, dat zich toespitst op middelgrote ondernemingen, heeft een doel: onze klanten begeleiden om het hoogste rendement te halen uit bewezen technologieën. We willen dat de middelgrote ondernemingen de concurrentiestrijd aangaan met functionaliteiten die alleen voor de groten weggelegd waren." zegt Peter Teugels, Business Unit Manager Medium Enterprises, Telindus. "Tegelijkertijd moet de deugdzaamheid bewezen zijn. Voor onze telefonie kozen we om deze reden resoluut voor de BCM-familie van Nortel. De enorme kennis van telefonie en netwerking van Nortel is vertaald in een oplossing die op het lijf geschreven is van de MKB. En net deze oplossing laat ons toe onze missie te vervullen: de middelgrote onderneming toelaten zich volledig te focussen op haar kernactiviteit."

" In onze strategie richten we ons op vier belangrijke oplossingsgebieden: convergentie van telefonie en data, beveiliging, mobiliteit en MKB. Onze inspanningen om een specifieke MKB oplossing te ontwikkelen, hebben geresulteerd in een zeer aantrekkelijk voorstel voor het MKB bedrijf, Nortel Business Communications Manager . Het is natuurlijk geweldig te zien dat onze BCM gekozen wordt als belangrijkste bouwsteen van het nieuwe Telindus4ME initiatief ." aldus Dirk Veraghtert, Sales Director Belgium & Luxemburg, Nortel.

Over Telindus
Telindus (Euronext Brussel: Telindus Group: TEL) is een internationaal ICT-bedrijf dat netwerkgebaseerde oplossingen levert aan de zakelijke markt en de publieke sector. Als partner voorziet Telindus deze sectoren van veilige multimedia netwerken. ondersteund met management- en supportdiensten. Telindus heeft meer dan 30 jaar ICT-ervaring en investeert veel in kennis om moderne telecommunicatienetwerken gedurende de complete levenscyclus te ondersteunen. Telindus is gespecialiseerd in het aanbieden van hoogwaardige consultancy-. integratie- en managementdiensten op gebieden als netwerkconvergentie (multimedia). videosurveillance. geïntegreerde beveiliging. mobiliteitsoplossingen en netwerktoegang.

Telindus behaalde in 2004 een omzet van 532 miljoen euro. waarvan 35% uit netwerkdiensten en 65% uit netwerkproducten. Het bedrijf beoogt in 2006 een 50:50 omzetverhouding. Telindus is met een internationaal team van 2.600 werknemers aanwezig in 14 landen. waaronder landen in West-Europa. Hongarije. Israël. China en Thailand.Telindus' klantenlijst en strategische partnerships met vooraanstaande hardwareleveranciers bieden een solide basis aan ondernemingen, telecombedrijven en overheidsinstellingen die op zoek zijn naar netwerk ICT-oplossingen.

Nortel

Nortel staat bekend als een toonaangevend leverancier van communicatiemogelijkheden die de menselijke ervaring verbeteren, de wereldwijde commercie stimuleren en versterken en gevoelige informatie beveiligen en beschermen. Nortel werkt voor zowel serviceproviders als ondernemingen en levert vernieuwende technologische oplossingen, waaronder end-to-end breedband, Voice over IP, multimediadiensten en -toepassingen en draadloos breedband. Nortel doet zaken in meer dan 150 landen. Voor meer informatie kunt u Nortel bezoeken op internet op www.nortel.com. Voor het laatste nieuws over Nortel gaat u naar www.nortel.com/news. ertain information included in this press release is forward-looking and is subject to important risks and uncertainties. The results or events predicted in these statements may differ materially from actual results or events. Factors which could cause results or events to differ from current expectations include, among other things: the outcome of regulatory and criminal investigations and civil litigation actions related to Nortel's restatements and the impact any resulting legal judgments, settlements, penalties and expenses could have on Nortel's results of operations, financial condition and liquidity, and any related potential dilution of Nortel's common shares; the findings of Nortel's independent review and implementation of recommended remedial measures; the outcome of the independent review with respect to revenues for specific identified transactions, which review will have a particular emphasis on the underlying conduct that led to the initial recognition of these revenues; the restatement or revisions of Nortel's previously announced or filed financial results and resulting negative publicity; the existence of material weaknesses in Nortel's internal control over financial reporting and the conclusion of Nortel's management and independent auditor that Nortel's internal control over financial reporting is ineffective, which could continue to impact Nortel's ability to report its results of operations and financial condition accurately and in a timely manner; the impact of Nortel's and NNL's failure to timely file their financial statements and related periodic reports, including Nortel's inability to access its shelf registration statement filed with the United States Securities and Exchange Commission (SEC); ongoing SEC reviews, which may result in changes to Nortel's and NNL's public filings; the impact of management changes, including the termination for cause of Nortel's former CEO, CFO and Controller in April 2004; the sufficiency of Nortel's restructuring activities, including the work plan announced on August 19, 2004 as updated on September 30, 2004 and December 14, 2004, including the potential for higher actual costs to be incurred in connection with restructuring actions compared to the estimated costs of such actions; cautious or reduced spending by Nortel's customers; increased consolidation among Nortel's customers and the loss of customers in certain markets; fluctuations in Nortel's operating results and general industry, economic and market conditions and growth rates; fluctuations in Nortel's cash flow, level of outstanding debt and current debt ratings; Nortel's monitoring of the capital markets for opportunities to improve its capital structure and financial flexibility; Nortel's ability to recruit and retain qualified employees; the use of cash collateral to support Nortel's normal course business activities; the dependence on Nortel's subsidiaries for funding; the impact of Nortel's defined benefit plans and deferred tax assets on results of operations and Nortel's cash flow; the adverse resolution of class actions, litigation in the ordinary course of business, intellectual property disputes and similar matters; Nortel's dependence on new product development and its ability to predict market demand for particular products; Nortel's ability to integrate the operations and technologies of acquired businesses in an effective manner; the impact of rapid technological and market change; the impact of price and product competition; barriers to international growth and global economic conditions, particularly in emerging markets and including interest rate and currency exchange rate fluctuations; the impact of rationalization and consolidation in the telecommunications industry; changes in regulation of the Internet; the impact of the credit risks of Nortel's customers and the impact of customer financing and commitments; stock market volatility generally and as a result of acceleration of the settlement date of Nortel's forward purchase contracts; negative developments associated with Nortel's supply contracts and contract manufacturing agreements, including as a result of using a sole supplier for a key component of certain optical networks solutions; the impact of Nortel's supply and outsourcing contracts that contain delivery and installation provisions, which, if not met, could result in the payment of substantial penalties or liquidated damages; and the future success of Nortel's strategic alliances. For additional information with respect to certain of these and other factors, see the most recent Annual Report on Form 10-K and Quarterly Report on Form 10-Q filed by Nortel with the SEC. Unless otherwise required by applicable securities laws, Nortel disclaims any intention or obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

-end-

*Nortel, the Nortel logo and the Globemark are trademarks of Nortel Networks.

Voor nadere informatie:

Stefan de Krijger Dirk Veraghtert Luc Van Utterbeeck Pleon bv Nortel Telindus
020 487 40 00 +32 2 716 7663 +32 (0) 16 38 28 36

stefan.dekrijger@pleon.com dveraghtert@nortel.com Luc.vanutterbeeck@telindus.be