Ingezonden persbericht


Persbericht

FEM Business Executive Car of the Year

Het is de Audi A8!

Het volk heeft gesproken. Negen weken lang kon de autoliefhebber op zijn favoriete auto stemmen. Winnaar van de FEM Business Executive Car of the Year 2005 verkiezing is een merk dat trots is op zijn technische prestaties. Met zijn mantra Vorsprung durch Technik heeft Audi echter niet alleen de harten van techneuten weten te stelen, maar ook die van de pure auto-liefhebber. De Audi A8 heeft met grote voorsprong de verkiezing tot de favoriete executive car gewonnen. Kiezers prezen zowel het decente, bijna bescheiden voorkomen als de formidabele prestaties van het topmodel van Audi.

Tweede werd de Chrysler 300c. Stemmers op de website www.executivecaroftheyear.nl roemden onder meer het stoere voorkomen en de gunstige prijs-kwaliteitsverhouding van de Amerikaan met Duitse genen.

Derde in de verkiezing is de Maserati Quattroporte. Een echte drivers car, deze fraai gelijnde Italiaanse limousine. De auto werd gevierd als een expressieve volbloed, met dank aan Ferrari, voor individualistische levensgenieters met gevoel voor stijl.

De Executive Car of the Year 2005 is georganiseerd door FEM Business. Tien weken lang was er in het blad speciale aandacht voor het fenomeen directie-auto. Op de website kon gekozen worden uit 23 voorgeselecteerde auto's, waaruit uiteindelijk een shortlist is samengesteld van tien. Onder de inzenders wordt onder meer een reis naar New York verloot.

De uitslag is als volgt:


1. Audi A8

2. Chrysler 300c

3. Maserati Quattroporte

4. Audi A6

5. BMW 5

6. Range Rover

7. BMW 7

8. Mercedes S

9. Volvo S80

10. Mercedes CLS

telefoon: 020 - 515 9852
fax.: 020 - 515 9866
e-mail: fembusiness@reedbusiness.nl