Time : 8:41:58 AM
Date : Thursday, October 13, 2005
Sender Name: OX2 SPRL

OX2 erkend als WebTrends WIN Partner en organiseert de 'Web Analytics Day' te VBO.

WebTrends neemt OX2 op in haar "WebTrends Insight Network" als eerste in Europa. Door OX2 als WIN-Partner te benoemen, breidt WebTrends haar exclusief netwerk van Web Analyse deskundigen in Europa uit. Om deze benoeming in de verf te zetten organiseert OX2 op 28 oktober een Web Analytics Day in de gebouwen van het VBO.

Het WebTrends Inside Network is een selecte groep van belangrijke interactieve agentschappen, marketing consulenten en web analyse deskundigen, wereldwijd verspreid, die samenwerken met hun klanten om het succes van hun online initiatieven te vergroten door het gebruik van WebTrends.

"OX2 spant zich voortdurend in in het positioneren van WebTrends als het meest efficiënte Web Analyse tool wereldwijd. WebTrends erkent de uitstekende know-how van OX2 en zijn grondige deskundigheid betreffende onze producten. Dergelijke partners zijn ideaal voor het begeleiden van klanten naar een optimaal gebruik van onze oplossingen maar geven ons ook constructieve feedback betreffende de markt en ons doelpubliek.", Tracie Caroopen, WebTrends Country Manager Belux.

OX2 bevestigt zijn positie als Europese leider in termen van Web Analytics door Siegert Dierickx aan te werven om het "Web Analytics European DreamTeam" aan te vullen.
Als Authorised WebTrends Trainer vult Siegert Dierickx de interne kennis van OX2 aan. Bovenop het WIN label, wordt OX2 dus ook ATC, Athorised Training Centre.
Siegert bezit een Master in eBusiness aan de Thames Valley University in Londen, evenals de twee stichters van OX2, die hun krachten bundelden na hun Master in eBusiness aan Solvay in Brussel. OX2 heeft nu 4 WebTrends gecertifieerden in haar rangen waardoor het een unieke positie verwerft op de Web Analyse markt.

"Dergelijke erkenning bekroont onze strategische investering in Web Analyse, en dit sinds 2004. Dit jaar heeft OX2 met succes de Web Analyse projecten voor Atlas Copco, Barco, Belgacom, Bridgestone Europa en Isabel ondersteunt. De benoeming van eerste Europese WIN partner is zeer aanmoedigend, zowel voor ons als de Belgische markt! Onze doelstelling is nu de Internet markt bewust te maken van het nut en rendement van een investering in Web Analyse.
Op 28 oktober organiseert OX2 in de gebouwen van het VBO een gratis Web Analytics Dag tijdens dewelke wij onze ervaringen zullen delen. De deelnemers zullen tijdens deze dag de verschillende mogelijkheden met betrekking tot het meten van hun online projecten en het berekenen en bepalen van de ROI beter begrijpen. Vanuit dezelfde invalshoek hebben wij ook www.webanalytics.be gelanceerd. Deze website zal geleidelijk uitgroeien tot een forum van 'best practices' en de mogelijkheden van Web Analyse", René Dechamps Otamendi, OX2 CEO/Business & Network Development.

Om de erkenning van WIN partner te bevestigen organiseert OX2 op 28 oktober een gratis Web Analytics Day in de gebouwen van het VBO (Verbond van Belgische Ondernemingen). Dit seminarie is bedoeld voor Marketing Managers, Bedrijfs Analisten en Webmasters maar tegelijk ook voor de Sales en Human Resources Departementen. Tijdens deze dag zullen de huidige mogelijkheden en de opportuniteiten met betrekking tot Web Analyse uit de doeken gedaan worden evenals een diepgaande blik geworpen worden op de verschillende fasen die doorlopen moeten worden tijdens een Web Analyse project. Om deze dag te besluiten worden drie praktische workshops georganiseerd in verband met Search Engine Optimalisatie, Emailing en de Conversie.
Meer informatie op www.webanalytics.be

In de herfst zal OX2 certificatie opleidingen voor eindgebruikers organiseren evenals diepgaande trainingen gericht op specifieke onderwerpen zoals SEO, cookies, convertie, email en banner campagnes, etc.
Voorts werd een specifieke website www.webanalytics.be gelanceerd, met als doelstelling een gebruikersforum rond Web Analyse te worden.

OX2 baant zo de weg door zich te specialiseren in opleiding en consultancy met betrekking tot het verhogen van de convertie ratio van een website, landingpagina's, e-mails en marketing acties. Het doel is om nauwkeurig te meten hoe prospects zich registreren, inschrijven, aankopen doen of een ander doel uitvoeren dat de business objectieven tegemoet komt.

Over OX2:
OX2 is een interactief agentschap dat steunt op 4 pilaren: Strategie en Online Marketing, Design, Ontwikkeling en Reporting (ROI). De missie van OX2 is het leveren van kennis en werktuigen aan klanten die hen toelaten beter te communiceren met hun prospects, klanten en partners en dit met een sterke focus op het bereiken van een maximum winst door het gebruik van nieuwe interactieve technologieën. OX2 telt 18 medewerkers en werkt actief met klanten zoals Atlas Copco, Belgacom, Barco, RTL, IP, Isabel, Bridgestone Europe en AMP. Voor meer informatie, zie www.ox2.be en www.webanalytics.be

Over WebTrends:
Duizenden ondernemingen wereldwijd, waarvan meer dan de helft uit de Top 500 bedrijven, vertrouwen op WebTrends om hun web site convertie te verhogen en hun marketing perfomantie te verbeteren om een zo hoog mogelijke ROI te bekomen.
Als wereldleider op het vlak van web analyse is WebTrends een vaste waarde geworden niet enkel als 'award-winning' technologie, maar ook als een full-featured web analyse tool voor consultancy diensten met een onovertroffen deskundigheid voor alle markten. Door nauwkeurige en meetbare statistieken te leveren zowel via software als on-demand oplossingen, zorgt WebTrends voor zowel onmiddellijke als lange termijn successen bij zijn klanten met een oplossing die zich kan aanpassen aan continu veranderende markten en technische vereisten.

Voor meer informatie, bezoek www.webtrends.com.

Voor meer inlichtingen kan u contact opnemen met:
René Dechamps Otamendi
(02/5348408 of 0497/855373

URL: http://www.ox2.be http://www.webanalytics.be
http://www.webtrends.com Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - UK Link to Press Release - FR Link to Press Release - NL