InBev
InBev stelt de beste barman ter wereld voor: de titel van 9e Stella Artois® World Draught Master gaat naar Jessica WALTZ uit de VS

Om een jaar hard werken in het opleiden van barmannen wereldwijd te bekronen, bracht InBev een groep internationale finalisten samen voor de jaarlijkse Stella Artois® World Draught Master Competition, een wedstrijd die 's werelds beste schenker van Belgisch bier beloont. Deze lang verwachte wedstrijd vond plaats op 28 oktober 2005 in het Vaudeville Theatre in Brussel, hoofdstad van alle bierliefhebbers. De titel van Stella Artois® World Draught Master ging dit jaar naar Jessica WALTZ - VS (1ste plaats), Michel DENYAER - België (2de plaats) en Irwin PANG - Singapore (3de plaats). Aan de finale namen barmannen uit 27 landen deel.

De Stella Artois® World Draught Master Competition kent punten toe aan de beste barmannen en -vrouwen van de vijf continenten. Ze worden beoordeeld op hun tapvaardigheden, het schenken van bier uit de fles en hun bediening aan tafel. Een jury van experten uit zes landen bestudeert heel aandachtig elk onderdeel van de perfecte schenktechniek en kent vervolgens punten toe. De winnaar krijgt een gratis reis naar een bestemming van zijn of haar keuze waar ook ter wereld. Beide runners-up winnen een gratis reis naar een Europese bestemming.

Stella Artois®, een van de wereldwijde topmerken van InBev, is een ambassadeur van de rijkheid van de Belgische biercultuur in de hele wereld. Sinds de eerste editie van de World Draught Master Competition in 1997 geeft Stella Artois® de toon aan met deze vernieuwende internationale wedstrijd rond het ritueel van het bierschenken. Met de wedstrijd benadrukt InBev de zorg die ze besteedt aan kwaliteit, niet alleen van het product zelf, maar ook van de manier waarop het aan klanten wordt geschonken en aangeboden.

De deelnemers aan de editie van dit jaar kwamen uit Australië, België, Bulgarije, Canada, Kroatië, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Dubai, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongkong, Hongarije, Israël, Italië, Japan, Kazachstan, Luxemburg, Nieuw-Zeeland, Roemenië, Rusland, Singapore, Spanje, Taiwan, het VK, Oekraïne en de VS.

Alexander Darwazeh, Global Marketing Manager bij Stella Artois® verklaarde: "Grondig onderzoek heeft uitgewezen dat het schenkritueel waarmee een ideale Stella Artois wordt geserveerd, een belangrijke rol speelt in de tevredenheid van de klant. Dat leidt tot herhaalde verkopen en een consistente en kwaliteitsvolle ervaring met ons merk overal ter wereld. Onze barmannen zijn de ambassadeurs van ons merk. Net als elk jaar verheugt het ons dat zovele markten ons hierin volgen - dat garandeert dat Stella Artois overal ter wereld perfect wordt geserveerd."

Stella Artois® is vandaag het op vijf na grootste internationale merk ter wereld en het verkochte volume verdubbelde de voorbije zes jaar van 4,8 miljoen hectoliter tot meer dan 9 miljoen hectoliter in 2004. Stella Artois® begon 2005 veelbelovend met de succesvolle lancering in Argentinië en Brazilië, een treffend bewijs van het voordeel deel uit te maken van een internationale groep.

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (INTB - Euronext) gevestigd in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van Inbev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. Inbev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, BRAHMA®, Beck's®, Skol® - het derde best verkopende bier wereldwijd - Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. Inbev stelt bijna 77.000 mensen tewerk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2004 realiseerde het bedrijf obrengsten van meer dan 8,57 miljard euro. (inclusief vier maanden AmBev). Bezoek voor informatie onze website www.inbev.com.
Contactgegevens
Vicky Palmeri, Corporate Press Officer
Tel +32 16 27 60 61
Vicky.palmeri@inbev.com
-----------------------
Brussel, 28 oktober 2005 - 1/2

---- --