Ingezonden persbericht

Betaald solliciteren overweldigend succes

GRONINGEN, 20051028 -- Groningen, 28 oktober 2005 - De actie waarbij sollicitanten per minuut betaald worden is voor ICT-dienstverlener Wisdom een overweldigend succes geworden. De speciale website www.betaaldsolliciteren.nl heeft binnen 2 weken 40.000 bezoekers gehad. Ruim 100 ervaren Java en Microsoft .Net programmeurs hebben daadwerkelijk hun CV opgestuurd. Een groot aantal gezien de schaarse en gewilde doelgroep. Daarvan zijn de 12 beste uitgenodigd voor een betaald sollicitatiegesprek. Tot nu toe laten de gesprekken zien dat de sollicitanten serieus zijn. Een aantal heeft voorgesteld om de sollicitatie verdiensten over te maken naar een goed doel.Wisdom is zo tevreden dat de actie voorlopig wordt verlengd.


Al langere tijd heeft Wisdom meer dan tien vacatures en het lukt niet om deze op de traditionele manier voldoende snel in te vullen. De order portefeuille groeit sneller dan het aantal geworven nieuwe medewerkers (dit jaar al negen). Het bedrijf hoopt met deze actie in gesprek te komen met potentiële nieuwe medewerkers. Wisdom betaalt sollicitanten die in het profiel passen vijf euro voor iedere minuut dat het sollicitatiegesprek duurt. Tijdens het gesprek houdt een grote klok de tijd en daarmee de verdiensten van de sollicitant bij. Het is voor het uit te betalen bedrag niet van belang of de sollicitant wordt aangenomen of afgewezen.

Over Wisdom
Wisdom heeft ruim 10 jaar ervaring met het realiseren van geavanceerde e-businessoplossingen voor zowel grote als middelgrote organisaties. Wisdom is gespecialiseerd in applicatieontwikkeling en systeemintegratie op het Java/J2EE en het Microsoft .Net-platform. Deze twee platformen vertegenwoordigen de belangrijkste technologische stromingen in de IT-wereld. Met 60 medewerkers is Wisdom groot genoeg om professionele, grootschalige oplossingen te realiseren en klein genoeg om uitermate flexibel en klantgericht te opereren. Wisdom richt zich op een zevental IT-deelgebieden, te weten portals, intranet en extranet, mobile solutions, content management, document management, workflow management en e-commerce.

Samen met zusterorganisatie The Missing Link, specialisten in interaction design, maakt Wisdom onderdeel uit van de Wisdom Groep.

De Wisdom Groep heeft onder andere sterke posities in de sectoren telecom, overheid, gezondheidszorg en energie. Tot de klantenkring behoren onder andere KPN, Shell, Wolters Noordhoff, Dell, Versatel, diverse grote ziekenhuizen en gemeenten, het Groninger Museum, Lasaulec en Profile Tyrecenter. Voor meer informatie: www.wisdom.nl