Time : 4:59:25 PM
Date : Wednesday, November 09, 2005
Sender Name: Publicar - Outdoor Media

Publicar doet iets aan de hoge brandstofprijzen

Publicar plaatst reclameboodschappen op de achterkanten van vrachtwagens en de achterruiten van privéwagens. De chauffeurs krijgen hiervoor maandelijks een vergoeding. Gezien de huidige brandstofprijzen is dit mooi meegenomen.

Bepaalde media zien hun reclame-inkomsten drastisch dalen, soms zelfs met meer dan 30%. Adverteerders en reclamebureaus zijn steeds op zoek naar vernieuwende manieren om reclameboodschappen over te brengen. De consument wordt kritischer wanneer men hem reclame voorschotelt. Het zijn allemaal vaststaande feiten, maar wat doen we hieraan?

Sinds een tweetal jaar biedt Publicar de Belgische adverteerders en reclamebureaus de mogelijkheid om te adverteren op de achterkanten van vrachtwagens en de achterruiten van privéwagens. (Voor een overzicht van de campagnes zie hieronder.)

Binnenkort zit Publicar rond de tafel met de Vlaamse Gemeenschap die wil nagaan of de achterkanten van vrachtwagens niet kunnen gebruikt worden om wegeninformatie te verspreiden naar de andere weggebruikers.

"We krijgen eindelijk de erkenning die wij verdienen" aldus Patrick Scheerlinck, bedrijfsleider van Publicar-Outdoor Media. "Het was niet evident om reclamebureaus en adverteerders te overtuigen van dit "nieuwe" reclamekanaal. Zo nieuw is het trouwens niet, want in alle ons omringende landen is deze vorm van reclame goed ingeburgerd. We zijn er zelfs in geslaagd om onze trailers te laten volgen (als de adverteerder dat wil) door een speciaal hiervoor ontworpen autonoom GPS-systeem."

"We krijgen hoe langer, hoe meer spontane aanvragen van adverteerders die onze vrachtwagens hebben zien rondrijden en die zo'n campagne ook wel zien zitten".

Publicar zorgt niet alleen voor vernieuwende reclamedragers, maar ook voor een win-win situatie met de transportsector met de privé-chauffeurs, want de dure brandstof doet ons allen pijn...

Bijlage ook beschikbaar op www.pressreleases.be

www.publicar.be

Info voor de journalist:
Contactpersoon: Patrick Scheerlinck
(0495 82 09 69 of 02 658 00 60)

Campagnes:
Sloggi heeft destijds de spits afgebeten met een campagne op 300 vrachtwagens. Febiac (bedrijfsvoertuigensalon), Lu-Danone (Cha-Cha) en Pelikan (Pelikano Junior)
hebben allen dat voorbeeld reeds gevolgd en half december start opnieuw een campagne voor Sloggi met hun uitdagende Kerstboodschap.

Nuttige info over de campagne van Cha-Cha:
Lu-Danone behoort tot de top 5 adverteerders in België!

Lu-Danone heeft officiële Nielsencijfers kunnen voorleggen van hun campagne:
Het marktaandeel van Cha-Cha was de laatste 16 maanden nog nooit hoger dan tijdens deze campagne (die een mix was van verschillende media).

URL: http://www.publicar.be Picture:
Attachments: (None)

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR