KPN NV

|Datum | |

|KPN start InternetPlusBellen voor zakelijke markt     |9 november 2005         |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |051                     |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
KPN introduceert Zakelijk InternetPlusBellen. Onder deze naam wordt de innovatieve dienst VoIP (Voice over IP) aangeboden aan de kleinzakelijke markt. KPN gaat deze maand samen met een selecte groep MKB'ers en business partners deze dienst testen. De resultaten worden gebruikt om een dienst aan te bieden die feilloos werkt en volledig afgestemd is op de wensen van het MKB.

Betere communicatie
Een abonnement op Zakelijk InternetPlusBellen betekent straks onbeperkt internetten en bellen naar alle vaste nummers in Nederland voor een vast bedrag per maand. De ondernemer komt dus nooit voor verrassingen te staan. Bovendien vervallen de kosten van abonnement voor vaste telefonie en de telefoontikken. Het is dus voordelig en bovendien komen op langere termijn nieuwe toepassingen beschikbaar. Voor Zakelijk InternetPlusBellen zijn geen nieuwe toestellen nodig en ook het telefoonnummer blijft onveranderd. Wie vragen heeft, kan gratis de zakelijke helpdesk bellen.

Zekerheid
'Als marktleider op telecomgebied stelt KPN hoge eisen aan de kwaliteit van de dienstverlening. Ook volstrekt nieuwe producten en diensten van KPN moeten het altijd doen', aldus Eelco Blok, Corporate Strategy & Innovation Officer bij KPN. 'KPN biedt innovatie én zekerheid aan zakelijke klanten. De dienst is nieuw en het werkt. Niet omdat KPN dat vindt maar omdat MKB'ers en business partners dat zeggen. Voor zakelijke klanten is het belangrijk dat de dienst veilig, betrouwbaar en altijd beschikbaar is. Daarom testen we Zakelijk InternetPlusBellen nu eerst uitgebreid voordat we deze dienst commercieel introduceren.'

Over KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie- en datadiensten via het vaste net in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België.

Per 30 september 2005 bediende KPN met 28.749 medewerkers (26.316 fte's) 7,1 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,0 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 17,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.


---

Noot voor de redactie,

KPN NV