Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Geslaagde marketingcampagnes dankzij SAS Marketing Automation

Vernieuwde oplossing zorgt voor efficiënte en winstgevende marketingacties

Huizen, 9 november 2005 - Consumenten worden te vaak of op verkeerde momenten lastig gevallen met niet relevante uitingen. Dat plaatst marketing voor een probleem: hoe kan het bedrijf tussen al die uitingen opvallen en de doelgroep bereiken? Kortom, hoe kunnen zij de efficiëntie, effectiviteit en winstgevendheid van hun marketinginspanningen verhogen? SAS, toonaangevend leverancier van business intelligence-oplossingen, biedt met de nieuwe versies van SAS Marketing Automation, SAS Marketing Optimization en SAS E-mail marketing organisaties de mogelijkheid om effectieve en winstgevende marketingacties op eenvoudige wijze op te zetten en te beheren.

SAS Marketing Automation
SAS Marketing Automation biedt één geïntegreerde en gemakkelijk te bedienen oplossing op het gebied van gegevensbeheer, campagnemanagement, geavanceerde klantenanalyse en rapportage. De nieuwe versie biedt organisaties de mogelijkheid de performance te optimaliseren zonder concessies te doen aan de bewezen schaalbaarheid van de oplossing. Daarnaast biedt SAS Marketing Automation de mogelijkheid tegelijkertijd verschillende marketing omgevingen te beheren voor bijvoorbeeld business units, productgroepen, klantgroepen en dergelijke. Het systeem is verder verbeterd op aspecten als real-time integratie, flexibiliteit van rapportages en scheduling.

Levin de Nooij, Customer Intelligence Solutions Manager van SAS zegt: "Onze software biedt een compleet beeld van de klant door middel van adequaat gegevensbeheer. Een diepgaand beeld van klanten wordt verkregen door een arsenaal aan analysemogelijkheden. De efficiëntie wordt verhoogd door het toepassen van herhaalbare, geautomatiseerde processen bij het ontwerpen van campagnes en de uitvoering ervan. De cirkel wordt gesloten door het bieden van uitgebreide rapportage en analyse mogelijkheden om de effecten van campagnes te meten."

Nederlandse klanten
Vele klanten ondervonden al wat SAS Marketing Automation voor hun onderneming betekent en kozen SAS Marketing Automation als technologieplatform om hun marketinginspanningen effectiever en efficiënter te maken. In Nederland wordt SAS Marketing Automation ingezet door andere Wehkamp, Office Depot en Sanoma.

Het toonaangevende marktonderzoeksbureau IDC plaatste onlangs SAS als het gaat om omzet als nummer één op het gebied van Marketing Automation* en als grootste leverancier op het gebied van Predictive Analytics in CRM**.

SAS Marketing Optimization en SAS E-Mail Marketing Behalve SAS Marketing Automation, heeft SAS ook de nieuwste versie van twee andere Customer Intelligence oplossingen aangekondigd: SAS Marketing Optimization en SAS E-mail Marketing.


- SAS Marketing Optimization stelt organisaties in staat alle outbound communicatie te plannen en te prioritiseren zodat de winstgevendheid kan worden verhoogd binnen randvoorwaarden als budgetten, kanaalcapaciteit, contactstrategieën en dergelijke. SAS Marketing Optimization is beschikbaar als een zelfstandige toepassing of als uitbreiding op SAS Marketing Automation. De jongste versie van SAS Marketing Optimization voorziet in mathematische optimalisatie, wat meer is dan het toepassen van een simpele prioriteitstelling, kan nog sneller scenario's doorrekenen en heeft standaard een integratie met SAS Marketing Automation.


- SAS E-mail Marketingbiedt alles wat een organisatie nodig heeft om e-mail marketingcampagnes te plannen, te creëren, te testen, uit te voeren en het resultaat te volgen. Het geeft organisaties de mogelijkheid om grootschalige e-mail campagnes in eigen huis uit te voeren en deze campagnes te coördineren met andere kanalen en marketingprogramma's. Deze nieuwste versie van SAS E-mail Marketing omvat een nieuwe, gemakkelijk te gebruiken interface, geïntegreerde rapportagemogelijkheden, integratie van Microsoft FrontPage als content editor en ondersteuning voor additionele platformen.

SAS Customer Intelligence
De SAS Customer Intelligence Suite bestaat naast bovengenoemde onderdelen verder uit SAS Web Analytics en SAS Interaction Management. De SAS Customer Intelligence Suite biedt organisaties in branches zoals retail, financiële instellingen, verzekeringen, dienstverlening, media en telecommunicatie, de mogelijkheid World Class marketingprocessen in te richten.


* "Worldwide Marketing and Sales Automation Applications 2004 Vendor Shares: A Rising Tide" (IDC #33661, July 2005) ** "Worldwide CRM Analytic Applications 2004 Vendor Shares: Strength and Churn" (IDC # 33866, August 2005).

Over SAS
SAS levert innovatieve business intelligence-software in combinatie met branchegerichte dienstverlening, waarmee bedrijven werkelijke Enterprise Intelligence creëren. SAS-oplossingen worden gebruikt door meer dan 40.000 organisaties (waaronder 90 procent van de Fortune 500-bedrijven), om winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten en om gefundeerde, accurate beslissingen te kunnen nemen die bedrijven doen groeien. SAS is uniek in de volledige integratie van datawarehousing met analytische en traditionele business intelligence toepassingen, waardoor grote hoeveelheden kale gegevens worden omgezet in waardevolle informatie. SAS levert wereldwijde al drie decennia zijn klanten The Power to Know. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de redactie:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 59
e: susan.roos@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Piet van Reeuwijk
t: (020) 486 21 39
e: piet@publiekswerk.nl