Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

|Datum |9 november   |
|      |2005         |
|Nummer|002          |
BENOEMINGEN IN MARKETING, SALES EN STRATEGIE BIJ VEENMAN

Specialist in documentautomatisering Veenman oefent grote aantrekkingskracht uit op marketing- en verkooptalent. De ontwikkeling van de organisatie van een gevestigde leverancier van copiers, printers en faxen tot een gerenommeerde totaalleverancier op het gebied van documentautomatisering zorgde de afgelopen jaren voor gezonde groei. De succesvolle marktbenadering van het bedrijf werkt door in het personeelsbestand.

Gijs van Dongen (47) is per 1 november 2005 benoemd tot Directeur Sales & Marketing bij Veenman. In deze functie geeft hij leiding aan de sales- en marketingorganisatie van Veenman en is hij lid van het managementteam. Van Dongen was eerder werkzaam als zelfstandig ondernemer, verkoopdirecteur bij Deli XL, Commercieel Directeur bij Maas International en Verkoopdirecteur Nashuatec. Zijn focus is met name gericht op het in teamverband ontwikkelen van totaaloplossingen, waarbij niet zozeer vanuit het product wordt geredeneerd als wel vanuit een analytische benadering van de klantbehoeften. Hij heeft voor Veenman gekozen omdat het bedrijf zich onderscheidt door het leveren van specifiek op maat gesneden producten en diensten. Van Dongen voorziet dat verdergaande specialisatie een belangrijke rol zal spelen bij het voortzetten van de succesvolle groei van het bedrijf.

Veenman heeft Bart van de Steeg (30) per 1 november 2005 aangesteld als Manager Strategy & Business Development. Van de Steeg vervulde voor deze benoeming diverse functies als Management Trainee in het Buhrmann-concern. De duidelijke richting die Veenman heeft gekozen om zich als Solution Provider te profileren in een dynamische omgeving, biedt volgens Van de Steeg een ideale context om een professionele bijdrage te kunnen leveren aan de verdere ontwikkeling van de organisatie. Hij rapporteert in zijn nieuwe functie rechtstreeks aan de Algemeen Directeur van Veenman.

Voormalig Productmanager Robin Goemans (28) is de nieuwe Manager Marketing Communications bij Veenman. Hij volgt per 1 november 2005 Boris Vildosola Bustos op die is overgestapt naar Buhrmann-dochter Corporate Express om een invulling te geven aan de functie van Marketing Manager. Goemans rapporteert in zijn nieuwe functie aan de directeur Sales en Marketing en zal ondermeer verantwoordelijk zijn voor de positionering van Veenman en het vergroten van de bekendheid van het bedrijf als aanbieder van totaaloplossingen op het gebied van kantoorefficiency. De dynamiek van het Nederlandse bedrijfsleven ziet Goemans als de belangrijkste drijfveer voor de cultuur van de Veenman-organisatie die continu leidt tot innovatieve ontwikkelingen op het gebied van documentautomatisering.