Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Sinterklaas werkt volgend jaar vanuit huis

-100.000 virtuele schoenen gezet op Kaboem-

Amsterdam 5 december 2005. De tijd dat kinderen zoete liedjes zongen voor de schoorsteen lijkt voorbij. De winterpeen, het bakje water voor het paard en het harde zingen voor nóg meer cadeautjes zijn passé. Jongeren droppen tegenwoordig hun schoen online. En nogal logisch. Op Kaboem vult Sint de schoenen niet met pepernoten of marsepein, maar met iPod's, webcams, spelcomputers, mobiele telefoons & vele andere chille kado's. Met de Sinterklaasactie van Kaboem; 'Zet je schoen op Kaboem' heeft Sint groot succes want dit jaar zijn er 100.000 schoenen op Kaboem gezet.

Op het Kaboem Forum is de post 'WiE ZoUu JiJj WeLl In dE ZaKk VaNn SiNtErKklAaS WilLu StoPpUn?' een doorslaand succes. Met name leraren en players (foute jongens) worden de zak in gewenst. Ook lekkere meiden mogen mee, maar dan willen de jongens er zelf wel bij.

De actie 'Zet je schoen op Kaboem' is 11 november van start gegaan. De 100.000 virtuele schoenen zijn een absoluut record, bij dezelfde actie in 2004 waren er dit nog 70.000. Met name in het eerste weekend ging het hard; in twee dagen hebben 26.000 jongeren hun schoen op Kaboem gezet. Tot vandaag konden er dagelijks schoenen gezet worden op Kaboem. Elke schooldag zijn er 16 schoenen gevuld. In totaal heeft Sint op Kaboem 252 prijzen weggegeven. De prijzen zijn beschikbaar gesteld door o.a. iPod, KPN, Fatboy, Nintendo en EMI.

Over Kaboem en newrulez
Kaboem.nl is onderdeel van newrulez. Kaboem biedt tweens online entertainment en informatie en telt sinds de oprichting in april 2000 ruim 600.000 leden in de leeftijd van tien t/m zestien jaar. Het portfolio van newrulez bestaat naast Kaboem uit de merken Cu2, Startgames, Startspelletje, Startpaginakids.nl, Jouwdier.nl en newrulez research & marketing. Daarnaast heeft newrulez een commercieel partnership met Kidsplanet.nl en Sanoma Youth sites, zoals Extrafris.nl en Fancy.nl. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet. De komende paar jaar zal newrulez succesvolle mediamerken en concepten ontwikkelen en onderhouden, die gericht zijn op de doelgroep jongeren van 4 tot 29 jaar.

newrulez is een dochter van ilse media bv en kleindochter van Sanoma Uitgevers. Voor meer informatie over newrulez kun je terecht op www.newrulez.nl.

Noot aan de redactie:



Ingezonden persbericht