Ingezonden persbericht


REIZIGERS ZORGELOOS OP REIS MET TQ3 'SAFETYNET'

Nieuwegein, 5 december 2005, TQ3 Travel Solutions, specialist op het gebied van zakenreizen, heeft een nieuw geïntegreerd product 'SafetyNet' dat het voor het eerst mogelijk maakt om álle reisgerelateerde informatie te koppelen aan reserveringsdata. De klant weet exact op welk moment de reiziger waar is en kan daarmee een goede inschatting geven over de (veiligheids)omstandigheden ter plaatse.

Met behulp van SafetyNet worden reizigers voor, tijdens en na de zakenreis geadviseerd over álle evenementen die mogelijk invloed hebben op het slagen van de zakenreis. Het is niet alleen de technologie die deze tool onderscheidend maakt. SafetyNet geeft ook de reizenexperts van TQ3 informatie in handen om de reiziger proactief te kunnen adviseren. "Wij geven niet alleen aan dat er een probleem is, maar komen ook direct met een oplossing. Een andere route, uitstel van de reis of een andere vervoerswijze." Ligt Benjo van Laarhoven, directeur van TQ3 toe.

Waar eerst alleen reactief advies plaats vond op het gebied van calamiteiten, gaat TQ3's SafetyNet verder en geeft proactief advies bij calamiteiten én zaken als politieke omstandigheden, weersinvloeden, stakingen en milieurampen. Deze evenementen worden direct gekoppeld aan de individuele reis- en reserveringsdata. De reiziger heeft zelf ook toegang tot deze rijke informatiedatabase en zodoende volledige controle over zijn reis. Hij kan zelf dan ook eventueel beslissen om de reisplannen te (laten) wijzigen.

De reiziger kan de problemen voor zijn door zelf een inschatting te maken van de gevolgen van een evenement. Veel meer zien wij echter de toegevoegde waarde van TQ3 als zakenreisagent nog beter tot zijn recht komen bij zowel de klant als de individuele reiziger door het bieden van een concreet proactief reisadvies. Nog voordat de klant zich bewust is van een omstandigheid die de reis kan bemoeilijken kijkt TQ3 al naar alternatieven. "Denk bijvoorbeeld aan het bieden van alternatief reisadvies bij een door mist gesloten luchthaven in Italië, het uitstellen van de reis door een milieuramp in Azië of het bieden van een andere optie om de stad te bereiken bij het staken van de metro's in Parijs. Wij stellen de reiziger in staat om zorgeloos te reizen." Verduidelijkt de heer van Laarhoven.

SafetyNet is een beproefd concept waar diverse grote klanten gebruik van maken. TQ3's multinationale klant DaimlerChrysler heeft SafetyNet getest voor de lancering. Bernd Burkhardt, Global Manager van DaimlerChrysler vertelt: "We waren vereerd dat TQ3 ons vroeg om de pilot te draaien voor SafetyNet. Wij hebben ongeveer 35,000 reizigers in onze organisatie, daarom is het voor ons echt noodzakelijk om exact te weten waar onze mensen aan het reizen zijn en op welk moment. SafetyNet maakt het ons mogelijk om eerste klasse service aan onze medewerkers te leveren. Waar ze zich ook bevinden."


---

Noot aan de redactie (