Nationale sportpas

Persbericht
6 december 2005

Nationale Sportpas is het snelst groeiende loyaliteitsprogramma van Nederland.

Elke dag 70.000 pashouders erbij! Gegarandeerd 1,5 miljoen in januari 2006. Dat is de groei van het programma Nationale Sportpas op dit moment. Sinds 25 november is dit nieuwe grootschalig loyaliteitsprogramma in Nederland gestart. De doelgroep bestaat uit een kleine vijf miljoen sporters die lid zijn van de 29.000 sportverenigingen die Nederland telt. Zij krijgen hun ledenpas met het logo van de Nationale Sportpas erop gratis als hun sportbond aangesloten is bij het programma. En profiteren hiermee van vele aanbiedingen en kortingen bij inmiddels al elf landelijk opererende bedrijven, waaronder vele grote merken. De Nationale Sportpas is daarmee uniek en niet te kopiëren. De planning is door te groeien naar 2,5 miljoen pashouders eind 2006 tot ruim 4,5 miljoen in 2008.

De bedrijven
Op dit moment is ook het aantal bedrijven al fors met 11 grote bedrijven uit verschillende branches: Total, Oad Reizen, Unilever, Perry, Orange, Zilveren Kruis Achmea, Oxxio, OHRA Bank VISA Card, NS, Sanoma Men's Magazines (met o.a. Sportweek, Autoweek, Nieuwe Revu) en De Lotto. Nog een aantal andere bedrijven zullen zich de komende periode gaan aansluiten. Naast het feit dat de Nationale Sportpas deze partners nieuwe klanten en behoud van bestaande klanten zal leveren, heeft de associatie met de sport voor hen een groot communicatief voordeel. Via deelname ondersteunen zij tevens de sport in Nederland, een steeds belangrijker maatschappelijk doel; de aanbiedingen en kortingen gaan voor het grootste deel naar de sporter, een kleiner deel gaat direct naar de sport. Uniek aan het programma is ook dat men geen ouderwetse punten spaart, maar geld. Bij elke aankoop met de pas ontvangen de sporters hun korting op het persoonlijke Nationale Sportpastegoed in Euro's bijgeschreven via de website www.nationalesportpas.nl. De pas is dus hun sport'lidmaatschaps'pas én voordeelpas ineen.

De sportbonden
Een belangrijk nevendoel is dat niet alleen alle sporters korting krijgen, maar dat ook hun bond er geld mee gaat verdienen omdat ook de betreffende bond een vergoeding ontvangt bij gebruik van de passen. Op die manier verdient de sport mee aan dit programma, een belangrijke reden voor sportbonden om mee te doen. De bonden en ook de sportverenigingen gaan de Nationale Sportpas inzetten als instrument voor ledenwervings- en behoudscampagnes. De bonden die vanaf de start meedoen zijn o.a. de KNVB (Voetbal), KNZB (zwemmen), Nevobo (volleybal), KNBLO -Wandelsportorganisatie Nederland, KNWV (watersport), JBN (judo), TBN (taekwondo), KBN (karate) en KNKF (krachtsport en fitness). De andere bonden sluiten snel aan. De meest recente stand van zaken is te vinden op www.nationalesportpas.nl.

De Nationale Sportpas past binnen de ambities van de sportbonden en NOC-NSF om intensiever samen te werken, om de georganiseerde sport te verbeteren en een sterker marktaandeel te behalen. In 2008 moeten er een half miljoen extra leden bij de sportbonden komen.

De organisatie Nationale Sportpas
Per 1 juni 2005 is Betje van Everdingen aangetrokken als directeur van de Nationale Sportpas. Zij heeft, naast haar grote expertise op het gebied van marketing en communicatie, jarenlange ervaring als algemeen directeur van het spaarprogramma Airmiles.

Nationale Sportpas, de sportiefste voordeelpas van Nederland!

EINDE PERSBERICHT

[