Persbericht

HP lanceert nieuwe HP OpenView beheer-software voor beter inzicht in IT-processen

UTRECHT, 6 december 2005 - HP kondigt nieuwe en verbeterde HP OpenView managementsoftware en -diensten aan. Hiermee krijgen organisaties een beter inzicht en betere controle over de IT-processen die bedrijfskritische diensten ondersteunen. De vier nieuwe software producten en diensten worden onthuld tijdens HP's Europese softwareconferentie Software Universe in Frankrijk die gisteren van start ging. De nieuwe oplossingen verhogen de prestaties, de kwaliteit en de waarde van IT-services, door de koppeling te verstevigen tussen IT en de bedrijfsprocessen waar klanten mee te maken hebben en die de basis vormen voor de omzet. Tot de nieuwe software en diensten, die tijdens HP's Software Universe-evenement in Nice worden onthuld, behoren:
* HP OpenView Dashboard 1.0: gemakkelijk te gebruiken software om snel een gepersonaliseerd real-time overzicht te krijgen van de status van belangrijke bedrijfs- en IT-services, zoals bedrijfkritische enterprise-applicaties en e-mail.
* HP OpenView Business Process Insight 2.0: controleert en rapporteert over de status van bedrijfsprocessen en over vooraf gedefinieerde meetpunten binnen deze processen.
* Uitgebreide HP OpenView Service Desk integratie: kant-en-klare integratiemodules zorgen voor 'closed loop' operaties, lagere kosten en automatische IT-response op zakelijke behoeften.
* HP OpenView Short Engagement Services: kortlopende on-site consultancydiensten, gericht op operationele 'best practices', om klanten te helpen bij het evalueren en implementeren van HP OpenView-oplossingen.

Business service-management biedt real-time inzicht HP OpenView Dashboard 1.0 brengt informatie uit verschillende bronnen bijeen, zodat gebruikers één compleet en geconsolideerd overzicht hebben van de services waar de organisatie van afhankelijk is. Dit kunnen bijvoorbeeld financiële services zijn, of telecommunicatie¬toepassingen. De software biedt gemakkelijk te gebruiken tools om via een 'point-and-click' interface snel complete en gepersonaliseerde dashboard-overzichten samen te stellen van belangrijke bedrijfsservices. Het dashboard toont in real-time de status van een service, met informatie die gebaseerd is op events, prestaties, anti-virus, uitbestede componenten en beveiligings-aanvallen. HP OpenView Dashboard is ook gekoppeld met HP OpenView Service Desk, voor een automatische response van IT op bedrijfsinformatie, gerelateerd aan incidenten, veranderingen, virusactiviteiten en de werklast. Door beter inzicht te bieden in de status van kritische services, kunnen organisaties IT Service Management (ITSM) pro-actiever inzetten en zo de waarde voor klanten verhogen. HP OpenView Business Process Insight 2.0-software controleert en rapporteert over de status en de prestaties van de IT-infrastructuur, aan de hand van een aantal belangrijke real-time zakelijke prestatieindicatoren. Tot de nieuwe functionaliteit in deze versie behoren onder andere kant-en-klare, voorgedefinieerde zakelijke meetpunten, de automatische creatie van dashboards die de status van bedrijfsprocessen laten zien, en de mogelijkheid om doelstellingen voor bedrijfsservices te definiëren. Met deze verbeterde software kunnen service delivery-managers sneller oplossingen implementeren om de prestaties van bedrijfsservices te verbeteren en om status te monitoren, zodat klanten een snellere return-on-investment kunnen realiseren.

Bredere integratie voor IT-servicemanagement
HP OpenView Service Desk 5.0 is een gemakkelijk te gebruiken ITSM-oplossing waarmee de totale eigendomskosten (TCO) kunnen worden teruggebracht. Dit is mogelijk dankzij compleet inzicht in en geautomatiseerde controle over de IT-systemen waarop een bedrijfsservice draait. Tot de functionele verbeteringen en verbeteringen in de architectuur van de software behoren een nieuw rapportagetool en een nieuw 'Webstart' tool om HP OpenView Service Desk 5.0 snel en gemakkelijk uit te rollen binnen de organisatie. De nieuwe versie biedt nu tevens een complete configuratiemanagement-database. Hiermee is een naadloze integratie mogelijk van alle HP OpenView Service Desk-modules, andere HP OpenView-oplossingen en -producten van derden. Dankzij de hoge mate van integratie zijn de gegevens altijd gesynchroniseerd en consistent, voor hogere quality-of-service (QoS) -levels. HP OpenView Service Desk biedt kant-en-klare integratie met de volgende HP OpenView-producten, voor 'closed-loop' operaties en één centraal punt voor het beheer.
* HP OpenView Configuration Management - om software-herconfiguratie functies te starten en te sturen, met geïntegreerde rapportage en beheer. De integratie zorgt er tevens voor dat configuratiewijzigingen automatisch worden doorgevoerd, terwijl er wordt voldaan aan de standaarden van het ITIL change management-proces.
* HP OpenView Service Desk Process Insight - monitort en rapporteert over de status en de prestaties van een IT-infrastructuur, gebaseerd op ITIL- en bedrijfsprocessen.

Nieuwe diensten voor minimaal risico en maximale ROI De nieuwe HP OpenView Short Engagement Services zijn on-site consultancydiensten waarmee klanten HP OpenView-oplossingen en producten van derden kunnen evalueren en snel kunnen implementeren. De diensten, die een tot twee weken lopen, zijn gebaseerd op ITIL 'best practices' en hebben een vaste reikwijdte en prijs. Er worden momenteel diensten aangeboden voor de implementatie van HP OpenView-oplossingen voor bedrijfsprocessen, inzicht in de prestaties, configuratie en beheer van webapplicaties. Meer informatie over HP Software Universe en HP OpenView-oplossingen en -diensten is te vinden in een online perskit op http://www.hp.com/go/swuniverse2005media.

Over HP
HP is wereldwijd leverancier van technologische oplossingen voor consumenten, bedrijven en instellingen. Het HP aanbod omvat producten en diensten voor een totale IT infrastructuur, personal computing en imaging en printing oplossingen. Over de laatste 4 kwartalen, eindigend op 31 oktober 2005, behaalde HP wereldwijd een omzet van $ 86,7 miljard. Meer informatie over HP is te vinden op http://www.hp.nl.

Contactpersonen voor de redactie:

HP, Jos Baltes, 030 222 33 44, jos.baltes@hp.com
of
H&K/MCS, Perlita Fränkel, 023 562 82 08, perlitaf@monogram.nl

Hewlett-Packard Nederland
Orteliuslaan 1000
3528 BD Utrecht
www.hp.nl



Ingezonden persbericht