Ingezonden persbericht


Microsoft Dynamics CRM 3.0 Small Business Edition nu algemeen beschikbaar

Krachtige mogelijkheden voor marketing, sales en service, speciaal voor kleine ondernemingen

Schiphol-Rijk, 6 december 2005 - Microsoft Dynamics CRM 3.0, de nieuwe versie van Microsofts customer relationship managementsysteem voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen is vanaf vandaag algemeen beschikbaar. Microsoft Dynamics CRM 3.0 biedt een complete reeks krachtige mogelijkheden voor marketing, sales en service, allemaal met de vertrouwde en consistente gebruiksvaring gebaseerd op Microsoft Office en Microsoft Outlook. Nieuwe, uitgebreide mogelijkheden voor configuratie, aanpassingen en integratie maken het klanten en partners gemakkelijk om bedrijfsprocessen te implementeren en flexibel aan te passen aan de wensen nu en in de toekomst, hetgeen meetbare bedrijfsresultaten oplevert en zorgt voor lage eigendomskosten. Het product komt op de markt in een Professional Edition en een Small Business Edition en is per direct in het Engels verkrijgbaar. De Nederlandstalige versie is vanaf 1 januari 2006 beschikbaar.

Microsoft CRM 3.0 Small Business Edition (SBE) is een volledig CRM-pakket dat specifiek ontwikkeld is voor kleine bedrijven. Deze Edition is ontworpen om op Microsoft Windows Small Business Server (SBS) te draaien. De combinatie zorgt onder meer met behulp van de ingebouwde firewall en veilige toegang op afstand, voor een grondige beveiliging van zowel de bedrijfsgegevens als de persoonlijke gegevens van de klant. CRM 3.0 SBE kan snel en gemakkelijke geïmplementeerd worden: voor de installatie zijn met slechts 10 muisklikken nodig. Voor de configuratie is er een wizard beschikbaar die helpt met het configureren van CRM 3.0 SBE aan de specifieke eisen van het bedrijf.

De nieuwe CRM-versie kan vergaand worden geïntegreerd met SBS-voorzieningen, zoals faxbeheer en serverbeheer. Hierdoor kunnen gebruikers op hun desktop faxberichten versturen en ontvangen en dankzij de ingebouwde beheertools is het onderhoud sterk vereenvoudigd. Ook is er een eenvoudig migratiepad vanaf Microsoft Office Business Contact manager.

Inspelen op de belangrijkste CRM-behoeften
Microsoft CRM 3.0 is gebouwd om de drie uitdagingen aan te gaan die het succes of het falen bepalen van de meeste CRM-initiatieven: gebruikersacceptatie, aansluiting bij de business en de totale eigendomskosten: * 'Het werkt zoals u werkt' - Microsoft CRM 3.0 zorgt voor een snelle gebruikersacceptatie door het leveren van op rollen gebaseerde CRM-mogelijkheden met de vertrouwde gebruikservaring van Microsoft Office. Gebruikers kunnen kiezen voor een Outlook client of voor toegang tot het systeem via een internetbrowser of een mobiel apparaat. * 'Het werkt zoals uw bedrijf werkt' - Microsoft CRM 3.0 past zich aan de specifieke behoeften van elk bedrijf aan. Krachtige werkstroommogelijkheden zorgen voor een consistente uitvoering van de processen binnen de organisatie. Krachtige rapportage- en analysemogelijkheden, gebaseerd op Microsoft Excel en SQL Server Reporting Services geven realtime inzicht in ieder bedrijfsproces en iedere interactie met de klant. * 'Het werkt zoals technologie moet werken' - Microsoft CRM vermindert de totale eigendomskosten door het bieden van een zeer flexibel en configureerbaar platform, gebouwd op webservices, standaard tools en standaard technologieën.

Alle klantinformatie wordt op één locatie bijgehouden, wat de consistentie waarborgt. Ook is deze informatie steeds toegankelijk voor gebruikers, ongeacht waar zij zich bevinden, dankzij verbeterde mogelijkheden voor datasynchronisatie en mobiele toegang.

Keuze uit implementatiemodellen
Vanaf 1 januari 2006 zal Microsoft op abonnementen gebaseerde licenties leveren aan partners die hosted oplossingen aanbieden die gebaseerd zijn op CRM 3.0. Dit vergroot te keuze aan flexibele en betaalbare CRM; er zijn zowel hosted als 'in huis' implementatiemodellen. Aangezien voor beide modellen dezelfde code wordt gebruikt, kunnen klanten probleemloos kiezen welk model het beste aansluit bij hun zakelijke en technische vereisten.

Grote rol van partners
Meer dan 2500 partners wereldwijd, waaronder softwareleveranciers, value-added retailers en hosting providers, zijn gecertificeerd als CRM-partners. Zie het persbericht 'Worldwide Partners Demonstrate Support of Microsoft Dynamics CRM 3.0'op www.microsoft.com/presspass voor meer informatie over deze partners.

Prijs en beschikbaarheid
De Engelse versie van Microsoft CRM 3.0 is vanaf vandaag beschikbaar. Nederlandse, Franse, Duitse en Russische versies van Microsoft CRM 3.0 zullen beschikbaar komen op 1 januari 2006. In de daarop volgende maanden komen versies beschikbaar in 16 andere talen. Het product is beschikbaar via Microsofts standaard volumelicentieprogramma en de uiteindelijke prijs hangt af van welk licentieprogramma wordt gekozen. Er zijn speciale prijzen voor de Professional Editie, de Small Business Editie en de hosted oplossing.

Over Microsoft Dynamics
Microsoft Dynamics is een reeks van financiële, customer relationship en supply chain management oplossingen die bedrijven helpen om effectiever te werken. Deze geïntegreerde, aanpasbare business management oplossingen worden geleverd via een netwerk van partners die gespecialiseerde services aanbieden. De oplossingen werken samen met de bekende Microsoft-software - en werken op dezelfde manier - om processen binnen de gehele organisatie te stroomlijnen.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is een bekend innovator op het gebied van software, diensten en technologie voor zowel zakelijk als persoonlijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan oplossingen en diensten die mensen en organisaties overal ter wereld in staat stelt hun ambities te verwezenlijken.



Ingezonden persbericht