Goede structuur basis van krachtige toeristische bestemming. RBT
Rivierenland presenteert Plan van Aanpak 2006
7 december 2005 De basis van een krachtige toeristische bestemming is
een goede toeristische (infra)structuur. Dit heeft in 2006 de hoogste
prioriteit bij het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland,
maakte directeur Richard de Bruin op dinsdag 6 december bekend tijdens
de presentatie van het Plan van Aanpak Rivierenland 2006.
Kwaliteit ondernemerschap en aanbod
Bewegwijzering, toeristische overstappunten en het optimaliseren van
de informatievoorziening (internet, toeristische infoposten) staan dan
ook het hoogst op de agenda van het RBT. Maar onder een goede
structuur valt ook de kwaliteit van het ondernemerschap en het aanbod.
Kennisvergroting en het stimuleren van samenwerking in de vorm van
o.a. workshops en de organisatie van netwerkbijeenkomsten is van groot
belang om te zorgen dat organisaties nog professioneler te werk kunnen
gaan en het aanbod verbetert.
Arrangementen zoeken en boeken
Als de structuur goed is, moet de regio op de juiste manier vermarkt
worden. Het meest geschikte medium van dit moment is internet.
Arrangementen zoeken en boeken op internet wordt door de consument
veelvuldig gedaan. Op dit moment bieden ondernemers te weinig
arrangementen aan, aldus Richard de Bruin. Om hier kracht bij te
zetten gaat RBT Rivierenland arrangementen van ondernemers
nadrukkelijker vermarkten op het internet. Niet alleen via
www.rivierenland.nl/, maar ook op het nieuwe landelijke
internetportaal Uit in de Regio. Een samenwerkingsverband met regios
in Nederland op initiatief van RBT Rivierenland, dat gaat zorgen voor
veel bezoek en boekingen.
Investeren in eigen regio
Om dit alles mogelijk te maken is investeren van ondernemers en
overheden in eigen regio noodzakelijk. Ook RBT Rivierenland is steeds
weer op zoek naar nieuwe projecten waarvan de opbrengsten direct
geïnvesteerd kunnen worden in de promotie van Rivierenland. Zowel de
RivierenlandCard, een voordeelpas voor consumenten, als de portaal Uit
in de Regio zijn hier veelbelovende voorbeelden van. Maar investeren
betekent ook samen de schouders ergens onder zetten. Alleen zo zorgen
we ervoor dat er ieder jaar geïnvesteerd kan worden in toerisme en
recreatie waardoor Rivierenland kan uitgroeien tot een krachtige
toeristische bestemming.
Het Plan van Aanpak Rivierenland 2006 is op te vragen bij RBT
Rivierenland via info@rivierenland.nl of te downloaden via de website
www.rivierenland.biz.
---
--------------------
Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland
Postbus 6302
4000 HH Tiel
Gemeente Geldermalsen