Gemeente Geldermalsen

Goede structuur basis van krachtige toeristische bestemming. RBT Rivierenland presenteert Plan van Aanpak 2006

7 december 2005 De basis van een krachtige toeristische bestemming is een goede toeristische (infra)structuur. Dit heeft in 2006 de hoogste prioriteit bij het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland, maakte directeur Richard de Bruin op dinsdag 6 december bekend tijdens de presentatie van het Plan van Aanpak Rivierenland 2006.

Kwaliteit ondernemerschap en aanbod
Bewegwijzering, toeristische overstappunten en het optimaliseren van de informatievoorziening (internet, toeristische infoposten) staan dan ook het hoogst op de agenda van het RBT. Maar onder een goede structuur valt ook de kwaliteit van het ondernemerschap en het aanbod. Kennisvergroting en het stimuleren van samenwerking in de vorm van o.a. workshops en de organisatie van netwerkbijeenkomsten is van groot belang om te zorgen dat organisaties nog professioneler te werk kunnen gaan en het aanbod verbetert.

Arrangementen zoeken en boeken
Als de structuur goed is, moet de regio op de juiste manier vermarkt worden. Het meest geschikte medium van dit moment is internet. Arrangementen zoeken en boeken op internet wordt door de consument veelvuldig gedaan. Op dit moment bieden ondernemers te weinig arrangementen aan, aldus Richard de Bruin. Om hier kracht bij te zetten gaat RBT Rivierenland arrangementen van ondernemers nadrukkelijker vermarkten op het internet. Niet alleen via www.rivierenland.nl/, maar ook op het nieuwe landelijke internetportaal Uit in de Regio. Een samenwerkingsverband met regios in Nederland op initiatief van RBT Rivierenland, dat gaat zorgen voor veel bezoek en boekingen.

Investeren in eigen regio
Om dit alles mogelijk te maken is investeren van ondernemers en overheden in eigen regio noodzakelijk. Ook RBT Rivierenland is steeds weer op zoek naar nieuwe projecten waarvan de opbrengsten direct geïnvesteerd kunnen worden in de promotie van Rivierenland. Zowel de RivierenlandCard, een voordeelpas voor consumenten, als de portaal Uit in de Regio zijn hier veelbelovende voorbeelden van. Maar investeren betekent ook samen de schouders ergens onder zetten. Alleen zo zorgen we ervoor dat er ieder jaar geïnvesteerd kan worden in toerisme en recreatie waardoor Rivierenland kan uitgroeien tot een krachtige toeristische bestemming.

Het Plan van Aanpak Rivierenland 2006 is op te vragen bij RBT Rivierenland via info@rivierenland.nl of te downloaden via de website www.rivierenland.biz.


---

--------------------

Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland Postbus 6302
4000 HH Tiel