Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AEGON DMS kiest VOOR SAS' marketing- en BI-oplossingen

SAS Customer Intelligence-suite vervangt verschillende marketingsystemen

Huizen, 7 december 2005 - Klanten willen gekend worden. En producten en services moeten zo goed mogelijk aan de klantbehoeften voldoen. Voor een bedrijf dat puur en alleen direct marketing services levert, betekent het hebben van toegang tot accurate en actuele klanteninformatie het verschil tussen slagen en falen. Alleen op basis van goede informatie kan een onderneming zijn marketinginspanningen doelgericht uitvoeren.

AEGON Direct Marketing Services, Inc. (ADMS)* is wereldwijd een van de grootste direct writers (direct aan de consument verkopende leveranciers van verzekeringsproducten) op het gebied van leven en ziektekosten. ADMS wil haar klanten en hun behoeften beter kennen en marketinginspanningen beter afstemmen. Daarom heeft ADMS gekozen voor SAS en de SAS Customer Intelligence-softwaresuite als het marketing- en business intelligence-platform voor het hele bedrijf. Het vervangt daarbij verschillende huidige systemen.

In het kader van een meerjarige overeenkomst zal ADMS softwareoplossingen van SAS implementeren die variëren van SAS Marketing Automation en SAS Activity-Based Management tot SAS Interaction Management en SAS Enterprise BI Server. ADMS maakt al gebruik van SAS Marketing Optimization software voor het afstemmen van zijn brede en gevarieerde marketingcampagnes.

Voorspellen
Behalve dat de gezamenlijke SAS-oplossingen ADMS voorzien van cruciale klanteninformatie, worden de verschillende bestaande marketingsystemen geconsolideerd tot één enkel, geïntegreerd softwaresysteem. Deze integratie zal ADMS ondersteunen bij het in lijn brengen en testen van de activiteiten vanuit de vier locaties in de Verenigde Staten, zodat ze van elke klant en prospect één enkel consistent beeld voor alle campagnes kunnen leveren. Met de SAS-oplossingen verwacht ADMS klantgerichter te kunnen werken, zowel up-sell als cross-sell kansen te verhogen (inclusief de mogelijkheid om ook de op één na beste aanbieding voor een klant te kunnen voorspellen - trigger marketing) en per saldo de effectiviteit en het rendement van alle marketinginspanningen van ADMS te verbeteren.

"We hadden specifieke behoeften om onze efficiëntie te verbeteren, zoals betere analyses, de informatie sneller bij de gebruiker en een consolidatie van systemen en van klant- en prospectinformatie bij onze verschillende kantoren", zegt Karen Klein, ADMS' senior vice president Marketing Services. "We kozen SAS als onze businesspartner omdat we het volste vertrouwen hebben in de kracht van de SAS marketingsoftware-suite na onze positieve ervaringen met de SAS Marketing Optimization technologie en de belangrijke inbreng van SAS consultancyservices."

Vorig jaar kocht ADMS het SAS Marketing Optimization pakket om de resultaten van marketingcampagnes te verbeteren en om de optimale mix van aanbiedingen te kunnen samenstellen. SAS Marketing Optimization helpt ADMS met het analyseren van de hele verzameling prospects en aanbiedingen en levert dan het scenario dat de meeste kans biedt om het meeste rendement uit de campagneportfolio op te leveren. Al één maand na de implementatie was ADMS in staat de belangrijkste marketingprocessen te automatiseren, wat resulteerde in kortere cyclustijden, minder handmatige inspanningen en een verhoogde ROI.

"SAS is de vanzelfsprekende keus als het erom gaat onze operationele en analytische omgeving op eenzelfde platform samen te brengen. Een platform waarmee de marketinginspanningen bij AEGON Direct Marketing Services enerzijds efficiënter zijn en anderzijds op betere informatie zijn gebaseerd", zegt Mark Rude, CIO van ADMS. "SAS is de enige leverancier met een totaaloplossing die zowel voldoet aan onze zakelijke als aan onze technische eisen."

"Alleen SAS levert marketingautomatisering, marketingoptimalisatie en business intelligence op één en hetzelfde, uitbreidbare enterprise-class platform: het SAS9 Enterprise Intelligence Platform", zegt Jim Davis, chief marketing officer bij SAS. "SAS wordt sinds jaar en dag erkend als toonaangevend in klanteninformatiesystemen, maar het geeft toch speciale voldoening als een van de belangrijkste marketingbedrijven, AEGON Direct Marketing Services voor SAS kiest als businesspartner en voor onze klanteninformatie suite als marketing- en business intelligence-platform." In Nederland wordt SAS Marketing Automation ingezet door andere Wehkamp, Office Depot en Sanoma.


* AEGON Direct Marketing Services vormt een onderdeel van AEGON en is zowel in de Verenigde Staten als in zeven landen in Europa en Azië actief. Meer informatie: http://www.aegondms.com/

Over SAS
SAS levert innovatieve business intelligence software in combinatie met branchegerichte dienstverlening, waarmee bedrijven werkelijke Enterprise Intelligence creëren. SAS-oplossingen worden gebruikt door meer dan 40.000 organisaties (waaronder 90 procent van de Fortune 500-bedrijven), om winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten en om gefundeerde, accurate beslissingen te kunnen nemen die bedrijven doen groeien. SAS is uniek in de volledige integratie van datawarehousing met analytische en traditionele business intelligence toepassingen, waardoor grote hoeveelheden kale gegevens worden omgezet in waardevolle informatie. SAS levert wereldwijde al drie decennia zijn klanten The Power to Know. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de redactie:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 59
e: susan.roos@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Piet van Reeuwijk
t: (020) 486 21 39
e: piet@publiekswerk.nl