Ingezonden persbericht


Persbericht

NU.nl opnieuw nieuwswebsite van het Jaar

Amsterdam, 7 december 2005 NU.nl heeft gisteren voor de tweede keer op rij de publieksprijs gewonnen in de categorie nieuws bij de Nederlandse Website van het Jaar-verkiezing. Hiermee liet de site niet alleen websites van Nederlands belangrijkste dagbladen achter zich, maar ook populaire sites als Teletekst, Tweakers.net en geenstijl.nl.

De Website van het Jaar is de publieksprijs die jaarlijks wordt toegekend aan de meest gewaardeerde Nederlandse website. In de maand november kon het Nederlandse publiek stemmen op zijn favoriete website binnen 11 categorieën. In totaal waren 126 sites genomineerd en werden ruim 625.000 stemmen uitgebracht. Gisteravond vond de officiële prijsuitreiking plaats in Hotel Arena in Amsterdam.

NU.nl is continu bezig met vernieuwen. Dit jaar werden onder andere podcasting en nieuws via RSS-feeds geïntroduceerd. NU.nl beleefde dit jaar op 7 juli zijn drukste dag sinds de start in 1999. De aanslagen in Londen trokken die dag de meeste bezoekers ooit naar de nieuwssite.

Het winnen went nog niet voor Rogier Swagerman, hoofdredacteur van NU.nl. Het was ook dit jaar weer een enorme verrassing. Er waren sterke sites genomineerd in de categorie nieuws en het oordeel van het publiek vond ik moeilijk te voorspellen. Verder ook een bijzonder woord van dank voor redacteur Yoshe Polak voor haar belangrijke bijdrage aan de menselijke kant van NU.nl.

De Website van het Jaar-verkiezing is een initiatief van ID Projects BV, aan de prijsuitreiking verleende het IPAN de Interactive Professional Association Nederland haar medewerking. Voor meer informatie over de verkiezing Website van het Jaar: http://www.websitevanhetjaar.nl.

(252 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl bereikt ilse media 68 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men s Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan een half miljard pageviews op het internet. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland. Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl