MediaPlaza


Masterclass Zoekmachine-marketing

Een inhoudelijke verdieping om zoekmachine marketing effectief in te zetten

Introductie

Donderdag 8 december 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten. Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt. Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.

Meer informatie over het programma en sprekers volgt spoedig. Mocht u vragen hebben kunt u contact opnemen met Kim Leemreize op 030-2914117.