MediaPlaza
Masterclass Zoekmachine-marketing
Een inhoudelijke verdieping om zoekmachine marketing effectief in te
zetten
Introductie
Donderdag 8 december 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet
van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het
feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er
maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten.
Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun
resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf
indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de
aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde
meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines
doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor
veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe
populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt.
Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk
eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.
Meer informatie over het programma en sprekers volgt spoedig.
Mocht u vragen hebben kunt u contact opnemen met Kim Leemreize op
030-2914117.