Textkernel

PERSBERICHT: Textkernel B.V.

TPG Post neemt vóór kerstdrukte innovatieve adresherkenner in gebruik

Amsterdam, 8 December 2005.

TPG Post gaat dit jaar een innovatieve adresherkenner inzetten om de grote hoeveelheden post met de kerst nog meer automatisch te kunnen verwerken. De adresherkenner wordt nu met spoed uitgerold om de jaarlijkse piek in handmatige codering rond de kerst op te vangen. De software voor de adresherkenner is ontwikkeld door Textkernel, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in taaltechnologie en informatie extractie.

De software onderscheidt zich van gangbare oplossingen door een op taaltechnologie gebaseerde methode, waarmee moeilijk leesbare adressen contextgevoelig gecodeerd kunnen worden tegen een zeer grote adresdatabase. Door de informatie extractie en tekst interpretatie technologie is het mogelijk om aanvullende herkenning te bereiken met gebruik van de deelresultaten van de huidige generatie optische karakterherkenning (OCR) technologie. Hierdoor is het mogelijk om met grote accuraatheid poststukken te coderen die voorheen niet automatisch gelezen konden worden.

Door deze oplossing zet TPG Post een grote stap in de automatische codering van poststukken. De adresherkenner overtreft de verwachtingen door 15% van de huidige reject-stream weg te nemen, dit betekent dat vele duizenden stukken per dag die nu nog handmatig gecodeerd moeten worden, straks volautomatisch verwerkt kunnen worden.

Textkernel is een snel groeiend softwarebedrijf gevestigd in Amsterdam, gespecialiseerd in taaltechnologie en informatie extractie. Textkernel breidt haar technologie gestaag uit naar verschillende markten met het doel om software volledige controle te geven over tekstuele informatie.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Textkernel, Gerard Mulder, Tel:+31 (0)20 4942496, email:mulder@textkernel.nl