Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

BEA en Siebel Systems introduceren Siebel Component Assembly voor WebLogic 9.0

Oplossing versnelt het ontwikkelen en in gebruik nemen van met J2EE ontwikkelde maatwerk CRM-applicaties

BEAWorld, Beijing en SAN MATEO, Calif. - 8 december 2005 - Siebel Systems en BEA Systems hebben Siebel Component Assembly voor gebruik in combinatie met BEA's op J2EE-technologie gebaseerde WebLogic Server 9.0 geïntroduceerd. De twee organisaties bieden hiermee een oplossing aan die het organisaties mogelijk maakt om snel en eenvoudig maatwerk CRM-toepassingen te ontwikkelen, sneller beslissingen te nemen en de productiviteit van eindgebruikers verder te verbeteren. De introductie van deze gezamenlijke oplossing is bovendien een mijlpaal in de samenwerking tussen Siebel Systems en BEA om tot een gezamenlijke visie te komen ten aanzien van Service Oriented Architectures (SOA). BEA hanteert hiervoor de zogeheten 'Services Infrastructure', Siebel Systems biedt op dit gebied de 'Customer Adaptive Solutions'-oplossing aan.

BEA's Services Infrastructure geheten visie op SOA maakt een vrije stroom van bedrijfsprocessen, informatie en services mogelijk. Hiermee kunnen organisaties snel technologiecomponenten ontwikkelen, configureren en hergebruiken zodat efficiënt ingespeeld kan worden op zakelijke wensen en eisen. Siebel Customer Adaptive Solutions daarentegen biedt aansprekende CRM-oplossingen waarmee organisaties de behoeften van klanten op een zodanige manier kunnen doorgronden dat zij hier adequaat op kunnen anticiperen. Ook kunnen zij snel werkprocessen ontwikkelen die de klant centraal plaatsen, terwijl zij deze processen tevens continu kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. Bovendien maken deze oplossingen het mogelijk om waar ook in de organisatie de juiste acties te ondernemen om te komen tot een verdere verbetering van de klantentevredenheid en -winstgevendheid. Siebel Component Assembly op WebLogic Server 9.0 betekent een convergentie van beide visies met twee toonaangevende producten. Deze convergentie is mogelijk doordat beide producten gebruik maken van op standaarden gebaseerde en op hergebruik gerichte ontwikkelmethoden.

Met Service Oriented Architecture en het gebruik van open standaarden als uitgangspunt kunnen organisaties als BEA en Siebel Systems hun klanten een bewezen, schaalbare en veilige omgeving bieden die het voor hen mogelijk maakt om snel Customer Adaptive Solutions te ontwikkelen.

"Een Service Oriented Architecture is inmiddels een haalbare strategie voor organisaties", zegt Sheryl Kingstone, program manager customer-centric strategies bij Yankee Group. "Toen Yankee Group IT-executives onlangs vroeg naar het gebruik van SOA's ontdekten wij dat dertig procent niet alleen bestaande applicaties en zakelijke processen aan het vervangen is door op SOA gebaseerde alternatieven, maar bleek 28 procent bovendien bestaande toepassingen en kernprocessen met SOA uit te breiden. Op de vraag op welk type project hun SOA-strategie zich richt of nog zal richten, werd geantwoord dat 65 procent momenteel SOA evalueert of gebruikt voor op klanten gerichte toepassingen. Siebel Component Assembly op WebLogic Server 9.0 geeft organisaties die maatwerkapplicaties willen ontwikkelen die schaalbaar, flexibel en veilig zijn daarom een duidelijke voorsprong."

"Siebel Component Assembly op WebLogic Server 9.0 is een voorbeeld van de aanpak die BEA volgt om toonaangevende ontwikkelaars van enterprise-applicaties te interesseren in onze applicatieserver", zegt Jeff Pendleton, vice president product and solutions marketing van BEA Systems. "Wij willen graag onze vruchtbare relatie met Siebel Systems voortzetten, zodat we het gebruik van op standaarden gebaseerde SOA verder kunnen bevorderen."

Nieuwe oplossingen bieden bouwstenen voor SOA-ontwikkeling

Siebel Component Assembly op BEA WebLogic Server 9.0 biedt de bouwstenen die organisaties nodig hebben om op een snelle, eenvoudige en efficiënte wijze maatwerk CRM-oplossingen te ontwikkelen. De oplossing biedt:


- CRM-content van hoge kwaliteit die gebaseerd is op meer dan elf jaar ervaring van Siebel Systems in combinatie met een puur op SOA-technologie gebaseerde enterprise-applicatie die zodanig is ontwikkeld dat klanten deze eenvoudig kunnen aanpassen en kunnen integreren in hun eigen IT-omgeving.


- BEA's 'native' en op J2EE-technologie gebaseerde WebLogic-applicatieserver 9.0 waardoor sneller kan worden ontwikkeld. Bovendien biedt Siebel Component Assembly toegang tot een groot aantal tools voor het ontwikkelen van uiterst flexibele applicaties.


- Een op componenten en metadata gebaseerde aanpak waardoor optimaal gebruik kan worden gemaakt van ontwikkelhulpmiddelen die bedoeld zijn voor het bouwen van oplossingen die op metadata en composite application development-methoden zijn gebaseerd. Het voordeel hiervan is dat de tijd die nodig is om een toepassing te ontwikkelen, kan worden geminimaliseerd terwijl tegelijkertijd uiterst flexibel op veranderende eisen en wensen van de gebruikersorganisatie kan worden ingespeeld.


- Een 'high performance' kernel die faciliteiten biedt voor onder andere clustering, security, beheer, caching en 'virtual machines'. Deze voorzieningen worden zodanig aangeboden dat ontwikkelaars snel en eenvoudig applicaties kunnen ontwikkelen op WebLogic 9.0 die bovendien snel, schaalbaar en betrouwbaar zijn.


- Bedrijfskritische ondersteuning. High Availibility Support is beschikbaar die helpt om de beschikbaarheid van de ontwikkelde applicatie te maximaliseren. Er is onder andere voorzien in hulpmiddelen voor strategische planning, voor het maken van keuzes ten aanzien van productreleases en migraties, er is 24/7/365-ondersteuning voor J2EE-deskundigen beschikbaar, evenals remote of on-site ondersteuning en voorzieningen voor escalatie.

"Wij hebben Siebel Component Assembly ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoeften van organisaties aan geheel op maat gemaakte CRM-toepassingen", zegt David Bernstein, vice president application technology van Siebel Systems. "Klanten kunnen met Siebel Component Assembly en WebLogic Server 9.0 nu snel en op effectieve wijze kwalitatief hoogwaardige CRM-oplossingen ontwikkelen die de klant geheel centraal plaatsen. Deze toepassingen maken het de gebruikersorganisatie mogelijk om snel op veranderende zakelijke omstandigheden te reageren. Zowel Siebel Systems als BEA heeft een jarenlange ervaring met het aanbieden van toonaangevende oplossingen. Combineer deze ervaring met de technologie van een organisatie als BEA die begrijpt hoe dit soort oplossingen op een schaalbare, betrouwbare en veilige manier gebouwd dienen te worden en het zal duidelijk zijn dat klanten met deze combinatie over een aantrekkelijke mogelijkheid beschikken om uiterst flexibele enterprise-applicaties te ontwikkelen waarbij de risico's laag zijn, terwijl het uiteindelijke resultaat van hoge kwaliteit is."

Siebel Component Assembly voor BEA WebLogic Server 9.0 is nu beschikbaar en kan worden verkregen bij Siebel Systems. BEA WebLogic wordt geleverd door BEA Systems. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com/component-assembly/software-solutions.shtm.

Commitment ten aanzien van Service Oriented Architecture

BEA en Siebel Systems hebben dezelfde visie als het gaat om klanten optimaal te laten profiteren van een SOA. Naast het ontwikkelen van Siebel Component Assembly, hebben de twee organisaties met andere aanbieders samengewerkt in een breed initiatief om te komen tot een open en taalonafhankelijke specificatie voor het ontwikkelen van SOA's, de zogenaamde 'Service Component Architecture (SCA). Deze is gepubliceerd op 30 november 2005. SCA is een programmeermodel dat is bedoeld om het ontwikkelen van business services sterk te vereenvoudigen. Het omvat tevens een update van de Service Data Objects (SDO) specificatie die is bedoeld om de toegang te vereenvoudigen tot gegevens die zich in tal van formaten op meerdere locaties bevinden. Siebel Component Assembly vormt een belangrijke implementatie van deze specificatie voor het snel beschrijven van services en data op basis van metadata, zodat deze snel en gemakkelijk met elkaar kunnen samenwerken. SCA en SDO zijn gratis verkrijgbaar.

Over BEA Systems

BEA Systems is een toonaangevende aanbieder van software voor het ontwikkelen van enterprise infrastructuren. Het biedt op standaarden gebaseerde platformen die een veilige stroom van informatie en services door een organisatie mogelijk maken. De productlijnen van BEA - WebLogic, Tuxedo, JRockit en het nieuwe AquaLogic - helpen klanten om de complexiteit van IT terug te dringen en op een succesvolle wijze een Service Oriented Architecture toe te passen. Organisaties kunnen hierdoor snel en efficiënt werken. Kijk voor meer informatie op www.bea.com.

Over Siebel Systems

Siebel Systems is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen en diensten die waarde toevoegen aan klantrelaties en -loyaliteit. De onderneming biedt haar klanten 'best-in-class' on premise en hosted customer relationship management (CRM) oplossingen, business analytics, en customer data integration. Siebel Systems' nieuwe Customer Adaptive Solutions stellen organisaties in staat klantgerichte processen zo in te richten dat klantinteracties het meest effectief worden benut, er een continu verbeterend klantinzicht ontstaat, en deze processen continue worden geëvalueerd om tot systematische en consistente verbeteringen te komen. Met meer dan 2 miljard dollar aan research & development, 11 jaar ervaring met klantgerichte software, een uitgebreid netwerk van partners, meer dan 4.000 klanten en 3.7 miljoen eindgebruikers, is Siebel Systems als geen ander in staat organisaties van ieder denkbare omvang te helpen klantgedreven zakelijke resultaten te behalen.