Nieuwe Ford Fiesta met gratis trendy iPod
(12/9/2005)
De onlangs geheel vernieuwde Ford Fiesta is een auto die standaard is
voorzien van buitengewoon veel hi-tech-elementen. Wat dat betreft
heeft de Fiesta werkelijk een streepje voor op de gemiddelde auto in
zijn marktsegment en zou zich kunnen scharen tussen de traditioneel
rijker uitgeruste auto's in de hogere prijssegementen.
Om dit nog eens te onderstrepen geeft Ford de komende maanden iedere
koper van een Fiesta Futura een zeer passend cadeau: een iPod nano. De
nano is de meest recente en trendy van alle iPods, de buitengewoon
populaire MP-3-spelers van Apple. Het type dat bij de Fiesta Futura
cadeau wordt gedaan beschikt over een 2 GigaByte harde schijf, waarmee
de nano zoân 500 songs kan opslaan en in de Fiesta kan hij worden
aangesloten op de standaard âAuxâ (auxiliary) ingang van de
boordradio.
Apple outside, iPod inside
De iPod nano is uitgevoerd in de fraaie witte kleur die het design van
Apple zoveel bekroningen heeft opgeleverd. Ook dàt past perfect bij
de nieuwe Ford Fiesta, die leverbaar is in drie nieuwe eigentijdse
kleuren, waaronder -geheel toepasselijk- de vrolijke kleur Apple.
Naast dit fruitige lichtgroen geven ook Tango (vurig rood) en Viola
(fleurig paars) kleur aan het straatbeeld. Ook voor het interieur kan
de klant uit gewaagde kleuren kiezen. En er kan naar eigen smaak
gecombineerd worden met interieur- en exterieur kleuren.
"Trendkleuren worden alleen geaccepteerd als autokleur als zij
veelvuldig opduiken in de mode, binnenhuisarchitectuur, meubilair en
productdesigns, en zo deel uitmaken van een visueel herkenbare
omgeving", aldus Barbara Scheffler, verantwoordelijk voor kleuren en
materialen bij Ford Europa. Of het nu om architectuur of mode gaat,
Schleffer is van mening dat de beste designers een sterk bewustzijn
hebben van de wereld waarin zij leven en over een intuïtief gevoel
beschikken voor veranderingen op de markt. Daarnaast moeten zij ook in
staat zijn om toekomstige ontwikkelingen te voorspellen en zich een
voorstelling kunnen maken van hoe een kleur over een aantal jaar de
kwaliteit van het exterieur kan verbeteren.
Het ontwerpteam van Ford werkt momenteel aan de ontwikkeling van een
palet van ongeveer 24 exterieurkleuren. Veranderende levensstijlen en
opkomende trends in de maatschappij waarin wij leven en een toenemende
diversificatie van het klantenbestand, zorgen ervoor dat
autofabrikanten meer modellen, varianten en meer kleuren aanbieden, om
op die manier de eigen individuele smaak van de klant tot uiting te
kunnen laten komen. Dit heeft ertoe geleid dat het kleurenpalet van
Ford aanzienlijk is uitgebreid, met name waar het kwalitatief
hoogwaardige laktechnieken betreft zoals effectpigmentatie en
meerlaags lak. Tien tot twaalf jaar geleden waren verschillende tinten
van blauwgroene kleuren sterk aanwezige autokleuren. Tegenwoordig
prefereren klanten heldere pigmentkleuren of elegante zilvertinten.
AutoRai