Young works bv

PERSBERICHT

Amsterdam, vrijdag 9 december 2005

Studenten uit winnen Gezondheids Battle 2005!

Vrijdag 9 december vond in het Academisch Medisch Centrum (AMC) de prijsuitreiking plaats van de Gezondheids Battle. Drie studentes waren onder de naam BORA AFYA het winnende studententeam. De drie studentes studeren verschillend van elkaar: Cultuur, Organisatie & Management en Spaans in Amsterdam. Zij gaan op studiereis naar Kenia waar ze diverse gezondheidsprojecten bezoeken van AMREF Flying Doctors. De studenten gingen samen met andere medestudententeams uit het Hoger Beroepsonderwijs en Wetenschappelijk Onderwijs de strijd aan met cases over gezondheidsvraagstukken.

Het aantal aanmeldingen voor de Gezondheids Battle was overweldigend. Maar liefst 64 teams van uiteenlopende faculteiten en hogescholen uit het hele land hebben zich voor de Gezondheids Battle aangemeld. Na een voorronde plaatsten 28 teams zich voor de wedstrijdrondes waarbinnen drie cases werden behandeld. Het team -..- behaalde gemiddeld over de laatste drie rondes de beste score en won de Gezondheids Battle 2005.

Deelnemers
Alle studenten uit het hbo en wo-onderwijs konden zich opgeven voor de Gezondheids Battle. De achtergrond van de deelnemende teams bleek uiteindelijk erg verschillend. Van Geneeskunde tot Small business & Marketing en Communicatie. Deze studenten hebben de cases allen op hun eigen manier ingevuld. Zo benaderden geneeskundestudenten in hun uitwerkingen meer de medische aspecten, terwijl studenten Marketing meer vanuit het economisch oogpunt denken.

Beoordeling
Per case hebben verschillende deskundigen een oordeel gegeven over de uitwerking van de cases. De jury lette vooral op inhoud en creativiteit. Hoe goed hebben de studententeams zich in de cases verdiept en hoe origineel en bereikbaar zijn de oplossingen? Het initiatief voor deze Gezondheids Battle ligt bij NCDO. NDCO organiseert in samenwerking met twintig Nederlandse organisaties de jaarlijkse campagne 'Kans op gezondheid'. Met de Gezondheids Battle willen de deelnemende organisaties meer bekendheid geven aan de noodzaak voor wereldwijde gezondheidszorg. Met de Gezondheids Battle wil NCDO ook jongeren betrekken.




Ingezonden persbericht