Young works bv
PERSBERICHT
Amsterdam, vrijdag 9 december 2005
Studenten uit winnen Gezondheids Battle 2005!
Vrijdag 9 december vond in het Academisch Medisch Centrum (AMC) de prijsuitreiking plaats
van de Gezondheids Battle. Drie studentes waren onder de naam BORA AFYA het winnende
studententeam. De drie studentes studeren verschillend van elkaar: Cultuur, Organisatie
& Management en Spaans in Amsterdam. Zij gaan op studiereis naar Kenia waar ze
diverse gezondheidsprojecten bezoeken van AMREF Flying Doctors.
De studenten gingen samen met andere medestudententeams uit het Hoger Beroepsonderwijs en
Wetenschappelijk Onderwijs de strijd aan met cases over gezondheidsvraagstukken.
Het aantal aanmeldingen voor de Gezondheids Battle was overweldigend. Maar liefst 64 teams
van uiteenlopende faculteiten en hogescholen uit het hele land hebben zich voor de
Gezondheids Battle aangemeld. Na een voorronde plaatsten 28 teams zich voor de
wedstrijdrondes waarbinnen drie cases werden behandeld. Het team -..- behaalde gemiddeld
over de laatste drie rondes de beste score en won de Gezondheids Battle 2005.
Deelnemers
Alle studenten uit het hbo en wo-onderwijs konden zich opgeven voor de Gezondheids Battle.
De achtergrond van de deelnemende teams bleek uiteindelijk erg verschillend. Van
Geneeskunde tot Small business & Marketing en Communicatie. Deze studenten hebben de
cases allen op hun eigen manier ingevuld. Zo benaderden geneeskundestudenten in hun
uitwerkingen meer de medische aspecten, terwijl studenten Marketing meer vanuit het
economisch oogpunt denken.
Beoordeling
Per case hebben verschillende deskundigen een oordeel gegeven over de uitwerking van de
cases. De jury lette vooral op inhoud en creativiteit. Hoe goed hebben de studententeams
zich in de cases verdiept en hoe origineel en bereikbaar zijn de oplossingen?
Het initiatief voor deze Gezondheids Battle ligt bij NCDO. NDCO organiseert in
samenwerking met twintig Nederlandse organisaties de jaarlijkse campagne 'Kans op
gezondheid'. Met de Gezondheids Battle willen de deelnemende organisaties meer bekendheid
geven aan de noodzaak voor wereldwijde gezondheidszorg. Met de Gezondheids Battle wil NCDO
ook jongeren betrekken.
Ingezonden persbericht