Ingezonden persbericht


Persbericht

AT&T keert terug als officiële partner van het Olympisch team van de VS in Turijn 2006 en Peking 2008

Eerste grote sponsoringaankondiging van het nieuwe AT&T

Den Haag, 9 december 2005 - Om de jarenlange relatie met het Olympisch team van de VS nieuw leven in te blazen en zijn rol als leider op het gebied van communicatie te bevestigen, hebben het nieuwe AT&T en het United States Olympic Committee (USOC) aangekondigd dat AT&T weer Official Partner zal worden van het Olympisch team van de VS. De onderneming zal financiële ondersteuning, producten en diensten bieden voor de Amerikaanse atleten die deelnemen aan de zomer- en winterspelen.

AT&T zal fungeren als 'Telecommunications Services Partner' van het Olympisch team van de VS voor de naderende Olympische Winterspelen die in Turijn beginnen op 10 februari 2006 en de Olympische Spelen van 2008 in Peking.

AT&T heeft het Olympisch team van de VS al eerder gesponsord van 1984 tot 2004. Deze nieuwe sponsorovereenkomst met het USOC ter promotie van het nieuwe AT&T Inc. - na de overname van AT&T door SBC Communications - is een belangrijk onderdeel van de meest uitgebreide multimediale reclamecampagne in de geschiedenis van zowel SBC en AT&T.

"We zijn verheugd dat we met het nieuwe AT&T het United States Olympic Committee wederom kunnen helpen bij de ondersteuning van de mannen en vrouwen die ons land vertegenwoordigen tijdens de Olympische Spelen", aldus Ed Whitacre, Chairman en Chief Executive Officer bij AT&T. "Het is passend dat de eerste sponsorovereenkomst die we bekendmaken als het nieuwe AT&T er een is met het meest bekende sportteam van Amerika. AT&T heeft een rijke historie wat betreft de ondersteuning van onze Olympische atleten en we zijn erg trots die AT&T-traditie te kunnen voortzetten als nieuwe onderneming."

"We zijn erg blij dat een onderneming met de traditie en het erfgoed van AT&T onze Olympische atleten en activiteiten ondersteunt", aldus Jim Scherr, Chief Executive Officer van het USOC. "AT&T maakt nu deel uit van een reeks toonaangevende bedrijven die niet alleen financiële ondersteuning biedt voor het trainen van Amerikaanse Olympische en Paralympische atleten, maar eveneens leiders zijn in hun branche. We zijn met name trots op het feit dat we de eerste organisatie zijn waarmee het nieuwe AT&T zich heeft verbonden als Official Partner."

De classificatie Official Partner is het hoogst beschikbare niveau van nationale sponsoring binnen de USOC. Official Partner-ondernemingen, zoals AT&T, bieden het hoogste niveau aan financiële middelen, producten en diensten ter ondersteuning van het Olympisch team van de VS. Op basis daarvan mag AT&T gebruikmaken van de voordelen die Official Partner-bedrijven genieten, zoals marketingrechten rondom het team.

Als Official Telecommunications Services Provider of the U.S. Olympic Team zal het nieuwe AT&T eveneens een sponsorbijdrage leveren aan de kwalificatie voor het team en demonstraties van verschillende sporten. Daarnaast zal de onderneming een rol vervullen als Associate Sponsor voor de U.S. Olympic Hall of Fame-ceremonie, die op 8 december plaatsvindt in Chicago.

Verder zal AT&T activiteiten starten voor de aankomende Olympische Winterspelen waarbij AT&T-breedbandtechnologie ingezet zal worden ter ondersteuning van het Olympisch team van de VS. Details hierover worden voor de Spelen in Turijn bekendgemaakt.

"Dit is het belangrijkste sporttoernooi ter wereld en wij zijn zojuist een wereldleider geworden op het gebied van communicatie", vervolgt Whitacre. "Daarom is onze samenwerking met de Olympisch team van de VS zo passend. We hopen die samenwerking de komende maanden en jaren uit te breiden richting Amerikaanse atleten en consumenten."

Over het nieuwe AT&T
AT&T Inc. is een van 's werelds grootste telecommunicatieholdings en is de grootste in de Verenigde Staten. De holding werkt wereldwijd onder het AT&T merk. AT&T bedrijven worden gezien als toonaangevende globale leveranciers van op IP gebaseerde communicatiediensten aan bedrijven. In de Verenigde Staten biedt AT&T snel DSL internet aan, mogelijkheid tot lokale en lange afstand telefonie en het publiceren van telefoonboeken en reclamediensten. AT&T Inc. heeft voor 60% aandelen in Cingular Wireless, met 52 miljoen klanten de nummer 1 van de leveranciers van draadloze diensten in de Verenigde Staten. Aanvullende informatie over AT&T Inc. en AT&T producten en diensten zijn te vinden op: www.TheNewATT.com

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
marald@influx-pr.com