Hyundai klaar voor het WK voetbal
(12/12/2005)
Hyundai is als officiële partner van de FIFA klaar voor het
wereldkampioenschap voetbal, dat volgend jaar in Duitsland wordt
gehouden. De Koreaanse autofabrikant is met ruim duizend autoâs niet
alleen dé vervoerder van het WK.
Het merk presenteert zich de komende maanden met talloze
publieksacties in binnen- en buitenland ook nadrukkelijk als vaste
partner van de grootste voetbalshow op aarde.
Hyundai is een wereldmerk dat van alle autofabrikanten de grootste
vooruitgang doormaakt. Met een jaarproductie van ruim 3,3 miljoen
eenheden is Hyundai opgerukt naar de zevende positie in de ranglijst
van grootste autoproducenten. In Nederland is Hyundai gestegen naar de
negende positie in de verkooptoptien. Dit jaar wordt zelfs de achtste
plaats zeer dicht benaderd.
Op het WK voetbal is Hyundai de onbetwiste nummer één. Met meer dan
duizend autoâs is Hyundai immers zeer goed vertegenwoordigd op het
toernooi in Duitsland. Bij de loting op 9 december in Leipzig was
duidelijk dat Hyundai als autofabrikant volstrekt neutraal is. Vele
honderden vips, voetbalcoaches, bestuurders, voetbalvedetten,
artiesten, maar ook scheidsrechters, journalisten en andere
prominenten uit de gehele wereld werden in Hyundaiâs vervoerd.
De grootste indruk daarbij maakte de nieuwste limousine van Hyundai,
de Grandeur. Dit vlaggenschip van Hyundai werd begin dit jaar op de
autosalon van Genève onder grote belangstelling onthuld door dr. Kim
Dong-Jin, de Vice President en CEO van de Hyundai Motor Company, en
Joseph S. Blatter, de President van de FIFA. De Grandeur is tijdens
het WK voetbal de officiële vipauto. Ook de andere zakenlimousine van
Hyundai, de Sonata, en de populaire MPV van het merk, de Trajet,
werden ingezet om de gasten naar diverse locaties te vervoeren
Hyundai, dat begin dit jaar het contract met de FIFA tot 2014 heeft
verlengd, zal tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland
niet alleen goede sier maken met de verschillende autoâs van het merk.
Hyundai organiseert ook de âGoodwill Ball Road Showâ, waarbij 32
gigantische ballen â met een diameter van vier meter â een toer door
alle deelnemende landen maken. Op deze ballen kunnen fans hun
handtekening plaatsen, of aanmoedigingen aan hun favoriete team
schrijven.
Met de actie âBe There with Hyundaiâ stelt Hyundai de creativiteit van
de voetbalfans van de deelnemende landen op de proef: Hyundai vraagt
de fans een aansprekende slogan te verzinnen. De winnende slagzin
wordt op de officiële spelersbussen geplaatst. Als beloning wordt de
creatiefste fan uitgenodigd voor de openingswedstrijd op 9 juni in
München.
Voorts tekent Hyundai voor de organisatie van de actie âFan of the
Matchâ. Deze actie zal ongetwijfeld de feestvreugde verhogen onder de
vaak prachtig uitgedoste fans die de stadions bevolken. Degene die
zich het fraaist heeft verkleed, wordt uitgeroepen tot âFan of te
Matchâ. Hyundai stelt fraaie prijzen beschikbaar en de winnende fan
zal ook uitgebreid op de televisie en in ieder geval op de levensgrote
schermen in het stadion te zien zijn.
Samen met Yahoo! lanceert Hyundai bovendien een eigen microsite op
www.fifaworldcup.com. Deze interactieve site dient als virtuele
ontmoetingsplaats van alle voetbalfans ter wereld. De officiële
website van de FIFA wordt naar verwachting in de maanden voorafgaande
aan het kampioenschap en natuurlijk vooral tijdens het toernooi 3,5
miljard maal geraadpleegd.
AutoRai