AutoRai

Hyundai klaar voor het WK voetbal

(12/12/2005)
Hyundai is als officiële partner van de FIFA klaar voor het wereldkampioenschap voetbal, dat volgend jaar in Duitsland wordt gehouden. De Koreaanse autofabrikant is met ruim duizend autoâs niet alleen dé vervoerder van het WK.
Het merk presenteert zich de komende maanden met talloze publieksacties in binnen- en buitenland ook nadrukkelijk als vaste partner van de grootste voetbalshow op aarde.

Hyundai is een wereldmerk dat van alle autofabrikanten de grootste vooruitgang doormaakt. Met een jaarproductie van ruim 3,3 miljoen eenheden is Hyundai opgerukt naar de zevende positie in de ranglijst van grootste autoproducenten. In Nederland is Hyundai gestegen naar de negende positie in de verkooptoptien. Dit jaar wordt zelfs de achtste plaats zeer dicht benaderd.

Op het WK voetbal is Hyundai de onbetwiste nummer één. Met meer dan duizend autoâs is Hyundai immers zeer goed vertegenwoordigd op het toernooi in Duitsland. Bij de loting op 9 december in Leipzig was duidelijk dat Hyundai als autofabrikant volstrekt neutraal is. Vele honderden vips, voetbalcoaches, bestuurders, voetbalvedetten, artiesten, maar ook scheidsrechters, journalisten en andere prominenten uit de gehele wereld werden in Hyundaiâs vervoerd.

De grootste indruk daarbij maakte de nieuwste limousine van Hyundai, de Grandeur. Dit vlaggenschip van Hyundai werd begin dit jaar op de autosalon van Genève onder grote belangstelling onthuld door dr. Kim Dong-Jin, de Vice President en CEO van de Hyundai Motor Company, en Joseph S. Blatter, de President van de FIFA. De Grandeur is tijdens het WK voetbal de officiële vipauto. Ook de andere zakenlimousine van Hyundai, de Sonata, en de populaire MPV van het merk, de Trajet, werden ingezet om de gasten naar diverse locaties te vervoeren

Hyundai, dat begin dit jaar het contract met de FIFA tot 2014 heeft verlengd, zal tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland niet alleen goede sier maken met de verschillende autoâs van het merk. Hyundai organiseert ook de âGoodwill Ball Road Showâ, waarbij 32 gigantische ballen â met een diameter van vier meter â een toer door alle deelnemende landen maken. Op deze ballen kunnen fans hun handtekening plaatsen, of aanmoedigingen aan hun favoriete team schrijven.

Met de actie âBe There with Hyundaiâ stelt Hyundai de creativiteit van de voetbalfans van de deelnemende landen op de proef: Hyundai vraagt de fans een aansprekende slogan te verzinnen. De winnende slagzin wordt op de officiële spelersbussen geplaatst. Als beloning wordt de creatiefste fan uitgenodigd voor de openingswedstrijd op 9 juni in München.

Voorts tekent Hyundai voor de organisatie van de actie âFan of the Matchâ. Deze actie zal ongetwijfeld de feestvreugde verhogen onder de vaak prachtig uitgedoste fans die de stadions bevolken. Degene die zich het fraaist heeft verkleed, wordt uitgeroepen tot âFan of te Matchâ. Hyundai stelt fraaie prijzen beschikbaar en de winnende fan zal ook uitgebreid op de televisie en in ieder geval op de levensgrote schermen in het stadion te zien zijn.

Samen met Yahoo! lanceert Hyundai bovendien een eigen microsite op www.fifaworldcup.com. Deze interactieve site dient als virtuele ontmoetingsplaats van alle voetbalfans ter wereld. De officiële website van de FIFA wordt naar verwachting in de maanden voorafgaande aan het kampioenschap en natuurlijk vooral tijdens het toernooi 3,5 miljard maal geraadpleegd.