PERSBERICHT - 2005-12-12
Nederland en Duitsland steken samen één miljoen euro in promotie
Grote campagne 'Lower Rhine Region' op Britse markt
'De Britten zullen verrast zijn door de aantrekkelijkheid en
bereikbaarheid van de Lower Rhine Region, zegt Andrew van der Feltz,
vestigingsmanager van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
(NBTC) Groot-Brittannië & Ierland.
In opdracht van het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt
Arnhem-Nijmegen (RBT KAN) gaat het NBTC in Groot-Brittannië samen met
het Duits Nationaal Verkeersbureau de promotionele activiteiten
uitvoeren voor de Lower Rhine Region. De regio zal worden
gepresenteerd als een affordable, attractive and accessible
bestemming. De campagne ter waarde van 1 miljoen euro zal vanaf maart
2006 van start gaan voor een periode van 3 jaar.
Europa in een notendop
De Lower Rhine Region strekt zich uit over het gebied van de
Nederlandse steden Arnhem, Nijmegen en Den Bosch en de Duitse steden
Duisburg, Kleve, Wesel en Xanten. Jurriaan de Mol, directeur RBT KAN,
is erg enthousiast: De Lower Rhine Region is Europa in een notendop.
Alle goede dingen des levens zoals een rijke historie, een
fantastische natuur, lekker eten en een combinatie van Nederlandse en
Duitse gastvrijheid zal de Britten zeker aanspreken.
Aantrekkelijk en bereikbaar
De Lower Rhine Region is een ideale bestemming voor een korte
vakantie, of het nu gaat om een stedentrip of een paar dagen in the
country. Van der Feltz: Het gebied is nog redelijk onbekend bij de
Britten, ze zullen verrast zijn door de aantrekkelijkheid en de
bereikbaarheid van het gebied. Vlak over de Nederlandse grens ligt het
vliegveld Düsseldorf - Weeze (ook bekend als Niederrhein Airport).
Vanuit Groot-Brittannië gaan directe vluchten van Londen Stansted en
Glasgow en vanuit Ierland vanaf Shannon naar dit vliegveld. De
campagne zal zich dan ook concentreren op consumenten die wonen in de
gebieden rondom deze vliegvelden.
Multimediale campagne
De multimediale campagne richt zich voornamelijk op koppels in de
leeftijd van 25-55 jaar, met een boven modaal inkomen, die
avontuurlijk zijn en onder andere interesse hebben in mode, kunst en
uit eten gaan. Via verschillende kanalen zoals internet, magazines en
kranten, direct mailings en radiocompetities, zullen de Britten over
deze veelzijdige regio geïnformeerd worden.