Ingezonden persbericht

HOPR: Nieuwe vorm buitenreclame zorgt voor voordelig autorijden

ROTTERDAM, 20051212 --

Het in Rotterdam gevestigde HOPR Mobile Media komt met een nieuwe en trendy manier om de reclameboodschap van de adverteerder aan haar stedelijke doelgroep over te brengen. Een homogene vloot van 50 Smarts wordt volledig bestickerd met reclame en voor een laag bedrag per maand verleast aan zorgvuldig geselecteerde berijders. Door de beweging, de kleurrijke verschijning en de onverwachte aanwezigheid in de stad, zorgt deze mobiele reclame-uiting voor impact en herkenning. De campagneduur varieert van één tot drie maanden, waarna er een advertentiewissel plaatsvindt. HOPR's zijn vanaf april 2006 beschikbaar in Amsterdam en Rotterdam. Den Haag en Utrecht volgen later.

HOPR-berijders kunnen voor een gereduceerd bedrag van 149 euro per maand een eigen Smart leasen; inclusief brandstof, verzekering, wegenbelasting en onderhoud. In ruil hiervoor rijden de 21 tot 40-jarige bestuurders met de bestickerde Smarts een minimum van 800 kilometers per maand binnen de stedelijke arena. De berijders worden vooraf geselecteerd door middel van een uitgebreide selectieprocedure; ze voldoen aan vooropgestelde geografische en demografische criteria en behoren tot een stedelijke groep opinieleiders. Deze zorgvuldige selectie naar locatie, mobiliteitsgedrag en levensstijl zorgt voor een optimale zichtbaarheid en effectiviteit van de reclame-uiting. De HOPR-berijder wordt tevens ambassadeur van het product en zijn of haar persoonlijke en professionele netwerk vormen een solide basis voor mond-tot-mond reclame. De inschrijving voor berijders is reeds gestart.

Hoogwaardig medium

Door de beweeglijkheid van de reclame-uitingen verveelvoudigt HOPR het contact met de doelgroep en biedt zo 7 dagen per week, 24 uur per dag een optimale dekking. HOPR biedt haar adverteerders een maandelijks stedelijk bereik van meer dan 50.000 gevarieerde kilometers en dagelijks minimaal 100 terugkerende vaste locaties.

Een GPS-tracking systeem zorgt ervoor dat de campagnes meetbaar en 24 uur per dag te volgen zijn. Analyses van de posities en bewegingen van de vloot Smarts worden gecorreleerd met statistische data over mobiliteitsstromen van mensen in de stad, om zo het aantal contactmomenten en het kwalitatief bereik vast te stellen. De adverteerder kan op die manier ieder moment gedurende de campagne online rapporten en statistieken inzien en zo geïnformeerd worden over de actuele status van de campagne.

Kwaliteit

HOPR houdt rekening met de specifieke aard van campagnes en geeft advies op maat om tot de gewenste uitstraling te komen. Tijdens de campagne zorgt HOPR voor continue controle van de vloot (netheid en bestickering) en controleert zij het autogebruik en weggedrag van de berijders.

HOPR's zijn vanaf maart 2006 beschikbaar in Amsterdam en Rotterdam. Den Haag en Utrecht volgen medio 2006. Kijk voor meer informatie op http://www.hopr.nl/.