Vereniging van communicatie advies bureaus (VEA)

13/12/2005 VEActive bespreekt Dialogisch Denken en Internationale actiemarketing cases!

VEActive presenteert twee onderwerpen namelijk de PMC-awards en Dialogisch denken op dinsdag 13 december a.s. om 17.00 uur in Vakzuid.

Internationale actiemarketing cases
Promotional Marketing Council, PMC, soms ook wel de Internationale Esprix genoemd. Wie zit er eigenlijk achter die organisatie, welke landen participeren in PMC, welke in-zendingen gaan naar de PMC Awards, zijn er verschillen per land aan te geven en wat waren opvallende winnaars dit jaar. Allemaal vragen waar we aandacht aan gaan schen-ken in de presentatie. Kees-Jan Rozestraten, VEActive bestuurslid, VEA-afgevaardigde en Nederlands jurylid binnen PMC zal u een kijkje in de internationale actiemarketing-keuken geven. Spreker: Kees-Jan Rozestraten (PMC 2005)

Dialogisch Denken
Merken, consumenten en directe communicatie. Ze lijken alledrie op drift in dit informa-tietijdperk. Merken beschikken over steeds meer communicatiemiddelen om de consu-ment betaalbaar en gericht te bereiken. Maar het is steeds vaker de consument die het roer in handen wil nemen. Ontvanger wordt zender. Consument wordt prosument. Om succesvol te blijven, zullen merken zich moeten aanpassen zal de rol van directe commu-nicatie hierbij sterk moeten veranderen. Merken moeten opener en toegankelijker worden. Het volstaat niet meer te zeggen dat u de consument serieus neemt. U moet het doen!

Directe communicatie speelt hierbij een belangrijke rol en zal zich moeten ontwikkelen. Van betekenisloos naar merkwaardig, van gevoelsarm naar menswaardig, van interactief naar dialogisch. Dialogisch Denken leidt tot het heen en weer pingpongen van stukjes in-formatie het gevoel. Merk en consument zijn afwisselend zender en ontvanger waardoor ze elkaar beter leren kennen en waarderen.

'Dialogisch Denken' is geen e-mailmarketing, event driven marketing of CRM. Het is een nieuwe manier van denken en doen die de potentie van directe communicatie volledig wil benutten. En daardoor merken en consumenten dichter bij elkaar brengt. Evenals merkenbouwers en direct marketeers.
Sprekers: Marianne Robben en Helmut Vleugels (Dialogisch Denken).

Wanneer: dinsdag 13 december 2005
Tijd: vanaf 17:00 uur.
Locatie: Vakzuid, Olympisch Stadion 35 te Amsterdam. Aansluitend een extra feestelijke borrel!
Aanmelden: Nieske van der Woert