13/12/2005 VEActive bespreekt Dialogisch Denken en Internationale
actiemarketing cases!
VEActive presenteert twee onderwerpen namelijk de PMC-awards en
Dialogisch denken op dinsdag 13 december a.s. om 17.00 uur in Vakzuid.
Internationale actiemarketing cases
Promotional Marketing Council, PMC, soms ook wel de Internationale
Esprix genoemd. Wie zit er eigenlijk achter die organisatie, welke
landen participeren in PMC, welke in-zendingen gaan naar de PMC
Awards, zijn er verschillen per land aan te geven en wat waren
opvallende winnaars dit jaar. Allemaal vragen waar we aandacht aan
gaan schen-ken in de presentatie. Kees-Jan Rozestraten, VEActive
bestuurslid, VEA-afgevaardigde en Nederlands jurylid binnen PMC zal u
een kijkje in de internationale actiemarketing-keuken geven. Spreker:
Kees-Jan Rozestraten (PMC 2005)
Dialogisch Denken
Merken, consumenten en directe communicatie. Ze lijken alledrie op
drift in dit informa-tietijdperk. Merken beschikken over steeds meer
communicatiemiddelen om de consu-ment betaalbaar en gericht te
bereiken. Maar het is steeds vaker de consument die het roer in handen
wil nemen. Ontvanger wordt zender. Consument wordt prosument. Om
succesvol te blijven, zullen merken zich moeten aanpassen zal de rol
van directe commu-nicatie hierbij sterk moeten veranderen. Merken
moeten opener en toegankelijker worden. Het volstaat niet meer te
zeggen dat u de consument serieus neemt. U moet het doen!
Directe communicatie speelt hierbij een belangrijke rol en zal zich
moeten ontwikkelen. Van betekenisloos naar merkwaardig, van gevoelsarm
naar menswaardig, van interactief naar dialogisch. Dialogisch Denken
leidt tot het heen en weer pingpongen van stukjes in-formatie het
gevoel. Merk en consument zijn afwisselend zender en ontvanger
waardoor ze elkaar beter leren kennen en waarderen.
'Dialogisch Denken' is geen e-mailmarketing, event driven marketing of
CRM. Het is een nieuwe manier van denken en doen die de potentie van
directe communicatie volledig wil benutten. En daardoor merken en
consumenten dichter bij elkaar brengt. Evenals merkenbouwers en direct
marketeers.
Sprekers: Marianne Robben en Helmut Vleugels (Dialogisch Denken).
Wanneer: dinsdag 13 december 2005
Tijd: vanaf 17:00 uur.
Locatie: Vakzuid, Olympisch Stadion 35 te Amsterdam. Aansluitend een
extra feestelijke borrel!
Aanmelden: Nieske van der Woert
Vereniging van communicatie advies bureaus (VEA)