Basisschoolleerlingen plakken 12.000 kinderpostzegels

Greetz!


- Persbericht -

Greetz! koopt 12.000 kinderpostzegels
100 basisscholieren plakken hele middag postzegels

Hoofddorp, 13 december 2005 - Basisschool IJwegschool uit Hoofddorp plakte vanmiddag Kinderpostzegels voor online wenskaartenservice Greetz!. In het kader van de feestdagen kocht Greetz! 12.000 Kinderpostzegels van leerlingen van de IJwegschool. Als dank hiervoor stelden de kinderen vervolgens een middag lang hun plakkunsten ter beschikking. In de maand december worden zo'n 200 miljoen wenskaarten verstuurd, meer dan de helft van het jaarlijkse totaal. Greetz! besloot dit jaar deze enorme kerstdrukte aan te wenden om een goed doel te steunen.

'Jaarlijks leveren de feestdagen ons ontzettend veel drukte op,' aldus Johan van Vulpen, directeur van Greetz.nl. 'Dit jaar wilden we deze hausse eens gebruiken om anderen te helpen. Als online wenskaartenservice is het niet verwonderlijk dat we zijn uitgekomen bij de Stichting Kinderpostzegels. We zijn dan ook blij dat we op deze manier iets kunnen betekenen voor de kinderen.' Omdat Kinderpostzegels echter niet zelfklevend zijn, bood basisschool IJwegschool aan om Greetz! te helpen bij het plakken van de zegels. Zo kwam het dat meer dan 100 leerlingen, meesters en juffen vandaag zichtbaar genoten van het likken en plakken van de duizenden zegels.

350.000.000 kaarten
Jaarlijks telt Nederland maar liefst 350 miljoen via de post verstuurde kaarten. Dat zijn er gemiddeld bijna 22 per persoon. Daarnaast worden er steeds vaker kaarten via internet verstuurd, zowel digitaal als fysiek. Afgelopen jaar werden er voor het eerst één miljoen fysieke kaarten via internet verstuurd. Greetz.nl werkt uitsluitend met echte wenskaarten in een enveloppe, en ziet een maandelijkse groei van 20 tot 25 procent: 'Een wenskaart herbergt veel emotionele waarde. Niet voor niets besteedt men in de winkel gemiddeld ruim 13 minuten aan het uitzoeken van een kaart, die vervolgens door de ontvanger bewaard en zelfs uitgestald wordt. De juiste kaart moet dan ook qua tekst, toon en gelegenheid passen bij zowel de afzender, als de ontvanger. Dan is het belangrijk dat je een mooie tastbare kaart kunt versturen,' aldus van Vulpen.

Kerstkaarten voor kinderen
Voor mensen die de afgelopen dagen een kerstkaart hebben verstuurd via Greetz!, zou het dus zomaar kunnen dat de postzegel is gelikt en geplakt door één van de 100 leerlingen uit Hoofddorp. Nelleke Bakkeren-Voogt, directievoorzitter van de Stichting Kinderpostzegels, is opgetogen over de aankoop van Greetz!: '12.000 is natuurlijk een enorme hoeveelheid. Dankzij initiatieven als deze kunnen we doorgaan met het bieden van bijzondere zorg aan kinderen, die anders misschien niet de kans zouden hebben gekregen om uit te groeien tot evenwichtige volwassenen. Het sluit in ieder geval goed aan bij de kerstgedachte.'

Over Greetz!
Greetz! is een online wenskaartenservice waar je binnen een paar minuten unieke kaarten, met eigen digitale afbeelding, tekst en lay-out kunt ontwerpen, om ze vervolgens binnen een dag te laten bezorgen op het gewenste adres. Greetz! is een geregistreerd merk van concept-ontwikkelingsbureau Venspro en heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Greetz! maakt gebruik van dubbele wenskaarten in een enveloppe, voorzien van echte postzegels. Greetz! werkt voor de collectie samen met Hallmark, 's Nederlands grootste wenskaartenproducent. Zie ook: www.greetz.nl.


- Einde Bericht -


Noot voor de redactie -