Basisschoolleerlingen plakken 12.000 kinderpostzegels
Greetz!
- Persbericht -
Greetz! koopt 12.000 kinderpostzegels
100 basisscholieren plakken hele middag postzegels
Hoofddorp, 13 december 2005 - Basisschool IJwegschool uit Hoofddorp plakte vanmiddag
Kinderpostzegels voor online wenskaartenservice Greetz!. In het kader van de feestdagen
kocht Greetz! 12.000 Kinderpostzegels van leerlingen van de IJwegschool. Als dank
hiervoor stelden de kinderen vervolgens een middag lang hun plakkunsten ter beschikking.
In de maand december worden zo'n 200 miljoen wenskaarten verstuurd, meer dan de helft van
het jaarlijkse totaal. Greetz! besloot dit jaar deze enorme kerstdrukte aan te wenden om
een goed doel te steunen.
'Jaarlijks leveren de feestdagen ons ontzettend veel drukte op,' aldus Johan van Vulpen,
directeur van Greetz.nl. 'Dit jaar wilden we deze hausse eens gebruiken om anderen te
helpen. Als online wenskaartenservice is het niet verwonderlijk dat we zijn uitgekomen
bij de Stichting Kinderpostzegels. We zijn dan ook blij dat we op deze manier iets kunnen
betekenen voor de kinderen.' Omdat Kinderpostzegels echter niet zelfklevend zijn, bood
basisschool IJwegschool aan om Greetz! te helpen bij het plakken van de zegels. Zo kwam
het dat meer dan 100 leerlingen, meesters en juffen vandaag zichtbaar genoten van het
likken en plakken van de duizenden zegels.
350.000.000 kaarten
Jaarlijks telt Nederland maar liefst 350 miljoen via de post verstuurde kaarten. Dat zijn
er gemiddeld bijna 22 per persoon. Daarnaast worden er steeds vaker kaarten via internet
verstuurd, zowel digitaal als fysiek. Afgelopen jaar werden er voor het eerst
één miljoen fysieke kaarten via internet verstuurd. Greetz.nl werkt
uitsluitend met echte wenskaarten in een enveloppe, en ziet een maandelijkse groei van 20
tot 25 procent: 'Een wenskaart herbergt veel emotionele waarde. Niet voor niets besteedt
men in de winkel gemiddeld ruim 13 minuten aan het uitzoeken van een kaart, die
vervolgens door de ontvanger bewaard en zelfs uitgestald wordt. De juiste kaart moet dan
ook qua tekst, toon en gelegenheid passen bij zowel de afzender, als de ontvanger. Dan is
het belangrijk dat je een mooie tastbare kaart kunt versturen,' aldus van Vulpen.
Kerstkaarten voor kinderen
Voor mensen die de afgelopen dagen een kerstkaart hebben verstuurd via Greetz!, zou het
dus zomaar kunnen dat de postzegel is gelikt en geplakt door één van de 100
leerlingen uit Hoofddorp. Nelleke Bakkeren-Voogt, directievoorzitter van de Stichting
Kinderpostzegels, is opgetogen over de aankoop van Greetz!: '12.000 is natuurlijk een
enorme hoeveelheid. Dankzij initiatieven als deze kunnen we doorgaan met het bieden van
bijzondere zorg aan kinderen, die anders misschien niet de kans zouden hebben gekregen om
uit te groeien tot evenwichtige volwassenen. Het sluit in ieder geval goed aan bij de
kerstgedachte.'
Over Greetz!
Greetz! is een online wenskaartenservice waar je binnen een paar minuten unieke kaarten,
met eigen digitale afbeelding, tekst en lay-out kunt ontwerpen, om ze vervolgens binnen
een dag te laten bezorgen op het gewenste adres. Greetz! is een geregistreerd merk van
concept-ontwikkelingsbureau Venspro en heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Greetz! maakt
gebruik van dubbele wenskaarten in een enveloppe, voorzien van echte postzegels. Greetz!
werkt voor de collectie samen met Hallmark, 's Nederlands grootste wenskaartenproducent.
Zie ook: www.greetz.nl.
- Einde Bericht -
Noot voor de redactie -