Capgemini wint twee Jan Pieterszoon Coen-prijzen 2005
Capgemini heeft dit jaar twee Jan Pieterszoon Coen-prijzen in de wacht
gesleept.
Publicatiedatum 13 December 2005
De eerste in de categorie ICT-dienstverlening in de snelheid van
services en het oplossen van problemen. De tweede in de categorie
ICT-dienstverlening in de kwaliteit van service en ondersteuning.
Jaarlijks reikt Ernst en Young de Jan Pieterszoon Coen-prijs uit. De
winnaars worden gekozen op grond van de resultaten van het jaarlijkse
"Trends in ICT" onderzoek; een beoordeling van 1.003
directeuren/managers en professionals. Ook dit jaar heeft Ernst &
Young de vier Jan Pieterszoon Coen-prijzen uitgereikt aan de best
presterende bedrijven op het gebied van:
* Dienstverlening zakelijke mobiele telefonie;
* ICT-dienstverlening in de snelheid van services en oplossen
problemen;
* ICT-dienstverlening in de kwaliteit van service en ondersteuning;
* Outsourcing.
Hoge Scores
Het gemiddelde rapportcijfer voor de snelheid waarmee
ICT-dienstverleners hun diensten verlenen is een 6,8. Capgemini scoort
het hoogste cijfer: een 7,3. Hewlett-Packard staat tweede met een 7,1.
Hierna volgen Getronics, IBM en PinkRoccade met het cijfer 6,7.
Voor de snelheid waarmee ICT-dienstverleners hun diensten verlenen op
het gebied van serviceverlening en ondersteuning is het gemiddelde
rapportcijfer een 7,1. Capgemini scoort met een 7,5 voor de
serviceverlening en ondersteuning het hoogste cijfer. Ook hier staat
Hewlett-Packard tweede met een 7,4. Getronics en Atos Origin zijn
derde met het cijfer 6,7.
Volop in de prijzen
Naast het winnen van deze twee prijzen scoort Capgemini ook het hoogst
op accountmanagement. Volgens Ernst en Young reden genoeg voor een
groot compliment aan de medewerkers van Capgemini voor de prestaties
in 2005.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u ons e-mailen.
Cap Gemini Nederland