Cap Gemini Nederland



Capgemini wint twee Jan Pieterszoon Coen-prijzen 2005

Capgemini heeft dit jaar twee Jan Pieterszoon Coen-prijzen in de wacht gesleept.

Publicatiedatum 13 December 2005

De eerste in de categorie ICT-dienstverlening in de snelheid van services en het oplossen van problemen. De tweede in de categorie ICT-dienstverlening in de kwaliteit van service en ondersteuning.

Jaarlijks reikt Ernst en Young de Jan Pieterszoon Coen-prijs uit. De winnaars worden gekozen op grond van de resultaten van het jaarlijkse "Trends in ICT" onderzoek; een beoordeling van 1.003 directeuren/managers en professionals. Ook dit jaar heeft Ernst & Young de vier Jan Pieterszoon Coen-prijzen uitgereikt aan de best presterende bedrijven op het gebied van:

* Dienstverlening zakelijke mobiele telefonie;
* ICT-dienstverlening in de snelheid van services en oplossen problemen;

* ICT-dienstverlening in de kwaliteit van service en ondersteuning;
* Outsourcing.

Hoge Scores
Het gemiddelde rapportcijfer voor de snelheid waarmee ICT-dienstverleners hun diensten verlenen is een 6,8. Capgemini scoort het hoogste cijfer: een 7,3. Hewlett-Packard staat tweede met een 7,1. Hierna volgen Getronics, IBM en PinkRoccade met het cijfer 6,7.

Voor de snelheid waarmee ICT-dienstverleners hun diensten verlenen op het gebied van serviceverlening en ondersteuning is het gemiddelde rapportcijfer een 7,1. Capgemini scoort met een 7,5 voor de serviceverlening en ondersteuning het hoogste cijfer. Ook hier staat Hewlett-Packard tweede met een 7,4. Getronics en Atos Origin zijn derde met het cijfer 6,7.

Volop in de prijzen
Naast het winnen van deze twee prijzen scoort Capgemini ook het hoogst op accountmanagement. Volgens Ernst en Young reden genoeg voor een groot compliment aan de medewerkers van Capgemini voor de prestaties in 2005.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ons e-mailen.