Gemeente Almere

Uitvoering huurtoeslag per 1 januari 2006 door Belastingdienst

Vanaf 1 januari 2006 verandert de huursubsidie in huurtoeslag. De Belastingsdienst zal zorg dragen voor de uitvoering. Hierdoor ontstaan de volgende wijzigingen:


- De uitvoering van de vangnetregeling door de gemeente vervalt, omdat de Belastingdienst
voor het berekenen van de huurtoeslag het actuele inkomen gebruikt in plaats van het
inkomen van het afgelopen jaar.


- Vanaf 27 december 2005 kunt u voor vragen over Huursubsidie, Vangnetregeling en
Woonlastenfonds uitsluitend nog telefonisch terecht bij de afdeling Wonen van de gemeente
Almere. De balie is met ingang van deze datum gesloten. Wilt u toch persoonlijk langskomen
dan kunt u een afspraak maken. Het telefoonnummer van de afdeling Wonen is
(036) 548 48 44.


- Het indienen van een aanvraag Vangnetregeling, of het inleveren van aanvullende informatie
dient u persoonlijk te doen. U kunt hiervoor een afspraak maken met één van de
medewerkers van de afdeling Wonen. Voor het inleveren van overige zaken, zoals
bijvoorbeeld de aanvraag Woonlastenfonds, kunt u bij de Servicebalie in de centrale hal van
het stadhuis terecht.