Lezers kunnen weer stemmen op beste nieuwe tijdschrift
Bruna b.v. / aldipress
Utrecht, 12 december 2005
Lezers kunnen weer stemmen op beste nieuwe tijdschrift.
Tijdschriftenlezers kunnen weer stemmen op het beste nieuwe tijdschrift van Nederland. Het
tijdschrift met de meeste stemmen verdient begin volgend jaar de titel 'de Publieksprijs
2006'. Dit is maandag 12 december tijdens de start van de actie bij Bruna op het station
van Utrecht bekend gemaakt. Voorbijgangers mochten de genomineerde tijdschriften tijdens
deze 'Kick off' gratis meenemen. Initiatiefnemers van de Publieksprijs zijn Bruna en
tijdschriftendistributeur Aldipress.
Dit jaar gaat de strijd tussen Winx Club magazine, Glamour, auto motor en sport, JAN, Top
Gear Magazine, Zin, Auto Review, Stars, Nickelodeon Magazine. Tijdens de eerste editie
van de Publieksprijs, begin dit jaar, stemden ruim 13.000 mensen voor de Publieksprijs
2005, de prijs ging toen naar 'Quest'.Verwacht wordt dat het aantal stemmers zich dit
jaar verdubbelt.
Uitgevers van tijdschriften steunen de Publieksprijs door een grootschalige
advertentiecampagne in hun tijdschriften. Stemmen kan tot 31 januari via www.bruna.nl. Op
16 februari wordt de Publieksprijswinnaar bekend gemaakt.
Ter informatie:
Voor het selecteren van de negen genomineerden heeft de organisatie de totale lijst van
nieuwe tijdschriften aangehouden over de periode september 2004 t/m september 2005.
Alleen publieks- en opinietijdschriften en omroepbladen (geen specials) komen in
aanmerking voor een nominatie. Het tijdschrift moet een vernieuwend karakter hebben
binnen de reeds bestaande tijdschriftengroep in Nederland. Een gezonde oplageontwikkeling
en daarbij de afzetcijfers in de losse verkoop, vormen een belangrijk criterium.
Bruna is een landelijke detailhandelsonderneming, die actief is met 375 winkels op de
markt van boeken, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, wenskaarten, dagbladen en
multimedia producten. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna
bestaat ruim 138 jaar. Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 100.000 boeken aan via
haar website www.bruna.nl. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren
BV.
Bruna's missie is de prikkelendste gemakkelijke boekenwinkel van Nederland te zijn.
B.V. Aldipress distribueert ruim 600 tijdschriftentitels binnen Nederland en is
marktleider. Sinds 2001 maakt Aldipress deel uit van het Finse mediaconcern Sanoma WSOY.
Bij Aldipress werken 350 mensen, die de dagelijkse distributie en trademarketing naar
9.000 verkooppunten verzorgen.