Ingezonden persbericht


Marret Leloux benoemd tot Director Customer & Partner Experience bij Microsoft Nederland

Schiphol-Rijk, 13 december 2005 - Marret Leloux (37) is per 1 december bij Microsoft in dienst getreden in de functie van Director Customer & Partner Experience. Zij maakt tevens deel uit van het managementteam van Microsoft Nederland. Tot haar taak behoort het begeleiden van Microsoft naar een organisatie waarin de klant nog meer centraal komt te staan, het organiseren en coördineren van klantonderzoeken en het opzetten van programma's om de klanttevredenheid te verhogen. Microsoft streeft er zeer bewust naar om meer vrouwen in de top van het bedrijf op te nemen. Marret Leloux is naast Ineke van Hassel de tweede vrouw in het managementteam van Microsoft Nederland.

"Microsoft is voor mij interessant omdat het een wereldwijde organisatie is, met veel mogelijkheden om internationaal te werken. En ik vind de dynamische IT-markt erg aantrekkelijk", zegt Marret Leloux. "Ik kom uit een omgeving waarin klanttevredenheid essentieel is voor de toekomst van je business en een focus hebben op klanten essentieel is om leiderschap in de markt te behouden. Ik denk dat ik een goede bijdrage kan leveren doordat ik ervaring heb in een 'low margin'-omgeving waarin klantverlies het einde van je bedrijf betekent. Ik vind het een uitdaging om de organisatie te confronteren met klantmeningen en die te vertalen naar een nog betere bedrijfsvoering."

Voordat zij bij Microsoft kwam werkte zij vanaf 2001 bij SNT, een van de grootste aanbieders op het gebied van afhandeling van multichannel klantcontacten en het langst bestaande Contact Center-bedrijf in Nederland. Haar laatste functie bij SNT was Client Service Director, branche Telecommunicatie, voor de zakelijke markt (midden- en kleinbedrijf) en de breedbandmarkt voor consumenten. Daarvoor werkte zij voor KPN, onder meer als Directeur Verkoop en After Sales van het callcenterbedrijf van KPN. Leloux heeft uitgebreide ervaring op het gebied van internationaal en multicultureel projectmanagement, procesmanagement, sales, marketing, interne communicatie en beleid.

Marret Leloux heeft een internationale MBA afgerond aan de Rotterdam School of Management en heeft managementstudies gevolgd bij onder meer IMD en Insead.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is een bekend innovator op het gebied van software, diensten en technologie voor zowel zakelijk als persoonlijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan oplossingen en diensten die mensen en organisaties overal ter wereld in staat stelt hun ambities te verwezenlijken.